Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: titulní fotka Včera večer jsme vám ukázali první fotky nového závoďáku od Mercedesu a dnes už tu máme jeho kompletní odhalení.

Těžko říci, zda to byla hra Mercedesu nebo pouhé nedopatření, ale včera rozvířily internetové vody fotografie (pochybné kvality), ukazující podobu závodního SLSpro kategorii GT3 a jen o pár hodin později došlo na jeho oficiální představení.

Stalo se tak poněkud překvapivě v mexickém městě Puebla, ale pokud jste se těšili na záplavu oficiálních informací, musíme vás zklamat. Mercedes sice vydal tiskovou zprávu, ale krom zmínek o jedinečnosti a odkazu na legendární závodní SL z roku 1952 v ní mnoho informací není. Němci jasně deklarovali, že jde o vůz pro zákazníky, nepočítá se tedy s vytvořením továrního týmu. Auto vzniklo ve spolupráci s firmou HWA, která mimo jiné aktivity staví a servisuje také speciály s trojcípou hvězdou ve znaku pro závody DTM.

SLS AMG GT3 dostal úpravy karoserie, které mají zajistit lepší aerodynamiku, výrazně agresivnější vzhled je tak spíše vedlejším produktem. Nástavec předního nárazníku omezuje proudění vzduchu pod autem a zvyšuje tak přítlak, stejně jako difuzor na zádi a slušné nastavitelné „žehlicí prkno“ na víku kufru. Horký vzduch od motoru se odvádí velkým otvorem ve středu kapoty, od brzd pak výdechy za předními blatníky, respektive v zadním nárazníku. Zesílené prahy jsou pak zakončeny otvorem, jehož účelem je dostat k zadním kotoučům vzduch chladný. Co vidět není, je aerodynamická optimalizace podlahy kupé.

Protiváhu motoru 5.5 V8 Biturbo tvoří na opačném konci uspořádání transaxle šestistupňová závodní sekvenční převodovka. Dvojité lichoběžníkové zavěšení je vyrobeno z kovaného hliníku a podvozek lze nastavovat počínaje tuhostí tlumičů, přes světlou výšku až po stabilizátory a rozchod kol. Samozřejmostí je závodní diferenciál a lehká kola s centrální maticí, stejně jako brzdy vybavené modifikovaným ABS. Hliníkový skelet vyztužuje ocelová klec, v kabině mají své místo závodní sedadla se šestibodovými pásy s systémem HANS pro ochranu krční páteře. Všechny podstatné informace má pilot před očima na displeji před volantem. Pod „ukousnutým“ závodním věncem najdete pádla řazení. Konečná specifikace motoru je záležitostí homologací, případně potřeb jednotlivých závodních sérií a klientely, hovoří se ale o již zmíněných 600 koních.

Prodej verze GT3 začne na podzim letošního roku a všechny potřebné homologace pro danou kategorii budou dokončeny zkraje roku 2011, aby mohla první auta vyrazit do závodů hned v příští sezoně.

Fotogalerie

  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 1
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 2
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 3
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 4
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 5
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 6
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 7
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 8
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 9
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 10
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 11
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 12
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 13
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 14
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 15
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT3 oficiálně představen v Mexiku: fotka 16

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: kg/hp = ? TeeJay 29.03.2010  15:30
Re: Závody Zephyr 24.03.2010  19:30
kg/hp = ? Zephyr 24.03.2010  19:27
Závody Jarouš 24.03.2010  14:47
Pecka Carlsson 24.03.2010  14:15
Skvost TeeJay 24.03.2010  11:35
Vstoupit do diskuse ›