Paříž 2010: Audi e-Tron Spyder Concept – rozumnější budoucnost
Je nesmírně milé, že Audi začíná brát budoucnost svých supersportovních vozů trošku racionálněji – místo elektromobilu tu z ničeho nic máme hybrid.
Audi prošlo poměrně zajímavým přerodem, co se představ o superautě blízké budoucnosti týče. Začalo to ambiciózním projektem plně elektrického čtyřmotorového derivátu R8čky, následně došlo ke transformaci ve svébytný model, avšak už pouze se dvěma elektromotory.
Kdo by čekal (včetně mě), že se pro letošní „paříž“ Audi spokojí s tím, že vezme koncept z Detroitu a flexou mu fikne střechu, ten byl na velkém omylu. V Ingolstadtu si asi museli přijít sami na to, že stávající úroveň akumulátorů nepředstavuje pro sportovní auta zrovna ideální zdroj energie, ačkoli papírové údaje nevypadají vůbec špatně, a tak u aktuální studie e-Tron Spyder přešla plynule do… hybridu.
To by si sice zasloužilo změnu názvu, ale marketing je marketing, navíc karoserie stylisticky vychází z detroitského kupé e-tron, jak ostatně naznačily už první skici. Spyder ovšem trochu povyrostl. Na délku má 406 cm, na šířku má 181 cm a jen výška se zmenšila na 111 cm. Úplně nový však je, co se použité techniky týče. Před zadní nápravou je uložený dvěma turby přeplňovaný šestiválcový turbodiesel o výkonu 301 k (221 kW) a s točivým momentem 650 Nm, roztáčejícím zadní kola. To už by samo o sobě na sportovní auto docela stačilo, ale e-tron má ještě dva elektromotory, které posílají výkon 87 k (64 kW) a točivý moment 352 Nm na přední kola.
Tohle už vypadá docela reálně, co říkáte? Dost možná se ze pár let dočkáme sériové výroby…
Auto váží ještě celkem rozumných 1450 kg, má rozložení váhy 50:50 a velmi slušné parametry – stovku umí za 4,4 s, maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h. přitom má kombinovanou spotřebu 2,2 l na 100 km, emise 52 g CO2 na kilometr a jízdní dosah přes 1000 km.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
eTron | Doyle | 30.09.2010 14:50 |
Vstoupit do diskuse › |