Nissan GT-R facelift: první oficiální informace

Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: titulní fotka Po několika měsících tápání v polooficiálních informacích tu konečně máme první "tovární" informace o modernizovaném gétéerku.

První zákulisní zprávy o vylepšeném GT-R se objevily koncem srpna, další zprávičky přibyly začátkem září a vše mělo vyvrcholit koncem minulého měsíce na autosalonu v Paříži.

Jenže auto na stánku Nissanu sice bylo, ale informace k němu stále chyběly. Bylo nám však přislíbeno, že to Japonci napraví 18. října. A je na ně spoleh, protože tolik očekávané informace jsou zde. A nebudeme podupávat kolem vnějšího vzhledu, ten už je, dá se říct, notoricky známý, pojďme se zanořit pod plechy. Nejdříve ale musíme ocenit, že provedené změny vzhledu zvýšily současně přítlak o 10 %, přičemž se současně snížil součinitel odporu vzduchu z 0,27 na 0,26.

Ani supersport, jako je GT-R, si nevystačí s jednou specifikací a po faceliftu by jich mělo být (alespoň v Japonsku) v nabídce hned šest, přičemž dvě jsou úplně nové. Tou první bude varianta, zaměřená v první řadě na hodnoty, vyznávané vozy kategorie GT – bohatou výbavu a luxus. Bude označena Egoist a za všechno hovoří možnost výběru z dvaceti barevných kombinací interiéru, přítomnost špičkového audia od Bose nebo koženého čalounění v britském stylu od Seton Company. Nebude chybět ale ani karbonové křídlo nebo titanový výfuk a kola, vypůjčené od SpecV.

Jejím protipólem pak bude spartánská verze Club Track Edition, vybavená díly, umožňující ihned vyrazit na závodní okruhy, popřípadě využít auto v rámci programů na zlepšení řidičských schopností, pořádaných automobilkou. …a nad tím vším bude bdít opět nehorázně předražená, odlehčená SpecV. Podotýkám, že změna označení a škála verzí pro evropský trh může být zcela jiná.

Ale pojďme na ty změny, které budou pro všechny verze společné. Dneska je už 500 koní dobrých tak nanejvýš k pobavení osazenstva králíkárny, takže Nissan drží krok a vymáčkl ze šestiválce 3,8 l výkon 530 koní (390 kW) při 6400 otáčkách a točivý moment 609 Nm, jenž je k dispozici v rozmezí 3200–6000 otáček. U verze SpecV je to 612 Nm za stejných podmínek. K tomu potřebovali Japonci vylepšené turbo, úpravu softwaru ECU, změnu časování ventilů a kompresního poměru, průchodnější sání a výfuk. Současně se zlepšily emise motoru a převodovka má nový režim, šetřící při běžné jízdě palivo. Vše zakrývá nový, červený kryt motoru.

GT-Rku by se nyní mělo chtít ochotněji zatáčet při manévrování v nízkých rychlostech, a to díky možnosti krátkodobého odpojení pohonu přední nápravy, zrychlení bude nyní o něco lepší, protože byl vylepšen všezničující systém Launch Control.

Přední část vozu vyztužuje karbonová tlumičová rozpěra s hliníkovými úchyty a dodatečně byla vyztužena i karoserie na straně spolujezdce v prostoru palubní desky. Změněno bylo i nastavení předních a zadních tlumičů a pružin a změnily se i tloušťky stabilizátorů a geometrie přední nápravy.

Nové kotoučové brzdy s průměrem předních disků 390 mm jsou odolnější vůči vadnutí a Rays dodal nová, lehčí kovaná 20" kola, obouvající standardně pneumatiky Dunlop SP Sport MAXX GT 600. SpecV má navíc zadní destičky z jiného materiálu. Interiér dostal nová, větší sedadla, poskytující více komfortu i bočního vedení a verze Egoist se může pyšnit speciálně lakovaným glazovaným logem GT-R na volantu.

Provedené změny mají zajistit, že 1730 kg vážící GT-R zvládne Nordschleife za 7 minut a 20 s, tedy s komfortním náskokem před Corvette ZR1 a Porsche 911 GT3 RS.

Fotogalerie

  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 1
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 2
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 3
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 4
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 5
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 6
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 7
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 8
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 9
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 10
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 11
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 12
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 13
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 14
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 15
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 16
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 17
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 18
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 19
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 20
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 21
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 22
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 23
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 24
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 25
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 26
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 27
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 28
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 29
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 30
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 31
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 32
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 33
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 34
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 35
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 36
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 37
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 38
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 39
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 40
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 41
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 42
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 43
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 44
  • Nissan GT-R facelift: první oficiální informace: fotka 45


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Náklady Aleš 29.09.2013  17:15
Re: 7:20 ??? Maxima11111 23.10.2010  23:51
Re: 7:20 ??? Maxima11111 23.10.2010  23:35
Re: GT-Rko na zimu *Smec_m* 21.10.2010  14:47
Re: 7:20 ??? oIoo 21.10.2010  14:32
GT-Rko na zimu oIoo 21.10.2010  14:28
Re: 7:20 ??? Skyline 21.10.2010  14:28
Re: 7:20 ??? *Vavris* 21.10.2010  13:58
Re: 7:20 ??? *Smec_m* 21.10.2010  13:34
Re: 7:20 ??? *Vavris* 21.10.2010  13:28
Re: 7:20 ??? *Smec_m* 21.10.2010  12:56
Re: 7:20 ??? *Vavris* 21.10.2010  12:24
Re: 7:20 ??? J@W 21.10.2010  12:18
Re: 7:20 ??? Skyline 21.10.2010  11:51
Re: 7:20 ??? J@W 21.10.2010  11:19
Re: Brzdy J@W 21.10.2010  11:15
Re: 7:20 ??? *Vavris* 21.10.2010  11:12
Re: 7:20 ??? Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 21.10.2010  11:04
Brzdy *Smec_m* 21.10.2010  10:54
Re: 7:20 ??? Skyline 21.10.2010  10:51
Re: 7:20 ??? Skyline 21.10.2010  10:46
Re: 7:20 ??? J@W 21.10.2010  10:21
Re: 7:20 ??? *Vavris* 21.10.2010  10:15
Re: 7:20 ??? J@W 21.10.2010  10:10
Re: 7:20 ??? *Vavris* 21.10.2010  10:07
Re: 7:20 ??? Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 21.10.2010  09:49
Re: 7:20 ??? Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 21.10.2010  09:43
Re: 7:20 ??? Skyline 21.10.2010  09:37
Re: 7:20 ??? J@W 21.10.2010  07:24
Re: 7:20 ??? Enthusiastic.driver 20.10.2010  23:40
Vstoupit do diskuse ›