Oficiální představení Ducati Diavel
Otevřela se brána pekel a Ďábel vstoupil mezi nás... Ne, žádný citát z Bible, jen tvrdá realita. Na výstavě EICMA představilo Ducati velmi očekávaný showbike Diavel. (68 fotografí, tech. info, video)
Špionážní fotografie aut jsou dnes už běžnou záležitostí, ale v motocyklovém světě nebývají zas tak často. Pravým opakem bylo „lovení“ nového modelu od Ducati. Špionážní smínky Diavelu běhaly po internetu, jak na běžícím pásu, až jsme měli strach, že nebude co představovat.
Diavel debutoval tento týden na domácí výstavě EICMA v Miláně a můžeme s klidem říci, že se jedná o revoluční bike v portfoliu Ducati. Stavbou motocykl zapadá někam do segmentu Yamahy V-Max nebo MT-01, ale nejblíže mu bude asi Harley-Davidson V-Rod. Jenže oproti V-Rodu nemá Diavel předkopnuté nohy… Tak si vyberte sami. My ho řadíme někam na pomezí skupin showbike a cruiser.
Jedná se o revoluční bike v portfoliu Ducati. My ho řadíme někam na pomezí skupin showbike a cruiser.
Kostru Diavelu tvoří příhradový rám z ocelových trubek, který je napojen na hliníkový odlitek. Kompletně nastavitelný podvozek má vpředu USD vidlici Marzocchi s průměrem trubek 50 mm, vzadu je jednoramenná kyvná vidlice s přepákovanou tlumící jednotkou Sachs. Brzdový systém, tzv. „Krotitel ďábla“, dodala opět firma Brembo – vpředu jsou dva kotouče o průměru 320 mm s radiálními čtyřpístkovými třmeny Monobloc, vzadu je jeden menší kotouč. Litá 17palcová kola mají pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II s rozměrem 120/70 ZR17 vpředu a vzadu je monstrozní guma 240/45 ZR17.
Pohonnou jednotkou je motor Testastretta ze supersportovní 1198. Kapalinou chlazený dvouválec do L má objem 1198,4 ccm a 4 ventily na válec s desmodromickým rozvodem. Agregát je naladěn na slušných 162 koní při 9 500 ot./min, maximální točivý moment je 127,5 Nm v 8 000 ot./min. Jen tak mimochodem: se suchou hmotností 210 kg má Diavel lepší poměr výkonu na hmotnost, než tolik opěvovaný dvousetkoňový V-Max od Yamahy. Chtělo by to srovnat na sprintu s pevným startem…
S výkonem 162 koní a suchou hmotností 210 kg má Ducati Diavel lepší poměr výkonu na hmotnost, než Yamaha V-Max.
Palubní desku suplují dva digitální displeje – první umístněný na řídítkách má na horní hraně všechny potřebné kontroly a ukazuje rychlost, otáčky, hodiny a teplotu chladící kapaliny. Ten druhý na nádrži je vlastně palubním počítačem – ukazuje zařazenou rychlost, teplotu okolního vzduchu, napětí baterie, tripmaster 1+2, celkové kilometry, dojezd na rezervu nádrže, aktuální a průměrnou spotřebu, čas jízdy (trip time), zvolený jízdní režim atd.
Dostáváme se k dalším vychytávkám Diavelu, mezi které patří elektronický plyn Ride-by-Wire, systém ABS, kontrola trakce DTC (Ducati Traction Control) a možnost vybrat si z trojice palivových map (Sport – Touring – Urban). V technické zprávě se objevuje i poznámka, že Diavel má Hands Free, ale nedokážu si zatím představit, co je tím myšleno.
Ještě tu je speciální edice Ducati Diavel Carbon.
Své zákazníky, kteří mají tendenci se ve všem odlišovat, si určitě najde speciální verze Ducati Diavel Carbon. Cílem bylo snížit hmotnost, proto zde najdete, jak už sám název napovídá, řadu doplňků z karbonu nebo např. odlehčená kovaná kola Marchesini. Diavel Carbon má suchou hmotnost 207 kg a věřím, že tyto 3 kila budou za tučný příplatek.
Zajímavostí je fakt, že Ducati registrovalo název Diavel obecně pro celou řadu příslušenství, jako jsou hračky, oblečení nebo jiné módní doplňky. Lze tedy předpokládat, že se dočkáme i kompletní nabídky livestylových předmětů.
Video
Technické informace
Technické údaje | Ducati Diavel |
Celkové rozměry (d x š x v) | 2257 x nz x 1192 mm |
Rozvor, výška sedla | 1 590 mm, 770 mm |
Motor, objem | vidlicový dvouválec do L, 1 198 ccm |
Vrtání x zdvih | 106×67,9 mm |
Kompresní poměr | 11,5 : 1 |
Počet ventilů / chlazení | 8 / kapalina |
Výkon | 119 kW (162 k) v 9 500 ot./min |
Točivý moment | 127,5 Nm v 8 000 ot./min |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová |
Rozměr a typ kol | 17palcová, hliníková litá |
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17 / 240/45 ZR17, Pirelli Diablo Rosso II |
Brzdy vpředu | 2× kotouč 320 mm, 4pístek, radiální Brembo Monobloc |
Brzdy vzadu | 1× kotouč 265 mm, 2pístek |
Rám | příhradový rám z ocelových trubek |
Přední vidlice | teleskopická vidlice USD, průměr 50 mm, zdvih 120 mm |
Zadní odpružení | jednoramenná kyvná vidlice, centrální tlumící jednotka s přepákováním, zdvih 120 mm |
Nádrž | 17 l |
Suchá hmotnost | 210 kg |
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Oakley Twitch | Oakley Twitch | 16.08.2014 22:10 |
Re: Re: *IN LOVE* | Vysnan1 | 04.11.2010 19:59 |
nic moc | MaVcbr | 03.11.2010 21:29 |
pneu... | laufeček | 03.11.2010 16:53 |
Re: *IN LOVE* | laufeček | 03.11.2010 16:25 |
paradicka | stanny | 03.11.2010 15:14 |
*IN LOVE* | Hrubis | 03.11.2010 15:09 |
no ježiši :)))) | laufeček | 03.11.2010 13:04 |
Diavel | Trodos | 03.11.2010 12:15 |
Vstoupit do diskuse › |