Opel Flextreme GT/E Concept: aerodynamika a elektřina

Opel Flextreme GT/E Concept: aerodynamika a elektřina: titulní fotka Automobilka s bleskem ve znaku si pro letošní autosalon v Ženevě připravila koncept Flextreme GT/E, který má demonstrovat možnosti vozu kategorie E-REV (Extended-Range Electric Vehicle) ve střední a vyšší-střední třídě.

Opel Flextreme GT/E Concept je dalším rozvíjením myšlenky a techniky připravovaného kompaktního modelu Ampera. Rüsselsheimská automobilka chce jeho prostřednictvím předvést možnosti zdokonalování aerodynamických vlastností karoserie a také použitelnost koncepce pohonného systému z Ampery ve voze větších rozměrů.

Karoserie konceptu s dlouhou a nízkou siluetou má klasické proporce velkého GT, které připomíná svou dlouhou přídí, ladnými liniemi splývavé střechy i blatníky vystupujícími z karoserie. Vše na karoserii Flextreme GT/E je podřízeno ideálnímu obtékaní vzduchu a její vzhled je výsledkem nového designérského jazyka značky Opel, v němž se má setkat sochařské umění s německou přesností.

Příď se světly ze světelných diod má přispět k ideálnímu obtékání vzduchu kolem vozu a zároveň umožnit přístup chladícího vzduchu i splnění budoucích požadavků na ochranu chodců. Zajímavým prvkem je lichoběžníková maska chladiče, v jejíž horní polovině je vstup vzduchu, zatímco spodní část kryje průsvitný panel a za znakem se ukrývá zásuvka pro dobíjení akumulátorů.

Z profilu zaujme skrytý C-sloupek a také svažující se linie střechy. Přístup do interiéru umožňují proti sobě otevírané dveře Opel FlexDoors, jejichž systém je stejný jako u nové generace modelu Meriva. Pro vylepšení aerodynamických vlastnosti a zachování jednotného vzhledu jsou všechny kliky nahrazeny světelnými čidly a vnější zpětná zrcátka nahradily kamery umístěné na spodní části A-sloupků.

Zajímavým prvkem pro zlepšení obtékání vzduchu kolem karoserie a minimalizaci turbulencí za zádí jsou 350 mm dlouhé spoilery, které se vysouvají za zadními koly při rychlostech nad 50 km/h. Díky propracované aerodynamice se tak Flextreme GT/E může pochlubit koeficientem aerodynamického odporu Cd 0,22.

Konstruktéři automobilky Opel při vývoji konceptu, jehož karoserie je dlouhá 4762 mm, široká 1871 mm a vysoká jen 1308 mm, dbali i na dosažení co nejnižší hmotnosti. Opel sice neuvádí jaká je hmotnost konceptu, ale tiskové materiály zmiňují, že na vnější panely karoserie jsou použity uhlíkové kompozity, okna jsou zasklena polykarbonátem a na skelet bylo v hojné míře využito hliníkových slitin. Při srovnání s konvečními materiál, tak má dojít k 40 % úspoře hmotnosti, což se má příznivě projevovat především na snížení spotřeby paliva.

Kupé s rozvorem náprav 2900 mm a rozchodem kol vpředu i vzadu 1600 mm stojí na 21palcových kolech obutých do pneumatik s nízkým valivým odporem o rozměrech 195/45 R 21.

Přední kola roztáčí elektromotor s výkonem 163 koní (120 kW) a točivým momentem 370 Nm. Ten je napájen z lithiových článků s celkovou kapacitou 16 kWh, které se z běžné elektrické zásuvky o napětí 230V nabíjí na 100 % své kapacity za 3 hodiny. Na jedno nabití ujede koncept 60 km.

Při využití generátoru v podobě zážehového čtyřválce o objemu 1,4 litru s výkonem 72 koní (53 kW) se dojezd prodlouží na 500 km. Spotřeba spalovacího motoru je 1,6 litru paliva na 100 km a emise CO2 jsou nižší než 40 g/km.

Čtyřmístný Opel Flextreme GT/E Concept má akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 9,0 s a dosáhnout maximální rychlosti přes 200 km/h. Na autosalonu v Ženevě má veřejnosti předvést, že automobil kategorie E-REV (Extended-Range Electric Vehicle) může mít i větší rozměry a sportovně střiženou karoserii.

Fotogalerie

  • Opel Flextreme GT/E Concept: aerodynamika a elektřina: fotka 1
  • Opel Flextreme GT/E Concept: aerodynamika a elektřina: fotka 2
  • Opel Flextreme GT/E Concept: aerodynamika a elektřina: fotka 3
  • Opel Flextreme GT/E Concept: aerodynamika a elektřina: fotka 4
  • Opel Flextreme GT/E Concept: aerodynamika a elektřina: fotka 5
  • Opel Flextreme GT/E Concept: aerodynamika a elektřina: fotka 6
  • Opel Flextreme GT/E Concept: aerodynamika a elektřina: fotka 7
  • Opel Flextreme GT/E Concept: aerodynamika a elektřina: fotka 8
  • Opel Flextreme GT/E Concept: aerodynamika a elektřina: fotka 9
  • Opel Flextreme GT/E Concept: aerodynamika a elektřina: fotka 10


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.