Paříž 2010: Lotus Elise - největší překvapení výstavy, díl 2.

Paříž 2010: Lotus Elise - největší překvapení výstavy, díl 2.: titulní fotka Neuvěřitelné! Lotus nám ukázal nové generace modelů Elite a Esprit! A ani to není všechno, máme tu i novou generaci nejmenšího typu Elise! Tenhle rok vejde do automobilových dějin...

Předpokládám, že jste sem zabloudili přímo z článku o studii nového Lotusu Esprit a určitě vám tedy neunikla ani zpráva o tom, že britská automobilka přivezla do Paříže koncept gétéčka Elite.

A teď nám tu šťastný trojlístek doplňuje ještě studie třetí – Elise! Stalo se tak něco naprosto neočekávaného a v historii nejspíš zcela ojedinělého – tři nové sporťáky jedné značky v jeden čas a na jednom místě. Tohle je skutečné úsvit nové éry, jak tvrdil Lotus. takový restart značky, dá se říct. Po letech přešlapování a snahy dostat z minima daného technikou elise rozpačité maximum v podobě europy a evory skončila a Lotus skáče do nového údobí historie. S novým designem (jestli je tohle práce nového designéra Lotusu Donata Coca, přeběhlíka od Ferrari, je to rozhodně správná volba) a komplikovanější technikou, čili přesně tak, aby se slova o konkurování Porsche a Ferrari nestaly jen prázdnou frází. A výsledek je působivý, espritem počínaje a elisem konče.

Tento elise přijde ale na řadu ze všech auto nové éry značky až poslední – v roce 2015, takže pokud jste dostatečně šílení a nelíbí se vám, máte ještě dost času koupit ten stávající. Vzhledově zmenšený esprit, s karoserií kupé (jméno Exige asi končí) a doufejme záhy i jako roadster, malinko přibere na váze – s dvoulitrovým přeplňovaným motorem bude mít hmotnost 1095 kg, což je stále těžká (nebo spíš lehká) pohoda. Auto dostane technologii Start/Stop a na přání bude k mání i jako mild-hybrid.

Kompresorový dvoulitr vyvine výkon až 320 koní (235 kW) a točivý moment 330 Nm, omezovač otáček si přijde na své až v 7800, zrychlení 0–100 km/h si kupé odbude za 4,3 s a vyvine rychlost 270 km/h. Standardem se stane šestistupňový manuál, alternativou sedmistupňový dvouspojkový automat. Uvedení na trh na jaře 2015, s cenou od 35 000 liber (cca milion korun).

TIP: Lotus Elite

TIP: Lotus Esprit

TIP: Lotus Elan

TIP: Lotus Eterne

Fotogalerie

  • Paříž 2010: Lotus Elise - největší překvapení výstavy, díl 2.: fotka 1
  • Paříž 2010: Lotus Elise - největší překvapení výstavy, díl 2.: fotka 2
  • Paříž 2010: Lotus Elise - největší překvapení výstavy, díl 2.: fotka 3
  • Paříž 2010: Lotus Elise - největší překvapení výstavy, díl 2.: fotka 4
  • Paříž 2010: Lotus Elise - největší překvapení výstavy, díl 2.: fotka 5
  • Paříž 2010: Lotus Elise - největší překvapení výstavy, díl 2.: fotka 6
  • Paříž 2010: Lotus Elise - největší překvapení výstavy, díl 2.: fotka 7
  • Paříž 2010: Lotus Elise - největší překvapení výstavy, díl 2.: fotka 8
  • Paříž 2010: Lotus Elise - největší překvapení výstavy, díl 2.: fotka 9

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
lotus Hrubis 01.10.2010  16:34
Re: dobrý... Vajtus 01.10.2010  14:40
Re: dobrý... Michal Fokt 30.09.2010  23:47
Re: dobrý... laufeček 30.09.2010  23:42
dobrý... laufeček 30.09.2010  23:42
Vstoupit do diskuse ›