Nürburgring: Sezona 2016 bude rokem rekordů Severní smyčky

Nürburgring: Sezona 2016 bude rokem rekordů Severní smyčky: titulní fotka Po letošní abstinenci je celá řada automobilem natěšená na rok 2016, kdy bude opět na Nordschleife možné pokoušet se o dosažení rekordních kol. Kdo přijede?

Po letošní havárii na horizontu Flugplatz s tragickými následky se správa Nürburgringu rozhodla stanovit rychlostní limity na několika rovinkách a tím pádem znemožnila zejména těm rychlejším autům zajet nové oficiální časy. Svou rychlostí se pochlubilo pouze Lamborghini Aventador, které zvedlo rukavici hozenou hybridními hypersporty se ctí a později jsme se dověděli něco i o schopnostech BMW M4 GTS.

Rok je dlouhá doba, takže se dá očekávat, že si to automobilky v roce 2016 vynahradí a na pronájmy Ringu se bude stát ve frontě. Pro sériová auta se totiž na rozdíl od soutěžních GT3 snad už žádné další restrikce týkat nebudou. Kdo se letos na Nordschleife nejspíš ukáže?

Smutní museli být z kroků managementu okruhu u Corvette, protože nemohli zareagovat na výkony Nissanu GT-R Nismo a Viperu ACR a lze tedy očekávat, že si Z06 nenechá po havárii v roce 2014 ujít novou šanci. A situaci by mohlo zkomplikovat i FCA – Dodge se chce s Viperem rozloučit dalším působivým zápisem do tabulek nejrychlejších kol.

Hned dvě želízka v ohni má Honda. Civic Type R je sice nejrychlejší předokolka, jaká se kdy pro této trati jela, ale Japonci otevřeně přiznávají, že šlo o výkon vývojového prototypu a v případě produkční verze si věří na další vylepšení svého času, dost možná „Sub 7,50“. Současně je Honda připravena na situaci, kdy by se konkurence chtěla pokusit Civic překonat „vykuchanými“ verzemi – odpověděla by stejnými zbraněmi. Zdá se, že předokolkový rekord nemá v úmyslu pustit.

Přijede určitě i nové NSX. Sice jsem zaslechl prohlášení, že hybridní supersport nebyl konstruován s důrazem na absolutní rychlosti, ale spíše na dosažitelnost co nejlepších časů co nejširšímu okruhu řidičů, ale japonský sporťák určitě nedá svou kůži lacino.

Ferrari se sice tváří, že ho Ring nezajímá, ale italská auta přesto v tabulkách figurují – zejména díky testům německých redakcí. A určitě nejsem jediný, kdo je zvědavý, jestli LaFerrari pokoří Porsche 918 Spyder, když už McLaren neměl kuráž oficiálně potvrdit pokus P1. Téměř jistě můžeme očekávat příjezd týmu značky Koenigsegg, jenž chce s One:1 zamířit mezi ta nejrychlejší auta Nordschleife vůbec.

Ford se sice tváří, že Severní smyčka Nürburgringu je stranou jeho zájmu, což se dalo chápat v případě minulého Focusu RS, jenž trošku zaostal za očekáváním, ale ve chvíli, kdy veškerá konkurence má své oficiální časy, opravdu automobilka odolá pokušení pochlubit se schopnostmi nového FRS se sofistikovaným pohonem všech kol? Pokud tak neučiní, nevyhne se podezření, že není moc čím se chlubit… Ať už ale modrý ovál dorazí nebo ne, jisté je, že o zábavu bude letos v pohoří Eifel dobře postaráno.


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.