Nürburgring zakázal pokusy o rekordní kolo na Severní smyčce

Nürburgring zakázal pokusy o rekordní kolo na Severní smyčce: titulní fotka Tragická nehoda Nissanu GT-R, který vletěl mezi diváky při vytrvalostním závodě VLN a jednoho zabil, má kromě rychlostních limitů další dohru. Minimálně do konce tohoto roku se nesmějí pořádat pokusy o rychlostní rekord.

Koncem března tohoto roku se stala na vytrvalostních závodech VLN na Severní smyčce Nürburgringu nehoda. Na tom by nebylo nic až tak neobvyklého, na jednom z horizontů, který je zvaný Flugplatz, se však závodní Nissan GT-R Nismo GT3 vznesl ve vysoké rychlosti a vylétl mezi diváky. Vůz bohužel dopadl tak nešťastně, že zabil jednoho z nich.

V souvislosti s tímto neštěstím bylo na dvou místech trati zavedeno povinné snížení rychlosti. Na dlouhé rovince Döttinger Höhe smí závodní stroje jezdit maximálně 250 km/h. V následující zatáčce Antoniusbüche mohou vozy dosáhnout maximálně 200 km/h, stejně tak i v pasážích Flugplatz a Schwedenkreuz. Vše je monitorování přes GPS.

Podobné opatření platí do konce roku, pak se rozhodne, zda se omezí vjezd na trať některým závodním vozům, anebo zda bude trať přepracována. Nyní navíc přichází další omezení, automobilky dostaly zákaz zajíždět na nejtěžší trati světa pokusy o rekordní kolo. Přitom právě čas na této trati je pro mnohé automobilky velmi prestižní a fanoušci automobilů o nich dokážou dlouze debatovat. Výrobcům nepomůže ani zamluvení si celé trati, i poté zde budou pokusy o rekord zakázány. Podobně jako u rychlostních limitů však může být tohle rozhodnutí přehodnoceno koncem roku.

Zákaz přišel ve chvíli, kdy se Koenigsegg chystal pokořit rekord s modelem One:1, což se švédské automobilce již patrně v tomto roce nepodaří.

Vůbec nejrychlejší čas na této trati zajel legendární jezdec Stefan Bellof s vozem Porsche 956 na jaře roku 1983. Jeho čas 6:11.13 nebyl dosud nikým překonán. Ze silničních vozů drží rekord Radical SR8 LM, který v roce 2009 zajel čas 6:48. Tento automobil se však nedá legálně přihlásit v kontinentální Evropě, proto je rekord často přisuzován vozu Porsche 918 Spyder s paketem Weissach, které to zvládlo za 6:57.

Ještě dodejme i další časy, kupříkladu nejrychlejším hatchbackem s pohonem předních kol je nová Honda Civic Type R s časem 7:50.63. Zajímavostí je Trabant P50, později 500, který to v roce 1960 dokázal za šestnáct minut a jednu sekundu. Nejnověji zveřejněný čas se týká Lamborghini Aventador SV, které to zvládlo těsně pod sedmiminutovou hranici. Zákaz přišel rovněž v čase, kdy se začaly množit zvěsti, že se na bájnou trať chystá vydat rovněž česko-slovenský stroj Praga R1R, který by měl zaútočit na čas Radicalu a tedy i celkový rekord 20,6 km dlouhé trati v rámci produkčních vozidel.

Samotný areál trati se potýkal s existenčními problémy. Legendární trať je výdělečná, k ní přistavený areál se zábavním parkem však ne. V březnu minulého roku vše koupil výrobce automobilových dílů Capricorn Group za asi 2,1 miliardy korun, nebyl však schopen tuto částku zaplatit. Proto se konečným majitelem trati i okolních staveb stal ruský miliardář Viktor Charitonin, který vlastní farmaceutickou firmu. Ve smlouvě o prodeji však je zakotveno, že trať musí být i nadále přístupná veřejnosti, za kolo na okruhu si tak může zaplatit každý, a to 27 eur (734 Kč).


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.