McLaren 650S od Gembally: Jen decentně

McLaren 650S od Gembally: Jen decentně: titulní fotka Firma založená dnes již bohužel nežijícím Uwem Gemballou v roce 1981 se nevěnuje pouze úpravám Porsche. V poslední době se ráda podívá i na britské supersporty...

Krachující podnik z Leonbergu nedaleko Stuttgartu se po Gemballově nedobrovolném odchodu z tohoto světa v Jihoafrické republice (byl nalezen mrtev na počátku října 2010 a rozhodně nezemřel přirozenou cestou) podařilo vzkřísit. Přišli investor Steffen Korbach a Andreas Schwarz, který jej dnes vede. Kromě domácí značky z Zuffenhausenu aktuálně ladí i britské vozy z Wokingu.

Poslední ukázkou je lehká úprava kupé 650S. Už jenom tmavá barva zaujme. Typickou oranžovou (prostě mi u McLarenů v F1 chybí…) jsou nalakovány jen třmeny obřích kotoučových brzd. Oproti sérii přibyl lehounký bodykit z uhlíkových vláken, hlavně aerodynamické plochy na bocích kupátko opticky snižují a ještě o něco rozšiřují. Nárazník dostal jiný difuzor a ten rozhodně není na ozdobu. Vylepšuje aerodynamiku, všechny díly pak zvyšují přítlak a mclaren tak projíždí rychleji zatáčky bez toho, aby se utrhl.

Kola GForged-One mají deset paprsků, vlastně pět dvojitých, vpředu jsou dvacítky, vzadu ještě o palec větší. Aby se vůbec pod blatníky vešla, musely být lehce vytaženy. Fotky interiéru si Gemballa nechala pro sebe, barva kůže alespoň na dvojici anatomických sedaček koresponduje s exteriérem. Klientela si může naspecifikovat kokpit dle svého vkusu včetně koberečků.

Ani motor nezůstal nezasažen. Vidlicový osmiválec 3,8 l se dvěma turby, který si McLaren vyvinul sám, má místo 650 koní (478 kW) o dvacítku více, tedy správně 493 kW. Žádné velké změny se tedy neodehrály, pouze ECU prošla optimalizací. Modifikace je tedy čistě softwarovou záležitostí. Ale proč ne, ona i sériová šestsetpadesátka sprintuje z klidu na stovku za 3 s a jede 333 km/h. Stačí, na překonávání rekordů jsou tu jiní borci. Tuner se navíc svými čísly nechlubí, nejspíš ze skromnosti. Ale přece jen alespoň ještě jedno důležité: točivý moment se zvedl z 678 na 727 N.m.

Nebo více? Gemballa si za své služby nechá řádně zaplatit, takže za balíček účtuje 33.900 eur včetně německé dvacetiprocentní daně, tedy přes 916 tisíc korun. No, málo to není.

Fotogalerie

  • McLaren 650S od Gembally: Jen decentně: fotka 1
  • McLaren 650S od Gembally: Jen decentně: fotka 2

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.