Mercedes-Benz S 63 AMG: staré jméno a nový přeplňovaný osmiválec

Mercedes-Benz S 63 AMG: staré jméno a nový přeplňovaný osmiválec: titulní fotka Těsně před zahájením ženevského autosalonu odhalil Mercedes-Benz informace o novém přeplňovaném osmiválci, který zahájí svou kariéru pod kapotou modelu S 63 AMG.

Mercedes-Benz a jeho sportovní divize AMG v rámci své dlouhodobé strategie s názvem AMG Performance 2015 představuje zcela nově vyvinutou pohonnou jednotku AMG 5.5 V8 biturbo. Tento nový motor se představuje pod kapotou Mercedesu S 63 AMG, který především barevným provedením své karoserie odkazuje na zakladatele tradice velkých a výkonných vozů s třícípou hvězdou na přídi, jímž je osmiválcový sedan 300 SEL 6.8 AMG, který v roce 1971 zvítězil ve své třídě a v celkovém pořadí dojel na druhé pozici v závodě 24 hodin Spa-Francorchamps.

Nový osmiválec s interním označením M157 se má pod kapotou sériového Mercedesu S 63 AMG, jemuž zůstane označení po doposud používaném atmosférickém osmiválci s objemem 6208 cm3, zabydlet od konce léta letošního roku. Novinka o objemu 5461 cm3 kombinuje dvojici turbodmychadel s přímým vstřikováním paliva, čtyřventilovou technikou a ve vozech třídy S bude spolupracovat se sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT.

Přeplňovaný osmiválec nabídne standardně výkon 544 koní (400 kW) při 5500 min-1 a točivý moment 800 Nm dostupný od 2000 do 4500 min-1. S AMG Performance Package bude nová pohonná jednotka disponovat dokonce výkonem 571 koní (420 kW) při 5500 min-1 a točivým momentem 900 Nm při 2500 až 3750 min-1. Za tímto nárůstem výkonu i točivého momentu stojí mimo jiné zvýšení plnícího tlaku turbodmychadel z 1,0 bar na 1,3 bar.

Jen pro porovnání si připomeňme, že současný atmosférický osmiválec v modelu S 63 AMG disponuje výkonem 525 koní (386 kW) při 6800 min-1 a točivým momentem 630 Nm při 5200 min-1. Maximální rychlost tohoto provedení je omezena na 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 4,6 s.

S novým přeplňovaným osmiválcem bude maximální rychlost velkého Mercedesu rovněž omezena na 250 km/h, ale pouze u základního provedení, zatímco u verzí s paketem AMG zvyšujícím výkon bude omezovač zasahovat až při 300 km/h. Z 0 na 100 km/h bude nový S 63 AMG akcelerovat za 4,5 s, resp. 4,4 s, což je mimo jiné stejná hodnota jako u současného S 65 AMG s přeplňovaným dvanáctiválcem.

Vedle nižšího objemu, vyššího výkonu a lepší jízdní dynamiky se má S 63 AMG s novým přeplňovaným osmiválcem honosit také výrazně nižší spotřebou než má současné provedení. V kombinovaném provozu má být průměrná spotřeba 10,5 litru benzinu na 100 km, zatímco současná verze si řekne o 14,4 litru na 100 km.

Prodej novinky, jejíž standardní výbavou bude mimo jiné i start-stop systém, se má rozběhnout v září letošního roku. Mercedes-Benz ve svých tiskových materiálech uvádí, že vývoj nového osmiválce byl zahájen v roce 2006 a automobily s touto pohonnou jednotkou najely během testů přes 700.000 km.

Fotogalerie

  • Mercedes-Benz S 63 AMG: staré jméno a nový přeplňovaný osmiválec: fotka 1
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: staré jméno a nový přeplňovaný osmiválec: fotka 2


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Super kousek Carlsson 09.03.2010  00:35
sak pekne clekom .) stanny 06.03.2010  20:27
Taak a je to tu Riki_12 01.03.2010  22:49
Vstoupit do diskuse ›