Paříž 2008: Honda Civic Type R Special Edition
Tajpár v bílé barvě a se samosvorem? To tu mělo být už od začátku!
Honda v Paříži představila tolik „zelených“ aut, že z toho musí být příznivci sportovních modelů téhle značky celí zelení, ovšem našly se i exempláře z trochu jiného soudku. Japonci totiž faceliftovali modelovou řadu Civic a tak došlo i na sportovní verzi Type R, která doznala ve verzi Special Editoin více změn, než bychom vůbec doufali.
Hondě už asi nikdo nevymluví, že dvě stě koní je na evropský hot-hatch více než dost, takže se parametry vysokootáčkového atmosférického dvoulitru nezměnily a stále má 201 koní (148 kW) při nebeských 7800 otáčkách a točivý moment 193 Nm při 5600 otáčkách. To zatím nezní jako velké změny, říkáte si – vždyť třeba facelift tajpára minulé generace dostal lehčí setrvačník, což zlepšilo akceleraci o 0,2 s. To aktuální CTR má, pokud to se spojkou a plynem fakt umíte, stovku za stále stejných 6,6 s a maximálku 235 km/h. Ale zato má bílý lak a kola!
Možná vám to přijde malicherné, ale bílá barva je typická pro závodní i sportovní hondy a proslavila ji zejména Integra Type R a ve stejné době prodávaný Accord Type R – dávno předtím, než se v této části světa stala módou. Bohužel od té doby se na žádném eRku v Evropě neobjevila, přestože ji fandové značky vyžadovali. Ovšem nyní je konečně zpátky u verze Special Edition, kde jí doplňují bílá kola a doplňky v tmavém chromu.
Ovšem ohromit pouze barvou, to by asi Hondě neprošlo, proto má CTRSE standardně diferenciál se zvýšenou svorností, jenž zlepší trakci a jízdní vlastnosti. O tom svědčí i to, že na japonském okruhu Tsukuba zlepšil tento model čas verze bez LSD o 1,44 s. Nevíme sice, jaký byl původní čas, nicméně když uvážíme, že je Tsukuba dlouhá pouze 2070 m, jedná se rozhodně o citelné zlepšení. Rekord okruhu drží Keiichi Tsuchiya s upravenou Hondou NSX a časem 51,875 s.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: NÁDHERA | milovník Radovana k | 08.11.2008 07:14 |
pro PAJAX : JAKÍ JSOU MNOHEM LEPŠÍ AUTA V TÉTO TŘÍDĚ | milovník Radovana k | 08.11.2008 07:13 |
Re: 201 koni slabota | King | 15.10.2008 22:28 |
Re: 201 koni slabota | riderhenry | 13.10.2008 22:18 |
Re: 201 koni slabota | %babo | 12.10.2008 21:57 |
Re: 201 koni slabota | riderhenry | 11.10.2008 11:16 |
Re: 201 koni slabota | %babo | 10.10.2008 23:32 |
Re: 201 koni slabota | riderhenry | 10.10.2008 00:06 |
Re: 201 koni slabota | King | 09.10.2008 21:13 |
Re: 201 koni slabota | riderhenry | 09.10.2008 20:54 |
Re: divadlo | riderhenry | 09.10.2008 20:53 |
Re: 201 koni slabota | Pajax | 09.10.2008 19:39 |
Re: divadlo | King | 09.10.2008 15:48 |
Re: 201 koni slabota | King | 09.10.2008 15:47 |
divadlo | riderhenry | 09.10.2008 10:08 |
Re: 201 koni slabota | riderhenry | 09.10.2008 10:04 |
201 koni slabota | Pajax | 09.10.2008 01:33 |
Re: NÁDHERA | babo83 | 07.10.2008 23:21 |
Re: Accord Type R | babo83 | 07.10.2008 23:20 |
Re: NÁDHERA | riderhenry | 07.10.2008 22:50 |
Re: NÁDHERA | fííííííííhááá | 07.10.2008 18:47 |
Re: NÁDHERA | kewlarsiet | 07.10.2008 18:35 |
Re: NÁDHERA | kewlarsiet | 07.10.2008 18:33 |
Re: NÁDHERA | fííííííííhááá | 07.10.2008 18:28 |
Re: NÁDHERA | "neregistrovaný" | 07.10.2008 18:27 |
Accord Type R | Santi | 07.10.2008 16:43 |
Re: NÁDHERA | %babo | 07.10.2008 13:21 |
NÁDHERA | kewlarsiet | 07.10.2008 12:34 |
Vstoupit do diskuse › |