MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola

MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola: titulní fotka Vozy koncernu Volkswagen jsou nekonečným zdrojem inspirace pro německé tunery. MR Racing představují svoji posilu pro sportback Audi RS3.

Pětidveřová RS 3 generace 8V má už z továrny koní dost, její řadový pětiválec 2,48 l s turbem jich dává 367, tedy normovaných 270 kW. Jenže tunerům je to pořád málo. Němečtí MR Racing z Eschweileru agregát 2.5 TFSI řádně posílili. Nespokojili se s nějakým přemapováním řídicí jednotky, i když na nový software došlo pochopitelně také. Ale vzali to pěkně od podlahy, tedy přesněji řečeno od sání.

Srdíčku se lépe dýchá díky sportovnímu vzduchovému filtru, zplodiny jdou naopak ven nerezovým výfukem od Friedrich Motorsport, čistí je katalyzátory HJS. Potrubí se vyrábí ručně a díky němu motor ve vysokých otáčkách krásně piští. Aby ne, když má 448 koní (330 kW)! Točivý moment narostl ze 465 na 653 N.m, tedy o čtyřicet procent… RS 3 má už z továrny quattro, na něm se neměnilo nic, jen křivka krouťáku je plošší než v sérii. Dynamické parametry bohužel zveřejněny nebyly, jistě půjde o půvabné cifry…

Na prvním showcaru zaujme ale i vzhled. Je trošku divoký, bílý sportback sice nedostal žádný agresivní bodykit, ale patřičný efekt dotvářejí desetipaprsková kola ATS GTR. Devatenáctky v rudé barvě obouvají gumy Pirelli rozměru 235/35. Německou značku ATS si mnozí pamatují i z formule 1, kde měla vlastní tým. Korunu všemu nasazují pruhy ve stylu Martini, loga samozřejmě chybějí, protože Germáni postrádají práva. Slavného italského výrobce si spojujeme s Lancií, Porsche a nově s Williamsem, ale na čtyři kruhy tyhle barvy moc nesedí… Se šasi Clubsport od KW se dá pochopitelně hýbat.

V interiéru kromě vlastních černorudých koberečků s firemními logy najdeme hlavně navigaci a přehrávač DVD, to aby se zbytek posádky při řidičově dovádění nenudil (jako kdyby ano!). MR v tomto ohledu spolupracují se sousedy Herrmanns, kteří sídlí také v Eschweileru, Tohle docela velké město s 55 tisíci obyvateli leží na západě Německa v Porýní, do Nizozemí i Belgie to mají místní opravdu kousíček.

Zanechme geografie, zpátky k autu. MR Racing totiž chystají na stejném základě ještě větší dělo. Cílem je 535 koní (394 kW) a přes sedm stovek newtonmetrů. Takové úpravy už si vyžádají větší zásahy: turbo TTE 500 včetně pořádného mezichladiče a vysokotlaké palivové čerpadlo. To bude určitě pumpovat benzin z nádrže takřka rychlostí zvuku… Ale spotřeba tady opravdu není důležitá. A pytlíky si musí osazenstvo koupit zvlášť, určitě přijdou vhod více než nějaká multimédia. Ne, teď nemáme na mysli airbagy, těch má RS 3 dost $2$.

Fotogalerie

  • MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola: fotka 1
  • MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola: fotka 2
  • MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola: fotka 3
  • MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola: fotka 4
  • MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola: fotka 5
  • MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola: fotka 6
  • MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola: fotka 7
  • MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola: fotka 8
  • MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola: fotka 9
  • MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola: fotka 10
  • MR Racing RS 3 8VA: Kompaktní sportback má 448 koní a rudá kola: fotka 11


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.