Nissan GT-R M.Y. 2011 přichází na český trh
Dnes jsme se v Praze osobně seznámili s omlazeným Nissanem GT-R.
Dění kolem faceliftu Nissanu GT-R jsme na AUTOFUN monitorovali docela svědomitě, jak se můžete přesvědčit kliknutím na TIP články v závěru, dnes se ale naskytla první příležitost seznámit se s vylepšeným GT-R osobně, a to přímo v pražském showroomu ve Vysočanech.
Jak už bylo uvedeno dříve, viditelné provedené změny patří spíše do kategorie přehlédnutelných a facelift Godzilly tak poznáte asi jedině díky denním LEDkám v předním nárazníku. Rozdíly v kabině jsou relativně výraznější, ale musíte vědět, kam se podívat. Sedadla jsou stále stejně mělká, „hliníkový“ plast lemující střed volantu vystřídal černý, plochu středového tunelu naopak doplnila vrstvička karbonu a ovladače na něm nyní vypadají asi o korunu hodnotněji, ovládají se však o trochu hůř. Toť asi vše.
To podstatné se událo tam, kde to není na první pohled vidět. Úpravou plnicího tlaku turba, časování ventilů a snížením odporu sání se zvýšil výkon motoru na 530 koní (390 kW) při 6 400 ot/min, točivý moment vrcholí v rozmezí 3200 – 6000 otáček hodnotou 612 Nm.
Změny aerodynamiky nejen že snížily součinitel odporu vzduchu na 0,26, současně se ale zvýšil přítlak, zlepšilo se chlazení brzd i odvod horkého vzduchu od výfuků. Brzdová soustava má nyní větší kotouče, modifikováno bylo zavěšení předních kol. Důležitou novinkou je režim převodovky Save, který při klidné jízdě volí takový režim, jenž vede ke snížení spotřeby. Současně byla rozšířena informace o možnosti odpojení přední nápravy při manévrování – GT-R by měl být schopen i normální jízdy pouze s poháněnou zadní nápravou, a to právě v rámci převodovkového režimu Save.
Na českém trhu se bude GT-R nabízet i nadále ve verzích Premium a Black Edition, na přání ale bude možné zařídit později i dovoz okruhověji pojaté verze Club Track a v nabídce se časem objeví i individualizační program Egoist. Základní Premium přijde na 2 411 550 korun, Black Edition na 2 461 550 Kč.
TIP: Nissan GT-R: pro rok 2012 ještě vypiplanější
TIP: Nissan GT-R 2011: další informace k faceliftu
TIP: Paříž 2010: Nissan GT-R facelift – nenápadná světová premiéra
TIP: Nissan GT-R facelift: první oficiální informace
…a ještě malá nápověda k fotogalerii – původní předfaceliftová verze (pro srovnání) začíná snímkem 31 a končí obrázkem 43.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
GT-R | Skoto | 17.11.2010 22:24 |
gt-r | Jirka - GT-R | 17.11.2010 18:26 |
my gt-r | Jirka - GT-R | 17.11.2010 18:23 |
Re: Dotaz | patas1212 | 16.11.2010 18:20 |
Dotaz | Skoto | 16.11.2010 18:14 |
Re: my GT-R | Maxima11111 | 16.11.2010 16:24 |
Dotaz pro Jirku GT-R | Skoto | 16.11.2010 16:00 |
my GT-R | Jirka - GT-R | 16.11.2010 11:19 |
Re: my gt-r | Maxima11111 | 15.11.2010 22:55 |
Re: my gt-r | Maxima11111 | 15.11.2010 22:52 |
Re: my gt-r | riderhenry | 15.11.2010 22:36 |
Re: my gt-r | Jirka - GT-R | 15.11.2010 21:14 |
my gt-r | Jirka - GT-R | 15.11.2010 21:13 |
Hen,hen | Skoto | 15.11.2010 20:58 |
Fclft | Maxima11111 | 15.11.2010 19:38 |
SEMA 2010 | Tokibu | 15.11.2010 19:31 |
Vstoupit do diskuse › |