Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T

Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: titulní fotka Tifosi oplakávají ústup atmosférických motorů z Maranella, ale tuneři už připravují posily pro turbomotory. Novitec si pohrál s Californií T.

Ferrari už turbomotory v minulosti klientům nabízelo, jenže jejich současný příchod je vynucen nesmyslnou evropskou legislativou. Emisní restrikce jsou zkrátka velký byznys… No, co naděláme, prostě to tak je. Novitec si vydobyl jméno tuningem aut koncernu Fiat, v současné době už se věnuje pouze Ferrari, Lamborghini, Maserati a pod značkou Spofec dokonce dvojici britských aristokratických R. Divizi úprav Alfy Romeo, Abarthu a Fiatu koupila v květnu 2013 Squadra Sportiva.

Laděná Ferrari už nesou spoustu let přídomek Rosso a u nové Californie T tomu samozřejmě není jinak. Je zatím jediným novodobým autem značky s turbomotorem, které se dá koupit, takže se zaměřili právě na ni. Chlubí se například přední mřížkou, žebry v kapotě a zrcátky z uhlíkových kompozitů, ale hlavně narostla v bocích až na impozantních 202 cm. Dostala karbonový widebody kit včetně předního nárazníku, nástavců prahů, rozšířených blatníků, vcelku zajímavě tvarovaného zadního křídla a difuzoru. Nejsou na autě jen tak pro legraci, vylepšují aerodynamiku při vysokých rychlostech, Novitec ostatně obtékání vzduchu i přítlak testoval v tunelu. S vývojem kitu pomáhal Vittorio Strosek. Ano, ten Strosek, který kdysi proslul tuningem Porsche…

Vysokých výkonů je supersport skutečně schopen, jede totiž až 325 km/h. Pod kapotou sice samozřejmě zůstal vidlicový osmiválec 3,8 l se dvěma turby, ale rozhodně nemá základních 560 koní (412 kW) a 775 N.m. Díky dvojici modulů N-Tronic, tedy čistě softwarové záležitosti nabízí 668 vzpínajících se hřebců (491 kW) v 7400 otáčkách. 871 N.m se přenáší samozřejmě stále dozadu a je k dispozici už v nízkých 4750 min-1… Nějakého toho koníka navíc přidal určitě také nerezový výfuk vlastní výroby se čtveřicí koncovek. Není tedy divu, že z klidu na stovku vystřelí dvoumístné roadster-kupé během impozantních 3,2 s. Pevnou skládací střechu ale raději nechte nataženou…

Své jméno Novitec Rosso N-Largo reprezentuje i tradiční rudou barvou karoserie. Trojdílná desetipaprsková kovaná kola NF5 NL, taktéž s červenými lemy, se vracejí svým designem někam do druhé poloviny 80. let, k ikonické F40. Přední mají na šířku 9 a v průměru 21 palců, zadní 12, respektive 22 palců. Černé zlato P Zero rozměrů 255/30 a 315/25 dodává Pirelli.

Stranou pozornosti nezůstal ani podvozek, přiblížil se asfaltu o 35 mm. Když je ovšem potřeba přejet zpomalovací práh, případně zaparkovat v podzemní garáži, dá se předek naopak o 40 mm tlačítkem hydraulicky přizvednout. Po překročení osmdesátky, tedy mimo město, se sám vrátí do původní polohy, případně stačí znovu zmáčknout čudlík. I když majitel takového kousku rozhodně nebude mít hluboko do kapsy, přece jen je hřích si spodek v běžném provozu ničit, no ne?

Fotogalerie

  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 1
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 2
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 3
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 4
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 5
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 6
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 7
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 8
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 9
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 10
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 11
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 12
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 13
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 14
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 15
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 16
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 17
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 18
  • Novitec Rosso N-Largo: Více vzpínajících se koníků pro Californii T: fotka 19


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.