Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii

Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: titulní fotka Mercedes-Benz při uvádění nové motorizace pro model S 63 AMG brnká na nostalgickou strunu a výkonnou luxusní limuzínu představuje v barevném provedení, které má připomínat slavného předka z roku 1971.

O novém přeplňovaném osmiválci pro Mercedes-Benz S 63 AMG automobilka informovala rozsáhlou tiskovou zprávou již na začátku března těsně před autosalonem v Ženevě. Tehdy byly uvolněny především specifikace motoru i luxusní limuzíny jím poháněné.

Tentokrát doplňuje Mercedes-Benz informace o novince i stručnou historii jejího prapředka a sérií fotografií. Na nich se S 63 AMG s novým motorem představuje ve společnosti Mercedesu 300 SEL 6.8 AMG z roku 1971. Automobilka pro představení nového osmiválce připravila show car, který dostal stejné samolepky s logy sponzorů jako klasický závodní sedan. Jeho interiér je vybaven ochrannou klecí a dvojicí závodních sedadel.

Slavný prapředek

Velký čtyřdveřový sedan Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG se stal prvním velkým úspěchem společnosti AMG založené oficiálně v roce 1967. Jezdci Hans Heyer a Clemens Schickentanz si s ním dojeli pro první místo ve své kategorii a druhé místo v celkovém hodnocení vytrvalostního závodu 24 hodin Spa-Francorchamps v roce 1971.

Červený sedan s pohotovostní hmotností 1635 kg nepůsobil právě jako nejvhodnější sportovní náčiní, ale díky osmiválci o objemu 6,8 l s výkonem 315 kW (428 k) a točivým momentem 608 Nm dosahoval maximální rychlosti 265 km/h. Sériový Mercedes-Benz 300 SEL 6.3, který byl základem závodního vozu, s výkonem 184 kW (250 k) a točivým momentem 500 Nm dosahoval maximální rychlosti 221 km/h.

Díky změně pravidel, která omezovala objem motoru na 5,0 l, byla v roce 1972 předčasně ukončena úspěšná kariéra velkého závodního sedanu. AMG jej tedy prodalo francouzské společnosti Matra, která jej upravila pro testování leteckých pneumatik při vysokých rychlostech. Další osudy tohoto vozu jsou neznámé a proto byla na jaře roku 2006 postavena replika, která má přesně odpovídat tomu, jak původní 300 SEL 6.8 AMG vypadal v roce 1971.

Právě tato replika v červené barvě se startovním číslem 35 se zúčastnila společného focení na okruhu Spa-Francorchamps s Mercedesem S 63 AMG, pod jehož kapotou pracuje nový osmiválec. Showcar pojmenovaný Thirty Five stojí na 20palcových kolech obutých do pneumatik o rozměrech 275/35 R20 vpředu a 325/30 R20 vzadu. Karoserie nese červený metalický lak AMG Le Mans, který je v nabídce pro kupé SLS AMG.

Nové srdce

Osmiválec s interním označením M157 se má pod kapotou sériového Mercedesu S 63 AMG, jemuž zůstane označení po doposud používaném atmosférickém osmiválci s objemem 6208 cm3, zabydlet od konce léta letošního roku. Novinka o objemu 5461 cm3 kombinuje dvojici turbodmychadel s přímým vstřikováním paliva, čtyřventilovou technikou a ve vozech třídy S bude spolupracovat se sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT.

Přeplňovaný osmiválec o hmotnosti 204 kg nabídne standardně výkon 544 koní (400 kW) při 5500 min-1 a točivý moment 800 Nm dostupný od 2000 do 4500 min-1. S AMG Performance Package bude nová pohonná jednotka disponovat dokonce výkonem 571 koní (420 kW) při 5500 min-1 a točivým momentem 900 Nm při 2500 až 3750 min-1. Za tímto nárůstem výkonu i točivého momentu stojí mimo jiné zvýšení plnícího tlaku turbodmychadel z 1,0 bar na 1,3 bar.

Jen pro porovnání si připomeňme, že současný atmosférický osmiválec v modelu S 63 AMG disponuje výkonem 525 koní (386 kW) při 6800 min-1 a točivým momentem 630 Nm při 5200 min-1. Maximální rychlost tohoto provedení je omezena na 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 4,6 s.

S novým přeplňovaným osmiválcem bude maximální rychlost velkého Mercedesu rovněž omezena na 250 km/h, ale pouze u základního provedení, zatímco u verzí s paketem AMG zvyšujícím výkon bude omezovač zasahovat až při 300 km/h. Z 0 na 100 km/h bude nový S 63 AMG akcelerovat za 4,5 s, resp. 4,4 s, což je mimo jiné stejná hodnota jako u současného S 65 AMG s přeplňovaným dvanáctiválcem.

Vedle nižšího objemu, vyššího výkonu a lepší jízdní dynamiky se má S 63 AMG s novým přeplňovaným osmiválcem honosit také výrazně nižší spotřebou než má současné provedení. V kombinovaném provozu má být průměrná spotřeba 10,5 litru benzinu na 100 km, zatímco současná verze si řekne o 14,4 litru na 100 km.

Prodej novinky, jejíž standardní výbavou bude mimo jiné i start-stop systém, se má rozběhnout v září letošního roku. Mercedes-Benz ve svých tiskových materiálech uvádí, že vývoj nového osmiválce byl zahájen v roce 2006 a automobily s touto pohonnou jednotkou najely během testů přes 700.000 km.

Fotogalerie

  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 1
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 2
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 3
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 4
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 5
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 6
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 7
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 8
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 9
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 10
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 11
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 12
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 13
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 14
  • Mercedes-Benz S 63 AMG: Nový osmiválec ve známé karoserii: fotka 15


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Amg AR156 12.06.2010  11:19
problem lucky.f 12.06.2010  07:02
Re: Amg k3 11.06.2010  19:04
Amg AR156 11.06.2010  18:23
Hmm Jizerkář 11.06.2010  13:37
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19428 | Zobrazit seznam všech anket