Paříž 2010: Lamborghini Sesto Elemento
Ráno byly první nekvalitní obrázky ještě horkým zbožím, nyní už si můžeme nové Lamborghini v klidu prohlédnout na oficiálních fotkách.
Tedy, to co vidíte na obrázcích není ani tak nový model jako spíš technologický demonstrátor možností automobilky. Sesto Elemento (překládat myslím netřeba) se může pochlubit hmotností 999 kilogramů a to i s desetiválcem pod kapotou a pohonem všech kol.
Díky nízké hmotnosti a výkonu 570 koní je Sesto Elemento opravdovou silniční raketou – z klidu na stovku vystřelí za 2,5 sekundy. Poměr 1,75 kilogramu na jednoho koně zkrátka umí zázraky. Sesto Elemento spoléhá na velice široké využití karbonu (schválně,jaký prvek je v periodické tabulce na šestém místě?), konkrétně na karbonem vyztužené plasty (CFRP). O tento materiál se italská automobilka intenzivně zajímá, mimo jiné na své půdě otevřela závod na zpracování karbonu.
Nejvyšší rychlost demonstrátoru by měla ležet „vysoko nad 300km/h“, podle zástupců automobilky to je ale poměrně nepodstatné – důležitější je, že díky malé hmotnosti bude jak pružné zrychlení tak schopnost brzdit (nemluvě o jízdních vlastnostech v zatáčkách) o veliký kus dál než u současných supersportů s býkem ve znaku.
Designově rozvíjí Sesto Elemento tradiční „výtvarné DNA“ značky a posouvá jej zcela do 21. století. Při stavbě byl u materiálu CFRP použit čirý lak a tudíž je struktura materiálu krásně patrná. Navíc je díky nanotechnologiím možné přidat do vrchní vrstvy drobné krystaly a dosáhnout tak impozantního (například) červeného lesku. Tento proces si automobilka již nechala patentovat. Trojúhelníkový motiv se opakuje na celém voze, ostré hrany a linky jsou ovšem jen málokdy bezúčelné – tak například přední nárazník byl navržen tak, aby přiváděl co nejvíce studeného vzduchu k předním brzdám i přednímu chladiči. Výhoda karbonu je také v tom, že je možné vyrábět velké komplexní útvary místo několika malých částí – předek i zadek karoserie proto může být z jediného kusu. Ten je opatřen speciálními upevňovadly pro velmi snadnou a rychlou výměnu. Mimochodem, vzpomínáte na Miuru a její odklápěcí zadní část?
Karbon je opravdu všude: speciálním výrobním postupem byla z karbonu například vyrobena hnací hřídel, ráfky kol, koncovky výfuku a karbon-keramické brzdové kotouče dodávám jen pro pořádek. Kované kompozity, pokročilé prepregy, braiding…probíráním všech technologií, použitých při stavbě konceptu bychom asi zabředli až příliš daleko od tématu. To hlavní bylo řečeno – Sesto Elemento je lehoučké a nestydatě hranaté Lambo. Líbí se nám.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
XjbOnxvnfYV | VFIjFuIBxQidi | 01.07.2012 06:38 |
SwCozoTQzaTIgQ | EcgRAPpMELxZu | 29.06.2012 00:40 |
JRyJaixgBveM | tpYhRSgSseMHfjj | 28.06.2012 17:17 |
supersport | BlackSheep99 | 02.10.2010 11:49 |
bomba | MAX12334567 | 02.10.2010 02:08 |
Re: Riki_ZX7R | Riccardo_GTV | 30.09.2010 22:32 |
Re: Riki_ZX7R | dwdwd | 30.09.2010 21:37 |
Re: Riki_ZX7R | "neregistrovaný" | 30.09.2010 20:06 |
Re: Riki_ZX7R | Rorýs 6100 | 30.09.2010 18:18 |
Re: Riki_ZX7R | ft | 30.09.2010 18:09 |
Re: Riki_ZX7R | Riccardo_GTV | 30.09.2010 17:09 |
Riki_ZX7R | Riccardo_GTV | 30.09.2010 17:04 |
... | piti6321 | 30.09.2010 14:25 |
Re: Zpět na vrchol | Jizerkář | 30.09.2010 11:08 |
Re: Zpět na vrchol | Jizerkář | 30.09.2010 11:07 |
Re: lambo.. | rosi007 | 30.09.2010 10:33 |
Re: lambo.. | rosi007 | 30.09.2010 10:27 |
lambo.. | ICE. | 30.09.2010 10:18 |
LP570 | Maxima11111 | 30.09.2010 09:35 |
Re: Zpět na vrchol | Rorýs 6100 | 30.09.2010 09:14 |
Lotus | CJo | 30.09.2010 08:54 |
Lamborghini od Hot Wheels | gero | 30.09.2010 08:40 |
hmotnost | rosi007 | 30.09.2010 08:20 |
no nevím | rosi007 | 30.09.2010 08:13 |
Re: pecka | mike33 | 30.09.2010 08:05 |
Zpět na vrchol | Jizerkář | 30.09.2010 07:47 |
Re: Re: ... | Hrubis | 30.09.2010 06:56 |
Re: ... | Enthusiastic.driver | 30.09.2010 01:01 |
haha | To som ja | 30.09.2010 00:33 |
Re: Re: ... | Vysnan1 | 30.09.2010 00:32 |
Vstoupit do diskuse › |