Paříž 2010: Lotus Elise - největší překvapení výstavy, díl 2.
Neuvěřitelné! Lotus nám ukázal nové generace modelů Elite a Esprit! A ani to není všechno, máme tu i novou generaci nejmenšího typu Elise! Tenhle rok vejde do automobilových dějin...
Předpokládám, že jste sem zabloudili přímo z článku o studii nového Lotusu Esprit a určitě vám tedy neunikla ani zpráva o tom, že britská automobilka přivezla do Paříže koncept gétéčka Elite.
A teď nám tu šťastný trojlístek doplňuje ještě studie třetí – Elise! Stalo se tak něco naprosto neočekávaného a v historii nejspíš zcela ojedinělého – tři nové sporťáky jedné značky v jeden čas a na jednom místě. Tohle je skutečné úsvit nové éry, jak tvrdil Lotus. takový restart značky, dá se říct. Po letech přešlapování a snahy dostat z minima daného technikou elise rozpačité maximum v podobě europy a evory skončila a Lotus skáče do nového údobí historie. S novým designem (jestli je tohle práce nového designéra Lotusu Donata Coca, přeběhlíka od Ferrari, je to rozhodně správná volba) a komplikovanější technikou, čili přesně tak, aby se slova o konkurování Porsche a Ferrari nestaly jen prázdnou frází. A výsledek je působivý, espritem počínaje a elisem konče.
Tento elise přijde ale na řadu ze všech auto nové éry značky až poslední – v roce 2015, takže pokud jste dostatečně šílení a nelíbí se vám, máte ještě dost času koupit ten stávající. Vzhledově zmenšený esprit, s karoserií kupé (jméno Exige asi končí) a doufejme záhy i jako roadster, malinko přibere na váze – s dvoulitrovým přeplňovaným motorem bude mít hmotnost 1095 kg, což je stále těžká (nebo spíš lehká) pohoda. Auto dostane technologii Start/Stop a na přání bude k mání i jako mild-hybrid.
Kompresorový dvoulitr vyvine výkon až 320 koní (235 kW) a točivý moment 330 Nm, omezovač otáček si přijde na své až v 7800, zrychlení 0–100 km/h si kupé odbude za 4,3 s a vyvine rychlost 270 km/h. Standardem se stane šestistupňový manuál, alternativou sedmistupňový dvouspojkový automat. Uvedení na trh na jaře 2015, s cenou od 35 000 liber (cca milion korun).
TIP: Lotus Elite
TIP: Lotus Esprit
TIP: Lotus Elan
TIP: Lotus Eterne
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
lotus | Hrubis | 01.10.2010 16:34 |
Re: dobrý... | Vajtus | 01.10.2010 14:40 |
Re: dobrý... | Michal Fokt | 30.09.2010 23:47 |
Re: dobrý... | laufeček | 30.09.2010 23:42 |
dobrý... | laufeček | 30.09.2010 23:42 |
Vstoupit do diskuse › |