McLaren MP4-12C: kompletní technická data
McLaren konečně komplexně představuje svůj nový supersportovní model MP4-12C. DOPLNĚNO O KOMPLETNÍ TECHNICKÉ INFO!
V pondělí 14. února McLaren zveřejnil kompletní tiskovou zprávu, týkající se supersportu MP4–12C a my jsme vám přinesli všechny v ní dostupné technické informace. Bylo jich dost, ale nebyly všechny, nyní ale máme k dispozici opravdu kompletní podklady, o které doplňujeme původní článek z pondělka. Také si můžete prohlédnout nová videa a na posledních snímcích v galerii máte všechna zásadní data v tabulkové formě.
Možná vám připadne, že superauto McLaren MP4–12C není už vůbec žádnou novinkou – vždyť poprvé byl ukázán už v září 2009 (viz článek McLaren MP4–12C: první informace o technice a fotografie. Od té doby to bylo tu video, tam nová fotka, konfigurátor, objednávky, účast v Goodwoodu, ale nakonec zjistíte, že vlastně ani není známo, jak rychle zvládne zrychlení na stovku. Nyní však McLaren zveřejnil kompletní informace a tak si můžeme vše doposud známé pěkně shrnout.
Nejprve pojďme na to nejnovější a nejzásadnější – poměřování pindíků. Agregát M838T je vlastní konstrukce – vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly disponuje dvojitým variabilním časováním ventilů a točí nádherných 8500/min. Síla je na zadní kola přenášena pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky SSG (Seamless Shift Gearbox) se třemi nastavitelnými režimy pro okruh, lehčí sportování a normální jízdu.
Celohliníková véosmička se suchou klikovou skříní a proměnným časováním sacích i výfukových ventilů má kompresní poměr 8,7:1 a disponuje výkonem 600 koní (441 kW) při 7000 otáčkách a točivým momentem 600 Nm, jenž je k dispozici v rozmezí 3000–7000 otáček. Auto se suchou hmotností 1336 kg (lze mít i odlehčenou verzi s 1301 kg), která odpovídá 1434 kg podle DIN, dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,3 s, přičemž se závodními koly lze čas stlačit na 3,1 s.
Dvoustovku budete uhánět po 9,1 s trvajícím tlaku na plynový pedál (8,9 na závodních gumách) a auto přestane dále zrychlovat ve 330 km/h. Až s ním vyrazíte na tuningový sraz, pak vězte, že čtvrtmíli absolvujete za 10,9 s a v cíli budete mít na rychloměru 216 km/h, kilometr s pevným startem vám bude trvat 19,6 s a na konci z tachometru odečtete hodnotu 272 km/h. Holt 461 koní na tunu je 461 koní na tunu…
Už méně vás asi bude zajímat, jak velký vír v nádrži dvouturbový osmiválec o objemu 3799 cm3 udělá. My se můžeme také jen dohadovat, nicméně eurošiml si do kolonek zapíše kombinovanou spotřebu 11,7 l a emise 279 g/km. Ještě důležitější než zrychlení je určitě zpomalení. Britové garantují, že se MP4–12C ze dvou set zastaví na 123 metrech a ze stovky na 30,5 m. na tom všem má podíl také pořádné, ale nijak extrémní obutí: na přední nápravě mají pneumatiky Pirelli P Zero rozměr 235/35 R19, vzadu jsou namontována dvacetipalcová kola s obutím 305/30 R20.
Karbonový monokok, jenž McLaren nazývá Carbon MonoCell, váží je 75 kg a doplňují ho vpředu a vzadu hliníkové rámy. Aluminiové zavěšení využívá dvojitých lichoběžníků s vinutými pružinami a hydraulicky ovládanými tlumiči. Brzdové třmeny jsou sériově z kované hliníkové slitiny, počet pístků Britové neuvádějí. Ocelové kotouče mají vpředu průměr 370 mm, vzadu 350 mm a soustava disponuje elektronicky ovládanou technologií Brake Steer. Zní to sice vznosně, je to ovšem obyčejná elektronická náhražka diferenciálu se zvýšenou svorností, jenž 12C kupodivu nemá. K dispozici je i však hydraulická aerodynamická brzda Airbrake, pomáhající účinně zpomalit z vysokých rychlostí.
Auto je dlouhé 4507 mm, široké 1909 mm a vysoké jen 1199 mm. Přední kola mají rozchod 1656 mm, zadní pak 1583 mm, rozvor obou náprav činí 2670 mm, přičemž na té přední spočívá 42,5 % váhy auta, vzadu je 57,5 %.
Nízká váha auta nebyla vykoupena očesaným interiérem, jenž by měl poskytovat slušnou úroveň komfortu a bohatou výbavu (mimo jiné dvouzónovou klimu, 7" dotykovou obrazovku, kterou je možné ovládat telematiku, hi-fi značky Meridian, satelitní navigaci a spoustu airbagů). Výroba aut se už pomalu rozjíždí a prodávat by se měla prostřednictvím 35 prodejců v 19 zemích světa. My to budeme mít nejblíž do Mnichova.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
pGRLnORUYoNiWtVoD | hmpMpaJmJblpy | 27.06.2011 09:33 |
dpRIgiojhhYMthcOU | WWzLuHVtftI | 27.06.2011 02:50 |
Re: pagani | "neregistrovaný" | 20.02.2011 11:53 |
pagani | porny | 19.02.2011 23:19 |
Re: Zonda cinque | "neregistrovaný" | 19.02.2011 18:40 |
Re: Zonda cinque | Guess | 19.02.2011 17:32 |
Re: Zonda cinque | "neregistrovaný" | 19.02.2011 15:10 |
Re: Zonda cinque | Guess | 19.02.2011 14:43 |
Re: Zonda cinque | Guess | 19.02.2011 14:40 |
Re: Zonda cinque | "neregistrovaný" | 19.02.2011 10:54 |
Re: Zonda cinque | Guess | 19.02.2011 10:50 |
Zonda cinque | "neregistrovaný" | 19.02.2011 08:47 |
Re: Samosvor? | HEMI | 19.02.2011 00:22 |
Re: Samosvor? | Guess | 18.02.2011 22:17 |
Re: Samosvor? | Guess | 18.02.2011 22:15 |
Re: Samosvor? | HEMI | 18.02.2011 20:30 |
Re: Samosvor? | 125S | 18.02.2011 19:13 |
Re: 458 | "neregistrovaný" | 18.02.2011 16:40 |
Re: 458 | samael | 18.02.2011 16:38 |
Re: Samosvor? | TeeJay | 18.02.2011 16:32 |
458 | "neregistrovaný" | 18.02.2011 15:36 |
Re: Samosvor? | Kaui | 18.02.2011 12:18 |
Samosvor? | 125S | 18.02.2011 11:40 |
Re: Auto to bude | niko78 | 18.02.2011 11:33 |
Re: Auto to bude | Guess | 18.02.2011 11:08 |
Re: Auto to bude | HEMI | 18.02.2011 09:41 |
Re: Auto to bude | *Vavris* | 18.02.2011 09:26 |
Re: Auto to bude | zdravyrozum | 18.02.2011 09:21 |
Re: Auto to bude | zdravyrozum | 18.02.2011 09:19 |
Re: Auto to bude | Guess | 17.02.2011 11:13 |
Vstoupit do diskuse › |