Mercedes-Benz třídy E Cabriolet: novinka s plátěnou střechou
Rodina Mercedesů vyšší střední třídy je kompletní po sedanu, kupé a kombíku nastupuje kabriolet. Tradicionalisté si mohou oddychnout, protože klasická plátěná střecha zvítězila i u nové generace.
Mercedes-Benz třídy E Cabriolet nejspíš nikoho nepřekvapí svým designem, který je přímo odvozen od kupé, respektive sedanu. Zásadní odlišností je tedy skládací střecha, v jejímž případě zůstal Mercedes věrný látkovému provedení, které lépe odpovídá stylu luxusního kabrioletu.
Největší novinkou kabrioletu je systém AIRCAP, který má minimalizovat turbulence ženoucí studený vzduch do interiéru. Jedná se o výsuvnou lištu nad čelním sklem, která dosáhne stejného efektu, jako kdyby bylo čelní sklo o 6 cm vyšší. Ve vysunuté pozici usměrní proud vzduchu, který by za běžných okolností vedl nad předními sedadly do tváří zadních pasažérů.
Místo toho vzduch proudí nad kabinou zhruba o 20 cm výš, podobným způsobem jako při natažené střeše. Výhodou je tedy i nižší odpor vzduchu a také menší hluk v kabině – uvnitř auta má být při stažené střeše možné bez problémů telefonovat až do rychlosti 120 km/h.
AIRCAP spolupracuje se síťkou umístěnou mezi opěrkami zadních sedadel a má dosáhnout nejlepších výsledků v rychlostech 50 až 240 km/h. Aktivace systému je plně na uvážení řidiče. Jen tato novinka má za sebou 21 patentů a 3000 hodin testování. Systém tvoří 211 různých součástek, které jsou odzkoušeny na 10 tisíc pracovních cyklů.
V kabrioletu třídy E nechybí ani systém AIRSCARF, který má výdechy pro teplý vzduch v opěrkách hlav. Otevírání a zavírání plátěné střechy je samozřejmě zcela v režii elektromotorů, které ji do prostoru za zadní sedadla složí během 20 sekund. Celý proces je možné provádět až do rychlosti 40 km/h.
Paleta pohonných jednotek bude při uvedení na trh obsahovat čtveřici zážehových motorů a trojici turbodieselů. Příznivci benzínu si budou vybírat z verzí E 200 CGI (184 k/135 kW), E 250 CGI (204 k/150 kW), E 350 CGI (292 k/215 kW) a E 500 s osmiválcem o výkonu 388 k (285 kW). Pro zájemce o vznětové agregáty budou v nabídce čtyřválce E 220 CDI (170 k/125 kW) a E 250 CDI (204 k/150 kW). Vrcholem mezi turbodiesely bude šestiválec E 350 CDI s výkonem 231 koní (170 kW).
TIP: Za volantem – Mercedes-Benz E Coupe
TIP: Mercedes-Benz E Cabriolet: nová fotogalerie
Fotogalerie
Tapety na plochu
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: kabriolet | TeeJay | 16.12.2009 13:05 |
Re: kabriolet | Loptos | 16.12.2009 12:37 |
Krasavec | Carlsson | 15.12.2009 23:28 |
kabriolet | Frankmaniator | 15.12.2009 13:57 |
Vstoupit do diskuse › |