Paříž 2010: Smart ebike

Paříž 2010: Smart ebike: titulní fotka Smartu se konečně podařilo vyřešit palčivý problém emisí oxidu uhličitého (a dalších dobrot) - jezděte na kole...

Jestli je na vás do města i automobil Smart moc malý, pak nepropadejte skepsi, tahle značka ještě neřekla v miniaturizaci poslední slovo. V Paříži představuje koncept jednostopého elektrického přibližovadla escooter, ale ani tím ještě neřekla poslední slovo.

Dalším pozoruhodným exemlářem je… jízdní kolo, tedy přesněji řečeno jeho studie. Označení ebike napovídá, že to nebude zase tak úplně obyčejný bicykl. Ve vcelku fešném hliníkovém rámu je ukrytý 250wattový elektromotor a Li-Ion baterie s napětím 36 V a kapacitou 9,6 Ah. Baterie se nabíjejí řidičovou silou nebo rekuperací při brždění, je ale možné i vyjet z domu s plnou kapacitou po dobití z elektrické sítě, což trvá dvě až tři hodiny.

Sílu motoru lze využít při jízdě do kopce (nebo i po rovině, jak je libo), ale jen do rychlosti 25 km/h, pak se elektromotor vypíná, cyklista si také může určit, jak velkou asistenci motoru chce, a to ve čtyřech úrovních, které mají dopad na celkovou výdrž baterií – 30, 50, 70 a 90 km. Do kapacity akumulátorů si decentně sahá i přední LED reflektor a smartphone s GPS, použitý jako informační centrála auta, schopná ukazovat údaje cyklopočítače, měřit tep a zobrazovat trasu na mapě.

Fotogalerie

  • Paříž 2010: Smart ebike: fotka 1
  • Paříž 2010: Smart ebike: fotka 2
  • Paříž 2010: Smart ebike: fotka 3
  • Paříž 2010: Smart ebike: fotka 4
  • Paříž 2010: Smart ebike: fotka 5
  • Paříž 2010: Smart ebike: fotka 6
  • Paříž 2010: Smart ebike: fotka 7
  • Paříž 2010: Smart ebike: fotka 8
  • Paříž 2010: Smart ebike: fotka 9
  • Paříž 2010: Smart ebike: fotka 10


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.



Tato značka na Moje.auto

Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 18594 | Zobrazit seznam všech anket