Motocyklem roku 2009 je BMW R 1200 GS Adventure

Motocyklem roku 2009 je BMW R 1200 GS Adventure: titulní fotka Z šesti dílčích kategorií si Honda odváží tři vítězství (skútry, naked, supersport); BMW má dva úspěchy (endura a cestovní motorky) a navíc titul Motocykl roku 2009; a v kategorii chopperů triumfoval Harley-Davidson.

Dámy a pánové, je mi ctí Vám představit absolutního vítěze ankety Motocykl roku 2009. Titul získává BMW R 1200 GS Adventure …, tak nějak mohl vypadat komentář Standy Berkovce, který moderoval motorkářský bál koncem dubna v Praze, kde se vyhlašovaly výsledky. Z hlasující veřejnosti zde byli vylosováni rovněž výherci všech 15 cen a hlavní cenu, motocykl Hyosung GV 650 Aguila, vyhrála Eva Lechnyrová z Prahy.

Anketa Motocykl roku 2009 v České republice byla provázena rozsáhlou inzertní kampaní v motocyklových a motoristických titulech, v denících, ve společenských časopisech, v rozhlase a na internetu. Anketu podpořil také informační bulletin, který byl k dispozici v showroomech přihlášených značek, ale také na výstavě Motocykl na výstavišti v Praze Holešovicích. Na této výstavě měla dokonce anketa svůj stánek, kde byly vystaveny všechny ceny a zájemci tam rovnou mohli vyplnit a odevzdat svůj anketní kupón.

Nominované motocykly byly rozděleny do šesti kategorií a každá byla hodnocena zvlášť. O to se postarala jednak 22členná odborná porota a jednak veřejnost a jejich se sčítaly. Motocykl, který získal nejvíce hlasů, se tím automaticky stal Motocyklem roku 2008. Celkem do ankety poslalo hlasovací lístek 42 618 osob.

Přehled vítězů kategorií v anketě Motocykl roku 2009

Naked bikes – Honda CB1000R Trefa do černého – s modelem CB1000R dokázala Honda postavit neuvěřitelně dobrý motocykl. Skvělý design z pera italských návrhářů je dotažený s japonskou precizností a technickou suverenitou. CB se lidem líbí a na evropských prodejích je setsakramentsky znát. Agregát pocházející z modelu Fireblade 2007 ale rozhodně žádné ořezávátko není – jeho charakter je ideálním kompromisem mezi brutální chutí po otáčkách, což zdědil od jmenovaného superbiku, a sametovou hladkostí, tak typickou pro řadu CBF.

Cestovní silniční motocykly – BMW K 1300 GT Gétéčko mnichovského výrobce bylo vždycky výjimečné tím, že dokázalo velmi dobře zvládat obě disciplíny, a to jak komfortní cestování, tak svižné průjezdy zatáčkami. Obojí platí v plné míře také o modernizované verzi s navýšeným zdvihovým objemem a max. výkonem 160 koní. Nádavkem si lze i letos přiobjednat elektronický podvozek ESA či asistent řazení, díky kterému není třeba používat při volbě vyššího rychlostního stupně spojkovou páčku.

Sportovní silniční motocykly – Honda CBR1000RR Fireblade ABS
Také jste si mysleli, že v high-tech segmentu superbiků už jednoduše nelze přijít s něčím převratně revolučním? Chyba lávky, říkají pánové od Hondy a od letošního roku nabízejí sportovně orientovaným bikerům svůj geniálně vyvážený model Fireblade vybavený rovněž elektronickým systémem ABS. Navzdory všem rejpalům a zapřisáhlým odpůrcům elektroniky funguje nové ABS výborně nejen v provozu, ale i na závodní trati – ani v extrémním nasazení citlivost dávkování brzdného účinku nikterak neutrpěla.

Endura včetně cestovních – BMW R 1200 GS Adventure
Chcete se vydat na konec světa? Pak je pro vás model BMW Adventure přesně tou správnou volbou. Vedle objemné třicetilitrové nádrže, pořádných zdvihů odpružení a mimořádného komfortu na palubě totiž nabízí silný a pružný dvouválcový motor robustní konstrukce, který skousne méně kvalitní benzin i v těch nejexotičtějších destinacích. Letos lze BMW Adventure navíc dovybavit i bavoráckou specialitou, skvěle pracujícím elektronickým podvozkem ESA.

Choppery – Harley Davidson FLSTSB Cross Bones
Vítejte ve starých dobrých časech: Tak takhle nějak vypadaly drsné bobbery ve čtyřicátých letech. Při pohledu na stylovou přední vidlici typu Springer vás asi hned napadne, že podobně asi vypadaly dříve i jejich podvozky. A přesně to je ono, nostalgický pirát Cross Bones se totiž chce lišit od šedé masy sice skvěle fungujících, ale možná trochu neosobních biků. Jeho dnes už legendární Big Twin se navíc dokáže postarat o pořádnou porci krouťáku 120 newtonmetrů.

Skútry a mopedy – Honda SW-T400
Honda nazývá svoji novinku diamantem mezi skútry. Nabízí totiž přesně to, po čem většina uživatelů těchto jednostopých vozítek touží – okouzlující nadčasový design, vysokou dávku komfortu pro oba členy posádky a úsporný motor. Nový kapalinou chlazený dvouválcový agregát je navíc pořádným silákem, disponuje totiž výkonem téměř 40 koní, o jejichž zkrocení se stará kombinovaný brzdový systém, na přání samozřejmě také s ABS.

Hitparáda vítězů ankety Motocykl roku

1997 – Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
1998 – Yamaha YZF-R1
1999 – Suzuki GSX 1300 R Hayabusa
2000 – Kawasaki ZX-12R Ninja
2001 – Suzuki GSX 1000R
2002 – Honda VFR 800
2003 – Honda CBR600RR
2004 – Honda CBR1000RR Fireblade
2005 – BMW R 1200 GS
2006 – BMW R 1200 GS Adventure
2007 – KTM 990 Adventure
2008 – Honda CB1000R
2009 – BMW R 1200 GS Adventure

Zdroj: www.motocyklroku.cz



Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Srajda bmmaster 03.05.2009  10:59
Nechapu imageMASTER 02.05.2009  22:48
Re: Srajda tvr 02.05.2009  15:18
Re: Fraška %Zm€t€k 02.05.2009  12:40
Srajda %Zm€t€k 02.05.2009  12:39
Fraška Golias 02.05.2009  09:01
Vstoupit do diskuse ›