Motorky Honda s novou dvouspojkovou převodovkou

Motorky Honda s novou dvouspojkovou převodovkou: titulní fotka Společnost Honda jako první na světě představuje novou dvouspojkovou převodovku pro sportovní motocykly s velkým zdvihovým objemem. Těšte se na 6 rychlostí, 3 režimy a hladší a plynulejší řazení.

Pozn.: následující text pochází z tiskové zprávy.

Honda Motor Co., Ltd. oznámila, že vyvinula dvouspojkovou převodovku – první plně automatickou dvouspojkovou převodovku na světě určenou pro sportovní motocykly s velkým zdvihovým objemem. Tato technická novinka bude debutovat v připravované nové generaci sportovního cesťáku VFR, který se bude na evropském trhu prodávat od roku 2010.

První dvouspojková převodovka pro motocykly na světě má lehkou a kompaktní konstrukci, která umožňuje její spojení se stávajícími motory bez zásadních úprav. Aby byla převodovka schopna reagovat na požadavky jezdců v mnoha různých situacích, nabízí tři provozní režimy – dva plně automatické (režim D pro běžný provoz a režim S pro sportovní jízdu) a 6-rychlostní manuální režim, který poskytuje stejný pocit z řazení, jako manuální převodovka.

Nová převodovka je vybavena dvěma spojkami, které jsou nezávisle určeny pro řazení lichých (1., 3., 5.) a sudých (2., 4., 6.), rychlostních stupňů. Dvě spojky pracují při řazení střídavě. Například při řazení z 1. na 2. rychlostní stupeň počítač rozpozná nutnost zařazení a zařadí 2. rychlostní stupeň, přičemž uvolní spojku se zařazeným 1. rychlostním stupněm a současně spojí spojku s 2. rychlostním stupněm, čímž je dosaženo plynulého přeřazení. Přestože některé stávající dvouspojkové převodovky se vyznačují velkými rozměry, nový systém využívá originálních technologií, jako je například dvojitý hnací hřídel, inovativní konstrukce souosých spojek, či soustředění hydraulických okruhů pod kryt motoru – všechna tato řešení přispívají ke kompaktním rozměrům zařízení.

Optimalizované časování řazení přispívá ke snížení spotřeby paliva, která je shodná nebo nižší než u strojů s plně manuální převodovkou, takže dvouspojková jednotka nabízí nejen sportovní jízdní vlastnosti, ale je také ohleduplnější k životnímu prostředí.

Fotogalerie

  • Motorky Honda s novou dvouspojkovou převodovkou: fotka 1
  • Motorky Honda s novou dvouspojkovou převodovkou: fotka 2
  • Motorky Honda s novou dvouspojkovou převodovkou: fotka 3

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
poloautomat MGP 10.09.2009  10:08
VFR riderhenry 10.09.2009  09:40
Vstoupit do diskuse ›