MV Agusta Brutale 1090RR – La moto forte (představení)

MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): titulní fotka MV Agusta je jediná italská značka, která produkuje řadové čtyřválce. Musí se hodně snažit, aby dokázala konkurovat hlavně japonské čtyřce. Pro letošní rok měla továrna jasný cíl: udělat Brutale víc přívětivější a méně brutální, než byla předchozí 1078RR.

Na severu Itálie bylo rozhodnuto, že letos půjde Brutale jinou cestou. Příchod nového modelu 1090RR byl proto označen jako nová éra: 85 % všech dílů je nových a vyvinutých přímo MV Agustou. Nová je i většina komponentů motoru a vše dohromady před nás staví skvělou mašinu.

Motor samotný poskytuje maximální výkon 144 koní v 10 600 ot./min. a kroutící moment dosahuje hodnoty 115 Nm v 8 000 ot./min. Motocykl se nabízí i v omezené verzi s výkonem 100 koní a kroutícím momentem 93 Nm. Novinkou je senzor polohy vačkové hřídele, pomocí kterého je řídící jednotka schopna optimalizovat vstřikování a zapalování. Alternátor Mitsubishi je o 1,6 kilogramu lehčí a chlazení u něj probíhá tlakově olejem. V neposlední řadě byl inovován i systém mazání, který teď disponuje dvourotorovou pumpou.

Samotné vedení značky tvrdí, že je Brutale svou ovladatelností na úrovni japonských motorek, ovšem při zachování italského charisma.

Samotné vedení značky tvrdí, že je Brutale svou ovladatelností na úrovni japonských motorek, ovšem při zachování italského charisma. Úpravy pro rok 2010 měly za následek hlavně snížení celkové hmotnosti, čímž také hýří propagační materiály. O celý kilogram shodila na váze například zadní kyvná vidlice, která je tradičně jednoramenná. O její tlumení se stará plně nastavitelná jednotka Sachs a před poškozením při případném pádu ji nově chrání integrovaný protektor. Vepředu polyká nerovnosti upside-down vidlice značky Marzocchi o průměru 50 mm, která byla vyvinuta speciálně pro MV Agustu.

Přestože řadové čtyřválce netrpí až tolik vibracemi, bylo navrženo nové flexibilní uchycení řídítek, které by mělo právě tyto vibrace eliminovat. Rám zůstal opět příhradový trubkový z chrom-molybdenové oceli. Jeho jednotlivé segmenty jsou svařeny sváry typu TIG, které vynikají zvlášť svou pevností a koneckonců i hezčím vzhledem.

MV Agusta Brutale 1090 RR má 144 koní a 115 Nm. Motocykl se nabízí i v omezené verzi s výkonem 100 koní a kroutícím momentem 93 Nm.

Pro italské motorky posledních pár let je dvorním dodavatelem brzdových systémů firma Brembo: na předním kole se do plovoucích kotoučů od NHK zakusují radiální čtyřpístky, zadní kotouč brzdí netradičně stejný počet pístků. Aby měla Brutale pořádný grip v přímém směru i zatáčkách, je už od výroby vybavena dvousměsovými pneu Dunlop Sportmax Qualifier RR.

Celkový vzhled této atletky se změnil hlavně v detailech. Přední světlomet si zachoval kapkovitý tvar po vzoru předchůdce, nově jsou v něm dva pásy z LED. Z těch jsou i blinkry, které se přemístily do ostře řezaných zrcátek. Obecně došlo ke zvýšení kvality materiálů jednotlivých dílů. Celá zadní část kolem diodového světla už není z plastu ale z tlakově litého hliníku. Z plastu už nejsou ani kryty chladiče, které se tak staly součástí kapotáže.

Na poměry MV Agusty jsou technickou lahůdkou budíky se dvěma displeji. Menší u otáčkoměru ukazuje zařazenou rychlost a stupnici palivoměru. Hlavní displej napravo podává informace o aktuální rychlosti, teplotě chladící kapaliny a obsahuje několik tripmasterů. Zároveň je připraven ukazovat hodnoty tlaku v pneumatikách při montáži senzorů do kol.

Za exkluzivního a charismatického naháče Brutale 1090RR dáte 479 900,– Kč

Letošní 1090RR bude k mání ve dvou barevných variantách, první je kombinace bílé perleti s černým lakem, druhá pak červená doplněná stříbrnými prvky. Pro koho je výkon 144 koní moc velké sousto, může zvolit mezi omezenou verzí (100 k) nebo modelem 990R (139 k). Ten sdílí většinu dílů s velkou sestrou, jen má jiný motor.

Jako většina evropských motorek není Brutale levnou záležitostí, její cena je v současné době 479 900,– Kč. Za stejné peníze sice koupíte japonský superbike a k němu nového skútra do města nebo pro manželku, ale exkluzivita a charisma, které MV Agusta poskytuje, je k nezaplacení. Na to továrna spoléhá a jako vždy nebude o odbyt nouze.

Video

Technické informace

Technické údaje MV Agusta Brutale 1090RR (2010)
Délka x šířka 2 093×760 mm
Výška sedla 830 mm
Rozvor 1 438 mm
Motor, objem Vodou a olejem chlazený řadový čtyřválec, 1 078 ccm
Vrtání x zdvih 79,0×55,0 mm
Kompresní poměr 13:01
Počet ventilů / chlazení 16 / kapalinou
Výkon otevřené verze 106 kW (144 k) v 10 600 ot./min
Točivý moment 115 Nm v 8 000 ot./min
Převod / převodovka řetěz / 6stupňová
Rozměr a typ kol 17palcová, kovaná
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) 120/70 ZR17, 190/55 ZR17
Brzdy vpředu 2× plovoucí kotouč 320 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu 1× kotouč 210 mm, 4pístek
Rám Příhradový z CrMo ocelových trubek, TIG sváry
Přední vidlice USD vidlice, průměr 50 mm
Zadní odpružení jednoramenná kyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž 23 l
Suchá hmotnost 190 kg
Cena (červen 2010) 479 900,– Kč

Fotogalerie

  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 1
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 2
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 3
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 4
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 5
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 6
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 7
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 8
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 9
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 10
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 11
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 12
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 13
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 14
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 15
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 16
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 17
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 18
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 19
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 20
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 21
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 22
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 23
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 24
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 25
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 26
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 27
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 28
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 29
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 30
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 31
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 32
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 33
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 34
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 35
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 36
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 37
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 38
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 39
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 40
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 41
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 42
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 43
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 44
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 45
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 46
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 47
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 48
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 49
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 50
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 51
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 52
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 53
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 54
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 55
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 56
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 57
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 58
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 59
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 60
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 61
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 62
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 63
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 64
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 65
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 66
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 67
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 68
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 69
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 70
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 71
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 72
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 73
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 74
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 75
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 76
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 77
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 78
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 79
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 80
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 81
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 82
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 83
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 84
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 85
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 86
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 87
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 88
  • MV Agusta Brutale 1090RR –  La moto forte (představení): fotka 89


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
kolyasJem kolyasJem 28.11.2018  08:32
BrentToomo BrentToomo 18.11.2017  15:54
BrentToomo BrentToomo 17.11.2017  14:18
BrentToomo BrentToomo 16.11.2017  21:53
BrentToomo BrentToomo 15.11.2017  16:59
BrentToomo BrentToomo 14.11.2017  22:44
BrentToomo BrentToomo 12.11.2017  15:07
BrentToomo BrentToomo 03.11.2017  14:10
BrentToomo BrentToomo 02.11.2017  16:58
BrentToomo BrentToomo 30.10.2017  14:55
BrentToomo BrentToomo 29.10.2017  22:20
BrentToomo BrentToomo 29.10.2017  14:23
BrentToomo BrentToomo 27.10.2017  23:55
BrentToomo BrentToomo 26.10.2017  17:26
BrentToomo BrentToomo 25.10.2017  22:58
BrentToomo BrentToomo 23.10.2017  21:30
BrentToomo BrentToomo 23.10.2017  13:37
BrentToomo BrentToomo 22.10.2017  18:47
BrentToomo BrentToomo 22.10.2017  14:30
BrentToomo BrentToomo 21.10.2017  19:04
BrentToomo BrentToomo 20.10.2017  01:06
BrentToomo BrentToomo 18.10.2017  14:20
BrentToomo BrentToomo 17.10.2017  00:57
BrentToomo BrentToomo 15.10.2017  14:55
BrentToomo BrentToomo 14.10.2017  17:51
BrentToomo BrentToomo 13.10.2017  18:04
BrentToomo BrentToomo 13.10.2017  01:22
BrentToomo BrentToomo 12.10.2017  12:45
BrentToomo BrentToomo 12.10.2017  01:51
BrentToomo BrentToomo 06.10.2017  13:02
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 17937 | Zobrazit seznam všech anket