Nissan GT-R RC: jen pro otrlé
Tohle je jen o motoru, pohonu všech kol a ocelovém rámu. A pochopitelně o řidiči, jenž se nebude bát s tím vyrazit na okruh.
Letošní TAS je už pár týdnů za námi, teprve teď se nám ale povedlo vyšťourat sadu fotek nejnovější a nejultimativnější verze Nissanu GT-R, která měla na Tokyo Auto Salon 2011 premiéru. Říkají jí GT-R RC.
Zvenku to vypadá jako něco, s čím budete před diskotékou king – snížený podvozek, křídlo jako kráva, vyzývavé polepy na na karoserii, zlaté třmeny, kotouče s roztomilými drážkami a závodnické barevně zvýrazněné tažné oko. Ale stačí nakouknout do kabiny a hned je jasné, že tohle nebude to pravé náčiní na balení osmnáctek.
Uvnitř je jediné skořepinové sedadlo, kterému dělá společnost očesaná palubka, malinký volant, ochranný rám a hasicí systém. Naopak pryč je veškeré čalounění a vůbec všechno, co není třeba k ovládání auta. Není to totiž kočkolap, ale továrnou připravená verze GT-R pro vytrvalostní závody, čemuž ostatně odpovídá i označení Racing Competition (RC) a obutí do slicků Yokohama Advan.
Odlehčené auto s větší nádrží, závodními bezpečnostními prvky, posílenými brzdami a závodním podvozkem si Japonci cení na 21 milionů jenů, tedy na necelého 4,5 milionu korun.