Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu

Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: titulní fotka Mopar původně pro letošní Moab Easter Jeep Safari ohlásil čtveřici konceptů, ale nakonec do pouště v Utahu začátkem dubna přivezl celkem osm vozů, jejichž základem byly sériové modely značek Jeep a Dodge.

Moab Easter Jeep Safari je určena pro zájemce o svezení ve skutečném terénu. Majitelé off-roadů mají v poušti plné skal možnost vyzkoušet si schopnosti svého stroje a zdokonalit si své řidičské dovednosti.

Mopar si jako součást Chrysler Group LLC, pod jejíž křídla patří Jeep i Dodge, pro tuto akci připravil celkem osm vozidel, která se zde představila fanouškům terénních vozů. Tyto automobily mají mimo jiné předvést možnosti úprav současných sériových Jeepů a pick-upů Dodge prostřednictvím doplňků od divize Mopar.

Jeep Wrangler J7 má sice svou čtyřdveřovou karoserii v oranžovém laku, ale hlavní inspirací pro jeho vznik byla vojenská verze tohoto modelu. Tým Moparu z něj odstranil vše co jen trochu připomínalo komfort a posádka tohoto Wrangleru se tak musí obejít bez audiosystému, koberců v interiéru nebo mlhovek. Litá kola byla nahrazena ocelovými a ze stejného materiálu jsou i oba nárazníky, na nichž jsou háčky pro zavěšení pod vrtulník. Pro lepší zdolávání obtížného terénu byla o dva palce (51 mm) zvýšená světlá výška o použity 35palcové off-road pneumatiky Mickey Thompson. Pod kapotou je vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru.

Jeep Patriot Extreme má z celé skupiny nejcivilnější vzhled, ale i on prodělal úpravy, které mají zlepšit jeho schopnosti v terénu. I v jeho případě došlo na zvýšení světlé výšky o dva palce. Následují 16palcová kola s pneumatikami BF Goodrich KM2 Mud Terrain a dodatečné ochranné prvky pod předním i zadním nárazníkem. Mopar tento vůz se zážehovým čtyřválcem 2,4 l navíc vybavil upravenou převodovkou s delším prvním stupně. K výbavě Patriotu Extreme patří audiosystém Kicker a střešní nosič snowboardů.

Jeep Wrangler Trail Boss je odvozený od dvoudveřového Wrangleru Rubicon s motorem 3,8 V6. Úpravy tohoto vozu se týkají především jeho podvozku pro zlepšení schopností v náročném terénu. Světlá výška se zvětšila o 3 palce (76 mm) a kola Hutchinson Rock Monster jsou obuta do 35palcových pneumatik. Od sériového Wrangleru se dál odlišuje novými nárazníky, kapotou motoru a malou letní střechou. Trail Boss se vedle praktického navijáku může pochlubit i luxusním koženým čalouněním a audiosystémem Kicker.

Jeep Nukizer 715 se nejvíce vzdaluje sériovému základu, jímž byl čtyřdveřový vojenský Wrangler J8, který Mopar přestavěl na dvoudveřový pick-up. Tento koncept svým designem přímo odkazuje na vojenský pick-up Kaiser M-715, který vycházel z civilního Jeepu Gladiator vyráběného v letech 1962 až 1970. Pro vytvoření Jeepu Nukizer 715 byl prodloužen rozvor výchozího modelu J8 z 2946 mm na 3149 mm a vyrobena zcela nová přední i zadní část karoserie. Pick je vybaven nápravami Dynatrac Pro-Rock Dana 44 vpředu a Dana 60 vzadu. Kola Hutchinson jsou obuta do 38palcových pneumatik BF Goodrich. Pod kapotou pracuje čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,8 litru z modelu J8, který spolupracuje s čtyřstupňovou automatickou převodovkou. K výbavě pick-upu patří naviják, kompresor a GPS navigace.

Ram PowerWagon je první ze dvou zástupců značky Dodge a tento černobílý pick-up má být odpovědí na Ford F-150 SVT Raptor. K pohonu tohoto vozu slouží HEMI V8 o objemu 5,7 litru ve spojení pětistupňovou automatickou převodovkou. Od sériového provedení se na první pohled liší díky 40palcovým pneumatikám a o 4 palce (101 mm) zvýšené světlé výšce. Speciálně pro Ram PowerWagon byly navrženy nové nárazníky a plastové díly na ochranu boků. Barevné provedení karoserie má být připomínkou pick-upů Dodge ze sedmdesátých let.

The General je jméno Jeepu Wrangler v kombinaci černé a modré barvy s šestiválcem o objemu 3,7 litru. Podvozek tohoto vozu je vybaven lift kitem Mopar, který jej zvyšuje o 114 mm. Kola obutá do 37palcových pneumatik jsou dostatečným důvodem pro přepracované blatníky. Nový přední i zadní nárazník má přispět k zvětšení nájezdových úhlů a v extrémních situacích přijde vhod i naviják.

Mopar Ram Runner je druhý zástupce značky Dodge a je inspirován speciály pro pouštní závody typu Baja. Přední a zadní blatníky tohoto pick-upu jsou vyrobeny z laminátu, ale to hlavní představuje prototyp podvozku, který chce Mopar svým zákazníkům nabídnout koncem letošního roku. Ten vychází z konstrukcí používaných právě u závodních speciálů pro Baja a nabízí zdvih kol až 14 palců (355 mm). K výbavě tohoto konceptu patří mimo jiné i ochranná klec v interiéru.

Mopar ImMortal je poslední z osmi konceptů a je založen na Jeepu Wrangler. Tento čtyřdveřový off-road je poháněn motorem HEMI V8 o objemu 5,7 litru. K nepřehlédnutelným dominantám tohoto vozu patří rozšířené nápravy a 42palcové pneumatiky. Podobně jako dvoudveřový The General má upravené blatníky a nové nárazníky. Vpředu nechybí ochranný rám a naviják.

Fotogalerie

  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 1
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 2
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 3
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 4
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 5
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 6
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 7
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 8
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 9
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 10
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 11
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 12
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 13
  • Mopar představil rodinu konceptů pro dovádění v terénu: fotka 14


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: č.6 %yaroukh 18.04.2010  13:05
č.6 delph 18.04.2010  11:15
Vstoupit do diskuse ›