Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost

Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: titulní fotka Je nesmírně milé, že Audi začíná brát budoucnost svých supersportovních vozů trošku racionálněji – místo elektromobilu tu z ničeho nic máme hybrid.

Audi prošlo poměrně zajímavým přerodem, co se představ o superautě blízké budoucnosti týče. Začalo to ambiciózním projektem plně elektrického čtyřmotorového derivátu R8čky, následně došlo ke transformaci ve svébytný model, avšak už pouze se dvěma elektromotory.

Kdo by čekal (včetně mě), že se pro letošní „paříž“ Audi spokojí s tím, že vezme koncept z Detroitu a flexou mu fikne střechu, ten byl na velkém omylu. V Ingolstadtu si asi museli přijít sami na to, že stávající úroveň akumulátorů nepředstavuje pro sportovní auta zrovna ideální zdroj energie, ačkoli papírové údaje nevypadají vůbec špatně, a tak u aktuální studie e-Tron Spyder přešla plynule do… hybridu.

To by si sice zasloužilo změnu názvu, ale marketing je marketing, navíc karoserie stylisticky vychází z detroitského kupé e-tron, jak ostatně naznačily už první skici. Spyder ovšem trochu povyrostl. Na délku má 406 cm, na šířku má 181 cm a jen výška se zmenšila na 111 cm. Úplně nový však je, co se použité techniky týče. Před zadní nápravou je uložený dvěma turby přeplňovaný šestiválcový turbodiesel o výkonu 301 k (221 kW) a s točivým momentem 650 Nm, roztáčejícím zadní kola. To už by samo o sobě na sportovní auto docela stačilo, ale e-tron má ještě dva elektromotory, které posílají výkon 87 k (64 kW) a točivý moment 352 Nm na přední kola.

Tohle už vypadá docela reálně, co říkáte? Dost možná se ze pár let dočkáme sériové výroby…

Auto váží ještě celkem rozumných 1450 kg, má rozložení váhy 50:50 a velmi slušné parametry – stovku umí za 4,4 s, maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h. přitom má kombinovanou spotřebu 2,2 l na 100 km, emise 52 g CO2 na kilometr a jízdní dosah přes 1000 km.

Fotogalerie

  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 1
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 2
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 3
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 4
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 5
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 6
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 7
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 8
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 9
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 10
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 11
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 12
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 13
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 14
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 15
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 16
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 17
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 18
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 19
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 20
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 21
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 22
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 23
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 24
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 25
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 26
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 27
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 28
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 29
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 30
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 31
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 32
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 33
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 34
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 35
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 36
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 37
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 38
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 39
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 40
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 41
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 42
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 43
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 44
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 45
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 46
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 47
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 48
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 49
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 50
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 51
  • Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost: fotka 52


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
eTron Doyle 30.09.2010  14:50
Vstoupit do diskuse ›