Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně

Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: titulní fotka Nové superauto od Pagani už není jen časopisovým scanem pochybné kvality, máme oficiální snímky a informace.

Pagani nás připravovalo na příchod nástupce zondy už dlouho. V první řadě tím, že prakticky celý letošní rok už vyrábělo jen speciální zákaznická auta pro opozdilce a novinkou prezentovalo asi na čtyřech nostalgických videjích, která byla ovšem čistě náladová a z auta neukazovala nic, tak jsme je vypustili.

Zajímavé to začalo být, když bylo zveřejněno jméno novinky a zlom přineslo odhalení modelu Huayra ve španělské verzi časopisu CAR. Jenže nevalná kvalita fotek pracovala proti pagani a tak byly první dojmy dost rozpačité, což ostatně ukázaly i výsledky naší ankety. Jak to ovšem vypadá nyní, když je k dispozici oficiální galerie?

Myslím, že huayra zaslouží rehabilitovat a opět se ukazuje, že špatné fotky mohou dost negativně ovlivnit první dojem z auta. Ano, přední nárazník, jenž vlastně ani nárazníkem není, protože se jedná jen o kombinaci nasávacích otvorů, propůjčuje autu zepředu a předoboku trochu divný výraz, ale podívejte se na supersport z profilu nebo zadoboku (kde najdete typický zonďácký výfuk) a hned to bude o něčem jiném. Možná je těch všemožných linií a hran trošku moc, ale ačkoli jsem nezměnil názor, že zonda byla hezčí, asi bych se s vizáží huayry smířil. $5$ Částečně i proto, že je celá karoserie navržená jako ptačí křídlo a disponuje celou řadou pohyblivých aerodynamických prvků, které mění svou pozici v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách. nasávací otvory za dveřmi současně způsobují podtlak v prostoru kol, jenž nejen že přispívá ke zvýšení přítlaku, ale zlepšuje také obtékání vzduchu. Nasávací otvory vedou k motoru i z kabiny a jejich tvar má být vzpomínkou na nadzvukové letouny 50. a 60. let.

Auto má monokok z karbonu a titanu, což zajišťuje nízkou váhu (konstruktéři se dostali na suchých 1350 kg) , tuhost a ochranu při nárazu zajišťují chrommolybdenové rámy. Z kompozitu jsou opět vyrobeny i panely karoserie.

Srdcem vozu je opět motor AMG. jedná se o dvanáctiválec o objemu 6,0 l s úhlem sevření válců 60° a dvěma turbodmychadly. Má objem 6,0 l (5980 cm3) a automobilka se omezuje na konstatování, že disponuje výkonem přes 700 koní (>515 kW) a točivým momentem více než 1000 Nm. Dost povšechné, ale s potřebnou vypovídací hodnotou. $1$ Motor dělá vír v 85litrové nádrži a končí titanovým výfukem, jenž váží celý méně než 10 kg.

Přenos síla na zadní kola zajišťuje sedmistupňový automat Xtrac se sekvenčním řazením. jedná se o klasickou jednospojku, ta totiž váží jen 96 kg, což je o 70 kilo méně, než dvoupojkové ústrojí. Nezávislé zavěšení všech kol je vyrobeno ze speciální kované hliníkové slitiny AvionAl, která je o 30 % lehčí než klasický hliník, o pérování se postarali Švédové od Öhlinsu a na silnici auto drží pneumatiky P Zero od Pirelli, navržené speciálně podle požadavků Pagani. Zvládnou bez obtíží nejen rychlosti nad 370 km/h, ale také příčné zrychlení až 1,5 G.

Řidič má v kabině ty nejdůležitější ovladače soustředěny na volantu, ty ostatní pak na středovém panelu, popřípadě na dotykové obrazovce. U sedadel Horacio slibuje kombinaci komfortu a bočního vedení, kůže, karbon, piano lak a hliník jsou pochopitelně pravé, přičemž středový panel je vyroben z jednoho kusu hliníku a byl prý inspirován špičkovými švýcarskými hodinkami. V kabině nechybí ani bluetooth, špičkové audio nebo navigace.

Huayra je dlouhá 4605 mm, široká 2036 mm, vysoká 1169 mm a má rozvor 2795 mm. na přední nápravě je 44 % váhy, vzadu pak logicky 56 %. Nové pagani by mělo splňovat nejen bezpečnostní normy pro Evropu, ale i pro Ameriku a bude se tedy nabízet i za oceánem. Světová premiéra proběhne v březnu na autosalonu v Ženevě. Jak se vám huayra líbí? Zahlasujte si v naší tradiční anketě. $5$

Fotogalerie

  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 1
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 2
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 3
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 4
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 5
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 6
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 7
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 8
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 9
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 10
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 11
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 12
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 13
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 14
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 15
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 16
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 17
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 18
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 19
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 20
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 21
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 22
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 23
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 24
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 25
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 26
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 27
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 28
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 29
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 30
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 31
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 32
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 33
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 34
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 35
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 36
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 37
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 38
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 39
  • Pagani Huayra: nástupce zondy nyní už oficiálně: fotka 40

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Tohle neni ZONDA! Vysnan1 27.01.2011  23:25
Re: FEWFEF "neregistrovaný" 27.01.2011  22:14
Re: FEWFEF wdwdwd 27.01.2011  22:14
Tohle neni ZONDA! Spartan89 27.01.2011  21:51
Nádhera Jose123 27.01.2011  21:23
Re: FEWFEF Guess 27.01.2011  20:42
Re: FEWFEF efwef 27.01.2011  20:32
Re: FEWFEF EFFW 27.01.2011  20:24
Re: FEWFEF Guess 27.01.2011  18:28
Re: FEWFEF Guess 27.01.2011  17:47
FEWFEF EFWEF 27.01.2011  17:11
velké zklamání SSSSS 27.01.2011  11:56
... Lazyboy 27.01.2011  11:19
Re: LED... Zdeno5 26.01.2011  21:15
Kola Fabiooo 26.01.2011  20:28
LED... laufeček 26.01.2011  19:59
Re: sedadla ewwef 26.01.2011  19:23
Re: Far......................... laufeček 26.01.2011  19:16
sedadla mhmm 26.01.2011  19:16
Re: Far......................... Transporter-offline 26.01.2011  19:00
Re: Far......................... Jindra.............. 26.01.2011  18:50
Re: Far......................... Guess 26.01.2011  18:15
Far......................... Jindra.......................... 26.01.2011  17:16
whuuuuuu!!! laufeček 26.01.2011  17:07
OK Zdeno5 26.01.2011  16:37
fajn lukylambo 26.01.2011  16:23
"iba" dobre niko78 26.01.2011  15:52
wf efewf 26.01.2011  15:46
Ano/Ne %"Shifty" 26.01.2011  15:38
Re: * DBS 26.01.2011  15:16
Vstoupit do diskuse ›