Opel Insignia Sports Tourer OPC: další upalující stěhovák
Po sedanu se výkonná verze Opel Performance Center objevuje i u kombi verze insignie. Opel svojí kůži prostě nehodná dát zadarmo.
Nikdo ještě pořádně neví, jak na evropský pilíř koncernu General Motors dolehne předpokládaný bankrot mateřské firmy v Americe, Opel se ale nevzdává a chrlí zajímavé novinky, jako by se vůbec nic nedělo. A je to o to sympatičtější, že v případě další horké novinky nejde o nějaké ekovozítko, ale o výkonový vrchol řady – verzi OPC.
Ópécéčko v provedení sedan jsme vám ukázali nedávno, v případě kombíku ale už německá automobilka přestala být skoupá na informace. O pohon se stará stejný motor 2,8 V6 Turbo o výkonu 325 koní (239 kW). To už víme. Novou informací je, že točivý moment vrcholí hodnotou 435 Nm a tajemstvím nejsou ani dynamické parametry. Stovku zvládne kombi za 6,3 s, zatímco sedan za rovných šest sekund. Očekávaná je elektronicky omezená maximálka 250 km/h. Také kombi má chytrý pohon všech kol převzatý od Saabu, brzdy Brembo a aktivní podvozek. Ten byl zkoušen 12 dní na legendární Nordschleife, na níž odkroužil 487 kol. Zkušební jezdci si tedy docela užili – zvládli 10 000 pěkně ostrých kilometrů, 27 000 přeřazení a 35 551 zatáček. Krásná práce…
TIP: Opel Insignia OPC
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
hmm | tedtr | 22.05.2009 07:25 |
takze | oz | 21.05.2009 23:43 |
Andrejlmlm | fan.mj | 21.05.2009 20:03 |
Vstoupit do diskuse › |