Tuk ze slaniny jako pohon pro motocykl
Tato motorka je v mnoha ohledech velmi netradiční - je poháněna přeplňovaným naftovým agregátem a spaluje tuk ze slaniny, ze kterého vzniklo BIO palivo. To vše jen jako reklama pro jistou potravinářskou společnost.
Za přestavbu je zodpovědný Charlie Smithson, chlápek, který se jeden čas motal i okolo Formule 1, kde spolupracoval s velkými stájemi, jako Ferrari, Williams nebo BMW. Charlie si díky své zručnosti osvojil i znalosti o konstrukci motocyklů, takže pro něj a pro jeho firmu CS Engineering nebyla stavba na dvou kolech velkou překážkou.
Zajímavý způsob, jakým jejich slaninový turbo-diesel vznikl. Většina přestaveb vzniká ze sériových motorek, ale tohle vzniklo z jiné přestavby. Konkrétně z EVA Track T800CDI, která už disponuje dieselovým agregátem. T800CDI je postaveno na základech z KTM 950 Adventure a pochází z Nizozemí.
EVA Track je poháněna motorem ze Smart ForTwo. Objem 799 ccm, 45 koní výkonu a 100,4 Nm krouťáku jsou trochu netypické parametry pro motocykl, ale to už je dieselový motor sám o sobě. V CS Engineering provedli na motoru menší úpravy, ale hlavně přetvořili dual-sport na cafe-racer díky snížení rámu o 7,5 cm, novému odpružení a dalšímu tuningu. Nechybí kožené sedlo, retro přední světlomet, nová nádrž z karbonu a kevlaru a další drobnosti, které patří do retro stylu café-racerů.
Úpravou musela projít i řídící jednotka ECU a to kvůli použitému palivu, které na zakázku vyvinula společnost Bio-Blend Fuels. To vzniklo ze 113 kilogramů slaninového sádla. Celkový objem slaninového BIOdieselu B100 je 757 litrů a to při udávané spotřebě 2,35 – 3,1 litrů na 100 kilometrů určitě chvíli vystačí, vždyť jde vlastně o show bike.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
BIO? | Gastone | 15.03.2015 08:33 |
Vstoupit do diskuse › |