Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento

Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: titulní fotka Ráno byly první nekvalitní obrázky ještě horkým zbožím, nyní už si můžeme nové Lamborghini v klidu prohlédnout na oficiálních fotkách.

Tedy, to co vidíte na obrázcích není ani tak nový model jako spíš technologický demonstrátor možností automobilky. Sesto Elemento (překládat myslím netřeba) se může pochlubit hmotností 999 kilogramů a to i s desetiválcem pod kapotou a pohonem všech kol.

Díky nízké hmotnosti a výkonu 570 koní je Sesto Elemento opravdovou silniční raketou – z klidu na stovku vystřelí za 2,5 sekundy. Poměr 1,75 kilogramu na jednoho koně zkrátka umí zázraky. Sesto Elemento spoléhá na velice široké využití karbonu (schválně,jaký prvek je v periodické tabulce na šestém místě?), konkrétně na karbonem vyztužené plasty (CFRP). O tento materiál se italská automobilka intenzivně zajímá, mimo jiné na své půdě otevřela závod na zpracování karbonu.

Nejvyšší rychlost demonstrátoru by měla ležet „vysoko nad 300km/h“, podle zástupců automobilky to je ale poměrně nepodstatné – důležitější je, že díky malé hmotnosti bude jak pružné zrychlení tak schopnost brzdit (nemluvě o jízdních vlastnostech v zatáčkách) o veliký kus dál než u současných supersportů s býkem ve znaku.

Designově rozvíjí Sesto Elemento tradiční „výtvarné DNA“ značky a posouvá jej zcela do 21. století. Při stavbě byl u materiálu CFRP použit čirý lak a tudíž je struktura materiálu krásně patrná. Navíc je díky nanotechnologiím možné přidat do vrchní vrstvy drobné krystaly a dosáhnout tak impozantního (například) červeného lesku. Tento proces si automobilka již nechala patentovat. Trojúhelníkový motiv se opakuje na celém voze, ostré hrany a linky jsou ovšem jen málokdy bezúčelné – tak například přední nárazník byl navržen tak, aby přiváděl co nejvíce studeného vzduchu k předním brzdám i přednímu chladiči. Výhoda karbonu je také v tom, že je možné vyrábět velké komplexní útvary místo několika malých částí – předek i zadek karoserie proto může být z jediného kusu. Ten je opatřen speciálními upevňovadly pro velmi snadnou a rychlou výměnu. Mimochodem, vzpomínáte na Miuru a její odklápěcí zadní část?

Karbon je opravdu všude: speciálním výrobním postupem byla z karbonu například vyrobena hnací hřídel, ráfky kol, koncovky výfuku a karbon-keramické brzdové kotouče dodávám jen pro pořádek. Kované kompozity, pokročilé prepregy, braiding…probíráním všech technologií, použitých při stavbě konceptu bychom asi zabředli až příliš daleko od tématu. To hlavní bylo řečeno – Sesto Elemento je lehoučké a nestydatě hranaté Lambo. Líbí se nám.

Fotogalerie

  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 1
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 2
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 3
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 4
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 5
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 6
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 7
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 8
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 9
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 10
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 11
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 12
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 13
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 14
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 15
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 16
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 17
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 18
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 19
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 20
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 21
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 22
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 23
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 24
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 25
  • Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento: fotka 26

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
XjbOnxvnfYV VFIjFuIBxQidi 01.07.2012  06:38
SwCozoTQzaTIgQ EcgRAPpMELxZu 29.06.2012  00:40
JRyJaixgBveM tpYhRSgSseMHfjj 28.06.2012  17:17
supersport BlackSheep99 02.10.2010  11:49
bomba MAX12334567 02.10.2010  02:08
Re: Riki_ZX7R Riccardo_GTV 30.09.2010  22:32
Re: Riki_ZX7R dwdwd 30.09.2010  21:37
Re: Riki_ZX7R "neregistrovaný" 30.09.2010  20:06
Re: Riki_ZX7R Rorýs 6100 30.09.2010  18:18
Re: Riki_ZX7R ft 30.09.2010  18:09
Re: Riki_ZX7R Riccardo_GTV 30.09.2010  17:09
Riki_ZX7R Riccardo_GTV 30.09.2010  17:04
... piti6321 30.09.2010  14:25
Re: Zpět na vrchol Jizerkář 30.09.2010  11:08
Re: Zpět na vrchol Jizerkář 30.09.2010  11:07
Re: lambo.. rosi007 30.09.2010  10:33
Re: lambo.. rosi007 30.09.2010  10:27
lambo.. ICE. 30.09.2010  10:18
LP570 Maxima11111 30.09.2010  09:35
Re: Zpět na vrchol Rorýs 6100 30.09.2010  09:14
Lotus CJo 30.09.2010  08:54
Lamborghini od Hot Wheels gero 30.09.2010  08:40
hmotnost rosi007 30.09.2010  08:20
no nevím rosi007 30.09.2010  08:13
Re: pecka mike33 30.09.2010  08:05
Zpět na vrchol Jizerkář 30.09.2010  07:47
Re: Re: ... Hrubis 30.09.2010  06:56
Re: ... Enthusiastic.driver 30.09.2010  01:01
haha To som ja 30.09.2010  00:33
Re: Re: ... Vysnan1 30.09.2010  00:32
Vstoupit do diskuse ›