Michelin Pilot Super Sport: nový topmodel od Bibenda

Michelin Pilot Super Sport: nový topmodel od Bibenda: titulní fotka Francouzský pneumatikářský gigant představuje svůj topmodel pro použití v běžném provozu s všeříkajícím označením Pilot Super Sport.

Letos nabídku pneumatik Michelinu obohacuje nový model, určený pro ty nejvýkonnější a nejsportovnější auta planety – plášť Pilot Super Sport. Zatímco dosud představoval vrchol nabídky model Pilot Sport 2, nyní se nejvyšší řada rozdělila – Pilot Sport 3 je navržen s větším důrazem na ekologii a při její konstrukci se zohledňoval i valivý odpor a opotřebení, Pilot Super Sport má být nekompromisním sportovním nářadím.

Michelin tvrdí, že v této pneumatice zužitkoval zkušenosti z vytrvalostních závodů Le Mans, v nichž třináctkrát za sebou obouval vítězné závodní speciály. Jak moc se v závodech učí vypovídá třeba i fakt, že zatímco vloni vítězné auto (vytvořilo dálkový rekord Le Mans v celkové délce 5 410,71 kilometrů) použilo 11 sad pneumatik, což znamená, že na každé sadě v průměru najel téměř 500 km, v roce 2009 vítěz spotřeboval 14 sad pneumatik a najel 5 206 kilometrů.

Michelin při výrobě využil kombinaci tří technologií – pásu z vlákna Twaron, běhounového pásu Bi-Compound a Variable Contact Patch 2.0. Dvě z těchto technologií byly vyvinuty právě pro pneumatiky používané na 24 hodin Le Mans. Technologie Bi-Compound a Variable Contact Patch 2.0 byly otestovány při vytrvalostních závodech. Cílem jejich použití bylo zlepšit stabilitu pneumatiky na silnici a její brzdné vlastnosti, protože obojí má velký vliv na celkovou bezpečnost, kterou je nutné zachovat i v nejextrémnějších podmínkách, aniž by tím došlo k omezení celkového počtu kilometrů, které může pneumatika ujet.

Vlákno Twaron s vysokou hustotou používáno u vybavení pro takové sportovní aktivity, jakými jsou tenis, plachtění nebo jízda na horských kolech. Tento materiál můžete vidět i v leteckém průmyslu, ochranných vojenských pomůckách a samozřejmě v motoristickém sportu. Poskytuje pneumatice stabilitu při vysokých rychlostech. Kvůli rozdílnému tlaku, je pnutí v koruně větší než v ramenou pneumatiky. Výsledkem je snažší překonání odstředivé síly a zároveň lepší distribuce tlaku v pneumatice. Twaron je také pětkrát odolnější než ocel (při stejné váze).

Směs Bi-Compound byla původně vyvinuta pro závodní pneumatiky. Používá dvě rozdílné gumové směsi na levé a pravé straně běhounu. Na vnější straně je to elastomer obohacený o směs sazí (vyvinutý speciálně pro závody 24 hodin Le Mans). Ten zajišťujě výjimečnou životnost a extrémní odolnost i v nejprudších zatáčkách. Na vnitřní straně se nachází nejnovější generace elastomerů, která umožňuje pneumatice bezpečný průjezd mokrým povrchem. Pneumatika je schopná se přizpůsobit i těm nejmenším nerovnostem vozovky.

A konečně variabilní kontaktní plocha 2.0 se stará o optimální přilnavost. V zatáčce se tvar styčné plochy změní, ale množství gumy, která je ve styku s povrchem vozovky, zůstává stejné. Síly a teploty jsou do styčné plochy rozděleny mnohem rovnoměrněji.

Michelin Pilot Super Sport byl vyvinut ve spolupráci s techniky Porsche, BMW M a Ferrari právě na základě tohoto společného požadavku. Pneumatika získala v roce 2010 ocenění Ferrari Technology Award a byla již schválena firmou Ferrari pro použití na vozech 458 Italia a 599 GTO a firmou Alpina pro vůz B5. Testována byla také na vozech Porsche Carrera GT, Koenigsegg Agera, Ruf CTR CT3, Audi R8 MTM, BMW M3, Subaru WRX STi, Nissan GT-R Novidem a byly to právě pláště Michelin PSS, na nichž zajelo Bugatti Veyron svůj světový rychlostní rekord.

Pilot Super Sport se vyrábí v široké škále 32 rozměrů, a to od 18 do 22 palců.

Fotogalerie

  • Michelin Pilot Super Sport: nový topmodel od Bibenda: fotka 1

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: hm laufeček 25.03.2011  13:22
Re: hm TeeJay 25.03.2011  12:57
Re: hm gero 24.03.2011  18:11
Re: hm laufeček 24.03.2011  15:47
hm Aleš Jungmann (Auto.cz) 24.03.2011  15:21
Vstoupit do diskuse ›