Novitec Ferrari F430 Spider F1 Bi-Compressor: nejen více síly
Německá společnost Novitec se už nemusí nikomu představovat a při vyslovení jejího jména je všem příznivcům tuningu zcela jasné, že řeč bude o upravených italských autech.
A není tomu jinak ani dnes, kdy bude řeč o upraveném Ferrari F430 Spider F1. Němečtí ladiči si v loňském roce vzali do parády kupé F430 a pro letošní rok si připravili podobnou úpravu i pro Spider.
Na vzhledu karoserie se toho příliš nezměnilo a došlo pouze na decentní úpravy v podobě nenápadných spoilerů pod předním a zadním nárazníkem nebo drobné nástavce prahů před zadními koly. Nejedná se o bezúčelné optické vylepšení, ale všechny díly mají přispět k zvýšení aerodynamického příplatku vozu k asfaltu a byly testovány ve větrném tunelu univerzity ve Stuttgartu.
Úpravy od Novitecu nejsou pouhými nepoužitelnými výstavními kusy a je myšleno i na praktickou stránku věci. Proto dostal Spider nové tlumiče KW a hydraulické vybavení, které umí zvednout příď vozu o 40 mm, což přijde vhod například ve městech při přejezdu zvýšených prahů. Do původní polohy se automobil vrátí po stisknutí ovladače nebo automaticky při překročení rychlosti 80 km/h. V blatnících se ukrývají třídílná litá kola Novitec NF3 obutá do pneumatik Pirelli P-Zero Rosso, které mají rozměry vpředu 235/30 R20 a vzadu 325/25 R20.
Srdcem vozu je samozřejmě vidlicový osmiválec o objemu 4,3 litru, jehož sériový výkon je 360 kW (490 k) při 8500 ot./min. a maximální točivý moment je 465 Nm při 5250 ot./min. Novitec přidal přeplňování v podobě dvojice kompresorů a výkon vyskočil na 482 kW (656 k) při 8200 ot./min. Točivý moment vzrostl na 662 Nm při 6100 ot./min. S takto posílenou pohonnou jednotkou pokoří Spider stovku za pouhých 3,7 s a dosáhne maximální rychlosti 348 km/h.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
krasa | Honza525 | 20.02.2008 15:48 |
Ale fuj | Šála | 16.02.2008 23:59 |
Re: LHS | Fumija Tannkaa | 16.02.2008 13:15 |
LHS | Lukas BoorhiaanmO | 16.02.2008 13:14 |
Vstoupit do diskuse › |