NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče

NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: titulní fotka Italská společnost NCR představuje úpravu Ducati Desmosedici RR, která je sama o sobě jedním z nejextrémnějších a nejexkluzivnější jednostopých strojů, které lze vůbec na silnici potkat.

NCR založili v Itálii v roce 1967 tři společnicí a tato firma ve svých počátcích upravovala silniční motocykly značky Ducati pouze pro závody. K jejím nejslavnějším strojům patří Ducati 900NCR, na níž Mike Hailwood zvítězil v roce 1978 v Tourist Trophy. V současnosti tato společnost stále připravuje závodní motocykly, ale ve své nabídce má i stroje, s nimiž je možné vyrazit i na běžné silnice.

Ducati Desmosedici RR představuje tovární repliku závodní Ducati pro MotoGP schválenou pro běžný provoz. Tento extrémní stroj vyráběny ručně vznikal v letech 2007 až 2009 a jeho produkce byla omezena na 1500 kusů. Z množství zájemců dostali přednost majitelé Ducati 999R. Pro USA bylo určeno 500 motocyklů, které se rozprodaly během 5 hodin a to i přes cenu 72.500 amerických dolarů. Pro Českou Republiku byla tehdy cena stanovena na 45.000 Euro.

Kapalinou chlazený čtyřválec Ducati Desmosedici RR o objemu 989 cm3 disponuje výkonem 200 koní (147 kW) při 13.800 min-1 a točivým momentem 116 Nm při 10.500 min-1. Hmotnost bez paliva je pouhých 171 kg. Jednomístný stroj je schopen dosáhnout rychlosti přes 300 km/h.

NCR M16 využívá z Ducati Desmosedici RR prakticky jen pohonnou jednotku s šestistupňovou převodovkou. Původní rám, který je u Ducati tradičně z chromolybdenových trubek, je nahrazen zcela novou konstrukcí z karbonu. K snížení hmotnosti přispívá i minimalistické sedlo, palivová nádrž, polokapotáž, přední blatník a dokonce i kola vyrobená z karbonu. Výsledkem je motocykl o hmotnosti 145 kg bez paliva.

Extrémní stroj s výkonem 200 koní (147 kW) na zadním kole se teď může pochlubit nižší hmotností než mají speciály MotoGP, u nichž je v případě čtyřválců povolena minimální hmotnost 150 kg. NCR M16 by tedy měla svému jezdci poskytnou stejné nebo ještě extremnější jízdní výkony.

NCR M16 je vybavena tlumiči Öhlins a brzdový systém kombinuje třmeny Brembo s kotouči Braketech AXIS/CMC. Kompletně přepracovaný stroj využívá i vlastní elektroniku odvozenou od závodních strojů. Vzhledem k exkluzivitě výchozí Ducati a náročnosti prováděných úprav bude NCR M16 vyráběna pouze na přímou objednávku.

Fotogalerie

  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 1
  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 2
  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 3
  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 4
  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 5
  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 6
  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 7
  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 8
  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 9
  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 10
  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 11
  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 12
  • NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče: fotka 13


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
ef efefeefef 13.06.2010  11:05
Wau... branisimo 13.06.2010  10:45
Vstoupit do diskuse ›