MINI Countryman: nové oficiální fotografie a informace
V polovině prosince zveřejnilo MINI fotografie konceptu Beachcomber, který se jako předskokan sériového modelu představil před pár dny v Detroitu a nyní automobilka uvádí oficiální fotografie i informace k sériovému Countrymanu.
Model, s nímž MINI vstupuje do zcela nových lovišť, se představuje prostřednictvím série fotografií a tiskové zprávy, která odhaluje první informace o technice. Již z fotek je jasné, že tento kompaktní crossover se stává prvním zástupcem své značky, který bude díky pohonu všech kol ALL4 schopen bezbolestně opustit asfalt.
Nové MINI je také prvním vozem v nabídce značky, který opouští experimenty s rozmístěním a způsobem otevírání dveří. Zákazníci se tedy mohou těšit na pětidveřovou klasiku s dvěma páry bočních dveří a vzhůru výklopnou zadní stěnou. Design nového modelu přímo navazuje na koncept Beachcomber představený na autosalonu v Detroitu. Sdílí s ním základní linie karoserie i detaily v podobě tvaru hlavních světlometů nebo třetí boční okno mezi C a D-sloupkem.
Novinka navazuje na koncept i současné sériové modely i provedením palubní desky a interiéru. Sedadla s vyšším umístěním mají zajistit příjemný přístup do vozu a také dobrý výhled z vozu. Prostor pro posádku v novém Countrymanu překvapí čtyřmi samostatnými sedadly, mezi nimiž je umístěn prvek s názvem MINI Center Rail, který nahrazuje tradiční středový tunel a táhne se od palubní desky až mezi zadní sedadla. Tato „kolejnice“ umožňuje pružné uchycený různých skladovacích boxů, loketní opěrky, externích audio zařízení, mobilních telefonu nebo kelímků na nápoje.
Standardní uspořádání interiéru Countrymanu budou představovat již zmiňovaná čtyři samostatná sedadla, zatímco dělené a sklopné třímístné zadní sedadlo bude dostupné jako bezpříplatková výbava na přání. Zavazadlový prostor má nabídnout objem od 350 do 1170 litrů.
Zájemci o MINI Countryman budou moci při jeho uvedení na trh vybírat ze tří benzinových a dvou dieselových motorů. Rozsah výkonů těchto pohonných jednotek bude od 90 koní (66 kW) ve verzi MINI One D Countryman až po 184 koní (135 kW) v MINI Cooper S Countryman. V případě nejvýkonnějšího provedení bude pod kapotou přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru s turbodmychadlem typu twin-scroll, přímým vstřikováním paliva s plně variabilním ovládáním ventilů, které je odvozeno od techniky Valvetronic.
Nový Countryman má být vybaven i řadou funkcí a systémů, které mají přispět k snížení spotřeby paliva. Mezi tyto prvky patří systém regenerace brzdné energie, systém start-stop a indikátor nejvhodnějšího zařazeného rychlostního stupně. Alternativou k šestistupňové převodovce, která je standardem pro modely se zážehovými motory bude šestistupňová automatická převodovka Steptronic.
Pro modely MINI Cooper S Countryman a MINI Cooper D Countryman bude k dispozici pohon všech čtyř kol MINI ALL4 s elektrohydraulickým diferenciálem. Ten za normálních jízdních podmínek posílá na zadní kola 50 procent točivého momentu a v případě potřeby se může k zadním kolům dostat 100 procent točivého momentu.
Podvozek Countrymanu má vpředu zavěšení kol typu McPherson s kovanými rameny nápravy a vzadu je použito víceprvkové zavěšení kol. Systémy DTC a DSC budou k dispozici na přání a v případě dvou nejvýkonnějších verzí jsou standardní výbavou.
MINI Countryman má disponovat širokou paletou příplatkových prvků, které poslouží k jeho individualizaci. Mezi tyto prvky patří například panoramatická střecha, litá kola ve velikostech od 16 do 19 palců, sportovní odpružení snižující světlou výšku o 10 mm a řada doplňků od John Cooper Works Performance Components.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: Co je jinak | TeeJay | 21.01.2010 11:36 |
Re: Co je jinak | Michal Fokt | 21.01.2010 08:56 |
Co je jinak | TeeJay | 21.01.2010 07:50 |
lOl | %RoboR | 20.01.2010 19:28 |
Vstoupit do diskuse › |