Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně
Nové superauto od Pagani už není jen časopisovým scanem pochybné kvality, máme oficiální snímky a informace.
Pagani nás připravovalo na příchod nástupce zondy už dlouho. V první řadě tím, že prakticky celý letošní rok už vyrábělo jen speciální zákaznická auta pro opozdilce a novinkou prezentovalo asi na čtyřech nostalgických videjích, která byla ovšem čistě náladová a z auta neukazovala nic, tak jsme je vypustili.
Zajímavé to začalo být, když bylo zveřejněno jméno novinky a zlom přineslo odhalení modelu Huayra ve španělské verzi časopisu CAR. Jenže nevalná kvalita fotek pracovala proti pagani a tak byly první dojmy dost rozpačité, což ostatně ukázaly i výsledky naší ankety. Jak to ovšem vypadá nyní, když je k dispozici oficiální galerie?
Myslím, že huayra zaslouží rehabilitovat a opět se ukazuje, že špatné
fotky mohou dost negativně ovlivnit první dojem z auta. Ano, přední
nárazník, jenž vlastně ani nárazníkem není, protože se jedná jen
o kombinaci nasávacích otvorů, propůjčuje autu zepředu a předoboku
trochu divný výraz, ale podívejte se na supersport z profilu nebo zadoboku
(kde najdete typický zonďácký výfuk) a hned to bude o něčem
jiném. Možná je těch všemožných linií a hran trošku moc, ale ačkoli
jsem nezměnil názor, že zonda byla
hezčí, asi bych se s vizáží huayry smířil.
Částečně i proto, že je celá karoserie navržená jako ptačí křídlo a
disponuje celou řadou pohyblivých aerodynamických prvků, které mění svou
pozici v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách. nasávací otvory
za dveřmi současně způsobují podtlak v prostoru kol, jenž nejen že
přispívá ke zvýšení přítlaku, ale zlepšuje také obtékání vzduchu.
Nasávací otvory vedou k motoru i z kabiny a jejich tvar má být vzpomínkou
na nadzvukové letouny 50. a 60. let.
Auto má monokok z karbonu a titanu, což zajišťuje nízkou váhu (konstruktéři se dostali na suchých 1350 kg) , tuhost a ochranu při nárazu zajišťují chrommolybdenové rámy. Z kompozitu jsou opět vyrobeny i panely karoserie.
Srdcem vozu je opět motor AMG. jedná se o dvanáctiválec o objemu 6,0 l
s úhlem sevření válců 60° a dvěma turbodmychadly. Má objem 6,0 l (5980
cm3) a automobilka se omezuje na konstatování, že disponuje
výkonem přes 700 koní (>515 kW) a točivým momentem více než 1000 Nm.
Dost povšechné, ale s potřebnou vypovídací hodnotou. Motor
dělá vír v 85litrové nádrži a končí titanovým výfukem, jenž váží
celý méně než 10 kg.
Přenos síla na zadní kola zajišťuje sedmistupňový automat Xtrac se sekvenčním řazením. jedná se o klasickou jednospojku, ta totiž váží jen 96 kg, což je o 70 kilo méně, než dvoupojkové ústrojí. Nezávislé zavěšení všech kol je vyrobeno ze speciální kované hliníkové slitiny AvionAl, která je o 30 % lehčí než klasický hliník, o pérování se postarali Švédové od Öhlinsu a na silnici auto drží pneumatiky P Zero od Pirelli, navržené speciálně podle požadavků Pagani. Zvládnou bez obtíží nejen rychlosti nad 370 km/h, ale také příčné zrychlení až 1,5 G.
Řidič má v kabině ty nejdůležitější ovladače soustředěny na volantu, ty ostatní pak na středovém panelu, popřípadě na dotykové obrazovce. U sedadel Horacio slibuje kombinaci komfortu a bočního vedení, kůže, karbon, piano lak a hliník jsou pochopitelně pravé, přičemž středový panel je vyroben z jednoho kusu hliníku a byl prý inspirován špičkovými švýcarskými hodinkami. V kabině nechybí ani bluetooth, špičkové audio nebo navigace.
Huayra je dlouhá 4605 mm, široká 2036 mm, vysoká 1169 mm a má rozvor
2795 mm. na přední nápravě je 44 % váhy, vzadu pak logicky 56 %. Nové
pagani by mělo splňovat nejen bezpečnostní normy pro Evropu, ale i pro
Ameriku a bude se tedy nabízet i za oceánem. Světová premiéra proběhne
v březnu na autosalonu v Ženevě. Jak se vám huayra líbí? Zahlasujte si
v naší tradiční anketě.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: Tohle neni ZONDA! | Vysnan1 | 27.01.2011 23:25 |
Re: FEWFEF | "neregistrovaný" | 27.01.2011 22:14 |
Re: FEWFEF | wdwdwd | 27.01.2011 22:14 |
Tohle neni ZONDA! | Spartan89 | 27.01.2011 21:51 |
Nádhera | Jose123 | 27.01.2011 21:23 |
Re: FEWFEF | Guess | 27.01.2011 20:42 |
Re: FEWFEF | efwef | 27.01.2011 20:32 |
Re: FEWFEF | EFFW | 27.01.2011 20:24 |
Re: FEWFEF | Guess | 27.01.2011 18:28 |
Re: FEWFEF | Guess | 27.01.2011 17:47 |
FEWFEF | EFWEF | 27.01.2011 17:11 |
velké zklamání | SSSSS | 27.01.2011 11:56 |
... | Lazyboy | 27.01.2011 11:19 |
Re: LED... | Zdeno5 | 26.01.2011 21:15 |
Kola | Fabiooo | 26.01.2011 20:28 |
LED... | laufeček | 26.01.2011 19:59 |
Re: sedadla | ewwef | 26.01.2011 19:23 |
Re: Far......................... | laufeček | 26.01.2011 19:16 |
sedadla | mhmm | 26.01.2011 19:16 |
Re: Far......................... | Transporter-offline | 26.01.2011 19:00 |
Re: Far......................... | Jindra.............. | 26.01.2011 18:50 |
Re: Far......................... | Guess | 26.01.2011 18:15 |
Far......................... | Jindra.......................... | 26.01.2011 17:16 |
whuuuuuu!!! | laufeček | 26.01.2011 17:07 |
OK | Zdeno5 | 26.01.2011 16:37 |
fajn | lukylambo | 26.01.2011 16:23 |
"iba" dobre | niko78 | 26.01.2011 15:52 |
wf | efewf | 26.01.2011 15:46 |
Ano/Ne | %"Shifty" | 26.01.2011 15:38 |
Re: * | DBS | 26.01.2011 15:16 |
Vstoupit do diskuse › |