Muž najezdil s elektromobilem přes 100 tisíc kilometrů. Podívejte se, co to udělalo s baterií

Muž najezdil s elektromobilem přes 100 tisíc kilometrů. Podívejte se, co to udělalo s baterií: titulní fotka Životnost bateriových článků v elektromobilech je často probírané téma. Video, které se nedávno objevilo na internetu, ukazuje, že je tomu tak právem.

Jistý majitel Nissanu Leaf z roku 2011 totiž nabízí svoje zkušenosti s elektrickým autem, které najezdilo 108.000 kilometrů. A pro příznivce elektromobility to není zrovna příjemné poznání.

Leaf, který měl jako nový baterii o celkové kapacitě 24 kWh, která umožnila dojezd okolo 120 kilometrů, je po necelých 8 letech života výrazně hůř použitelný. Majitel například zjistil, že články už se nedají nabít na 100 procent, maximem je 86 procent.

Především se ale snížila kapacita akumulátoru, a to o 51 procent. Výsledkem je teoretický dojezd na plné nabití okolo 50 kilometrů. A to fakt není moc.

Majitel samozřejmě může baterii vyměnit za novou, ale nejde o nic levného. Cena nových bateriových článků přesahuje 100 tisíc korun.

Na druhou stranu je třeba přiznat, že od představení první generace Nissanu Leaf došlo u komponentů pro elektrické vozy k jistému pokroku. Navíc dnes některé automobilky poskytují na baterie speciální záruky, někdy řešící právě i ztrátu kapacity.

Nissan Leaf – Zase o krok blíž normálním lidem

Nissan mimochodem u Leafu garantuje 66procentní kapacitu po 150 tisících kilometrech nebo osmi letech.

Autor: Jan Zajíc



Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Nissan garantuje 80% ne 66% Pavel2018 21.01.  03:13
řečeno otevřeně Ada je tady 20.01.  18:34
Vstoupit do diskuse ›