Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky

Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: titulní fotka Ještě silnější E 63 AMG? No proč ne, výkonu není nikdy dost...

V rámci modelové strategie „AMG Performance 2015“ se pod kapotu éčka AMG dostane nový vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru, navíc dopovaný dvěma turbodmychadly. Je to ten stejný agregát jako v CLS 63 AMG, můžete jej mít s výkonem 386 nebo 410 kW.

Nižší výkon (525 koní) platí pro sériovou verzi, za zhruba 200 tisíc Kč ale můžete přikoupit AMG Performance package jehož součástí je navýšení výkonu až na 557 koní. Spotřebu slibuje Mercedes až o 22 procent nižší než v případě dřívější velké atmosféry, nyní je v kolonce „kombinovaná spotřeba“ uvedeno těžko uvěřitelných 9,8 litru na 100 km. Ekologové mohou být v klidu (i když všichni víme, jak to s těmi laboratorními měřeními je), vy si ale můžete užívat zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy. Bez AMG Performance paketu čekejte čas o desetinku horší, stejně je na tom i kombík s paketem. Kombi bez paketu se pak na stovku dostane za 4,4 sekundy. Bože…!

Točivý moment bez balíčku vrcholí na hodnotě 700 Nm (mezi 1750 a 5000 otáčkami), s ním pak Newtonmetry poskočí na 800 Nm při 2000 až 4500 otáčkách za minutu. O řazení se stará sedmistupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT, auto navíc umí poslušně chcípnout – start/stop je součástí standardní výbavy. Jestlipak výfuky pokaždé zlověstně vyštěknou; to by se z popojíždění v koloně stala i docela zábava. Samozřejmostí jsou režimy „S“ (Sport), „S+“ (Sport plus) a „M“ (Manual), takže když vás nebaví rozjíždět se na dvojku a mít tam v 50 km/h pětku (tak nějak si asi bude převodovka v ekologickém módu „C“ počínat), stačí jeden pohyb ruky a osmiválcová bestie pod kapotou si sundá náhubek.

I přes nový motor, nové bezpečnostní systémy, start/stop nebo vylepšený interiér zůstávají ceny na dřívější výši což znamená, že sedan E 63 AMG přijde v základu (s daní 19%) na zhruba 2,6 milionu Kč. Za kombi zaplatíte o zhruba sto tisíc Kč víc. Modely s novým motorem budou u dealerů v září.

TIP: E 63 AMG jsme si vyzkoušeli na vlastní kůži, přečtěte si Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG

Fotogalerie

  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 1
  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 2
  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 3
  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 4
  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 5
  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 6
  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 7
  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 8
  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 9
  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 10
  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 11
  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 12
  • Mercedes Benz E 63 AMG: nové osmiválcové biturbo s až 557 koníky: fotka 13

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Atmosféra laufeček 23.04.2011  11:39
turbo %Sanab 22.04.2011  14:04
Re: Atmosféra faltaIX 22.04.2011  12:35
Re: Atmosféra Nighaj 22.04.2011  12:26
Atmosféra TeeJay 22.04.2011  09:21
Vstoupit do diskuse ›