Nová Honda VFR1200F - V4, 172 koní a kardan (představení)
Honda opět trefila do černého: cestovní motorka s našlápnutým motorem a kvalitním podvozkem. Vidlicový čtyřválec s výkonem 172 koní bude lákat nejen na dlouhé výlety, ale také k nějaké té klikaté okresce... (+ 3x video!)
Hondě celkem chyběl rychlý cesťák. Teď je tu nová VFR1200F a konkurenční mašiny typu BMW K1300S a K1300GT, Yamaha FJR1300 nebo Kawasaki 1400GTR, ale i hypertourery, jako je Suzuki Hayabusa nebo Kawasaki ZZR1400by měly mít důvod ke značným obavám.
Hlavním designerem byl Kishi-san, jehož jméno je i pod návrhem legendární Hondy CBR1100XX Blackbird. VFR1200F by měla skloubit požadavky ze všech velkých trhů, jako je Japonsko, Amerika a Evropa, a proto se na všech těchto kontinentech mohutně testovalo. Cílem bylo zákazníkům nabídnout sportovní motorku, na které se budou cítit příjemně i na dalších cestách.
Na co se ale bude většina zájemců těšit, je zcela nový vidlicový čtyřválec s osami válců svírající úhel 76 stupňů. Čtyřtaktní, kapalinou chlazený agregát o objemu 1 237 ccm má vrtání a zdvih 81×60 mm. Výkon pohonné jednotky je velmi slušných 172 koní při 10 000 ot/min a maximální točivý moment 129 Nm nastupuje v 9 500 otáčkách. Síla motoru se přenáší přes antihoppingovou spojku (původem z nového Firebladea), šestistupňovou převodovku a kardan na zadní kolo. Dá se předpokládat, že při celosvětové premiéře bude nová VFR1200F představena i s novou dvouspojkovou automatickou převodovkou.
Základem motocyklu je rám z hliníkového odlitku. O odpružení se stará obrácená vidlice s průměrem trubek 43 mm, vzadu je jednoramenná kyvka s kardanem a centrální tlumící jednotkou Pro-Link. Novinkou jsou i brzdy s dvěma kotouči a šestipístkovými radiálními třmeny vpředu, vzadu je pak jeden menší kotouč. Řidiči budou brzdný efekt podporovat dva pomocníčci: kombinovaný brzdový systém CBS a systém proti zablokování kol ABS. Objem nádrže patří k průměru, 18,5 l je v této třídě nižší standard. Hmotnost se všemi náplněmi 267 kg je pro mne trochu zklamáním.
Ze seznamu doplňků bych zmínil boční kufry o objemu 35 l a top-case o objemu 31 l. Dají se přikoupit i vyjímatelné, na míru šité tašky do zavazadlových prostor, tankvak o objemu 13 l, komfortní alcantarové sedlo, vyhřívané gripy atd.
Novinka roku 2010 bude dostupná ve třech barvách: červená Candy Prominence Red, stříbrná Seal Silver a perlově bílá Pearl Sunbeam White.
Video
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
VFR | peter peter | 23.12.2009 14:18 |
VFR1200F | Golias | 09.10.2009 11:49 |
Vstoupit do diskuse › |