Diskuse: Mercedes CLR v saltech mizí z okruhu

zpět na článek
  • motoršport

    Re: je to CLK GTR

    04.07.08 23:21 Reagovat

    jj CLR má propadlejší kapotu, splet jsem se...a příště můj nick nedávej do uvozovek nebo ti nedám k vánocům růžovýho smárta >:-[]

  • Golias

    Re: je to CLK GTR

    04.07.08 06:54 Reagovat

    je to CLK GTR // NE není... >:D Přečti si tuhle diskuzi "motoršporte"

  • motoršport

    je to CLK GTR

    03.07.08 22:55 Reagovat

    ads

  • Sleeper

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 19:33 Reagovat

    Kubajs, díky, nechtěl jsem to psát z hlavy a udělat nějakou botu, kromě toho psaní do diskusního fora mě neživí, jen jsem se Romana zastal, protože měl pravdu :-) Jste mi vyrazili dech těmi roadstery, měl jsem pocit, že byl jen ten jeden....?

  • eda.nezbeda

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 18:58 Reagovat

    Zas tak "nelidske" to snad nebylo ne? ;-) Ctenar tohoto platku je snad technicky vzdelan a trochu te teorie je potreba vratit do techto periodik. Od dob casopisu Automobil revue je to salbota ;-\

  • Kubajs

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 18:48 Reagovat

    Nepřeložíme to do lidštiny? :-)

    Mercedes prostě nepočítal s možnou ztrátou přítlaku na přední nápravě. Díky kombinaci horizontu a "špinavého vzduchu" od před ním jedoucí Toyoty došlo k úplně ztrátě přítlaku vpředu, příď se nadzvedla, dostal se pod ní vzduch a auto šlo dovzduchu. Stalo se to i v kvalifikaci nebo warmupu (nevím, někdo to určitě dohledá), ale přistál s tím ještě do kačírku a jen to otloukl o svodidla...

    Ale nestávalo se to jen Mercedesům:
    http: //youtube.com/ watch?v=EC6rMnixtNc

  • eda.nezbeda

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 18:42 Reagovat

    ... a tady jeste odkaz na sofistivanejsi rozbor
    [odkaz]

  • eda.nezbeda

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 18:39 Reagovat

    No soudruzi udelali tu chybu, ze se prilis venovali snizeni odporu pri co nejvetsim pritlaku. Pak je ale jen velmi tenka hranice mezi pritlakem a odtrzenim. Celkove to je komplex veci ktere byly zvoleny nestastne, nikoliv spatne!! U letadel je takova nestabilita resena pomoci rizeni pocitacem (typicky letadla s delta kridlem a kachnimi plochami - vysoka manevrovatelnost). Tady bylo nejspis teziste prilis za teoretickou vyslednici vztlaku celeho tela auta, a tim po podfouknuti doslo k tomu saltu. Risk byl ten, ze nepocitali s tak snadou ztratou pritlaku, ktera v kombinaci s vysokou dosahovanou rychlosti zpusobila opacny efekt. Dan za dokonalou aerodynamiku spodku vozu ... dnes jsou jiz v predpisech zamerne "rusice" tak efektnich aeroprvku ... ;-)

  • Roman Daněk (Autofun.cz)foto Roman-Danek-Autofun-cz-

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 18:19 Reagovat

    To Kubajs: díky za doplnění info, vaší formou to bylo rozhodně lepší, než jak to pojal Paulie. Nejsem chodící encyklopedie a co bylo v roce 1997-2000 na Le Mans (nebo v šamp. GT1) si fakt nepamatuji, tehdy jsem měl na starost maturitu, kolo a holky (teď už je situace jiná :-) )

    Ve finále jde o to video a ten karambol... než se hádat o to, jaké je to auto; spíše by mě zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR chybu, že jim to tak vzlítlo do luftu....

  • %Elfer911

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 17:52 Reagovat

    A že ich bolo 5.
    [odkaz]
    Hľadajte v podnatpise "Variants"

  • %Elfer911

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 17:50 Reagovat

    Ok! ;-)Ale prosím hod nejaklé linky - nie žeby som neveril ale chcem vedieť viac.
    Ale tých Roadsterov bolo 5.
    Naisto - 99,9%.
    A pre neveriacich dokaz že to bol Mercedes CLR. [odkaz]

  • kubajs

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 17:41 Reagovat

    Je to ještě trošičku jinak:

    HWA postavila 25 homologačních kusů se šestilitrovým motorem (šasi #001-#016 a #018-#026)

    Supersporty vznikly dva - jeden přestavbou šasi #003, druhý (#017) vznikl rovnou jako 7.3; šestilitrů zbylo tedy jen 24 (a jeden shořel, takže by jich snad mělo být 23)

    Jak to přesně bylo s roadstery? Vím, že vzniklo určité množství a pak byl k velké nelibosti jejich majitelů dodatečně postaven ještě jeden. Dokonce se kvůli tomu jeden arab i soudil. Vzniklo ale 4+1 nebo 5+1 kusů?

  • %Elfer911

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 17:16 Reagovat

    Máte pravdu!!!
    Toto je CLR na 99%.
    Ved sa len pozrite na zadnú časť či "komín" na steche-nasávanie a porovnajte to z CLK GTR.
    Ale ešte jeden detajlík -
    CLK GTRiek bolo vyrobených 32kusov -
    25 homologizačných, 5 roadsterov a 2 vo verzii SS-SuperSport -
    akoby klasické CLK GTR nebolo SuperSport :-) :-) :-)

  • kubajs

    CLR nebo CLK-GTR?

    03.07.08 16:27 Reagovat

    A nestálo by za to si informace skutečně a důkladně ověřit?

    CLK-GTR byl závodní speciál kategorie GT1 továrně provozovaný v celé sezóně 1997 a části sezóny 1998. Soukromníci ho provozovali i po zbytek sezóny. V LeMans 1998 se objevila jeho upravená verze CLK-LM. Homologační podmínky kategorie GT1 vyžadovaly 25 kusů silničních vozidel.

    Pro rok 1999 byla kategorie GT1 zrušena a Mercedes tak pro LeMans vyvinul CLR (bez nutnosti postavit silniční kusy)

  • Golias

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 13:18 Reagovat

    Hehe, to je vůl >:D Mno, to jen dokazuje, že každý se může zmýlit, jak pánové v redakci, tak čtenáři... ale ano, souhlasím, omluvit by se měl >:D ;-)

  • sMoulinek

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 12:32 Reagovat

    Alespon omluvu redakci by to chtelo ne? 8-s :no:

  • Roman Daněk (Autofun.cz)foto Roman-Danek-Autofun-cz-

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 10:56 Reagovat

    Mrzí mne, že se opět střetáváme v názorech ... Když jsem si do googlu nacvakl výraz Mercedes CLR-GT1, našlo to více než 100 odkazů = tento název není z mé hlavy (pokud se podíváte na odkazy, je tam i řada známých světových portálů).

    Vámi zmiňovaný supersport CLK-GTR byla silniční verze, vyrobena v 25 kusech (podmínka pro start v šampionátu GT)...

    Myslím, že nejsme zas takový pitomci, za které nás považujete.

    TO Sleeper: s tím označením GT1 nevím, kde je pravda... CLR je správně, auto jezdilo třídu GT1, tak proč ne ;-) Pokud někdo najde přesnější info, díky za doplnění // Doplním si to sám = správně je Mercedes CLR. (opraveno)

  • Richie11

    Docela nepříjemné

    03.07.08 10:15 Reagovat

    ale prý se mu nic nestalo :yes:

  • Sleeper

    Re: Bohužel zase

    03.07.08 09:15 Reagovat

    Palec dolů :no:, milý Paulie. Automobil na videu je Mercedes-Benz CLR (snad jen označení GT1 být uvedeno nemuselo, protože ho Mercedes nikd nepoužil). Že ty tohle auto neznáš ještě neznamená, že neexistovalo :o)))

  • Paulie001

    Bohužel zase

    03.07.08 08:59 Reagovat

    Chyby, které se neustále opakují na autofunu už jsou opravdu unavující. Ale dnes jsem po dlouhé době nevydržel a musím poznamenat, že CLR GT1 opravdu neznám. Já znám tento supersport pod označením CLK-GTR a když by si dal autor článku alespoň tu práci na minutu a dal si označení modelu vyhledat a ne jen tupě opsal označení z popisu pod videem, udělal by lépe. Neříkám, že jsem neomylný, ale pokud něco nevím, tak si raději nějaké info ověřím u více zdrojů. Bohužel toto mě stále přesvědčuje o amatérismu tohoto webu (nechci se tím někoho dotknout, je to možná jen můj názor) :no:

zpět na článek


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 17544 | Zobrazit seznam všech anket