McLaren 540C: Nejlevnější supersport z Wokingu

McLaren 540C: Nejlevnější supersport z Wokingu: titulní fotka McLaren představil na autosalonu v Šanghaji kupé 540C, které se stává nejdostupnějším modelem značky.

Druhý člen Sports Series po 570S se od silnějšího a staršího sourozence na první pohled vizuálně nijak neliší, ale dostal lehce upravenou aerodynamiku, bylo vylepšeno obtékání vzduchu kolem vozu. Celá řada modelů s trojmístným kódem a pětkou či šestkou na začátku vychází z již nevyráběného MP4–12C, zahrnuje ještě Super a Ultimate Series. Karbonový monokok MonoCell II (McLaren s uhlíkovými kompozity přece začínal ve formuli 1!) doplňují hliníkové karosářské panely. Auto váží jen 1311 kg, McLaren udává suchou hmotnost bez náplní.

To pochopitelně také znamená, že uprostřed trůní stále vidlicový osmiválec objemu 3,8 l přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Ten nabízí 397 kW v 7500 otáčkách. Číslo v názvu odpovídá nejen výkonu v koňských silách, ale i hodnotě točivého momentu. 540 N.m je k dispozici v rozmezí od 3500 do 6500 min-1 a přenáší je sedmistupňová převodovka SSG (Seamless Shift Gearbox) dozadu. Střele tento „hardware“ umožňuje dosáhnout stovky z klidu během 3,5 s, dvojnásobek pak supersport pokoří za 10,5 s. Maximální rychlost leží na hranici 320 km/h. 540C má ovšem i start-stop, který snižuje normovanou spotřebu benzinu na 11,1 l/100 km. Pro zájemce jistě velmi důležitý údaj…

Podvozek využívá závodního dvojitého lichoběžníkového zavěšení, stabilizátorů a adaptivních tlumičů s režimy Normal, Sport a Track. Trakci a ovladatelnosti napomáhá známý systém Brake Steer, v zatáčkách brzdí zadní vnitřní kolo a brzdit lze do nich později. Osvětlená zajišťují diody a z dvou koncovek výfuku se určitě linou ty správné zvuky. Pětsetsedmdesátka jezdí na devatenácti- a dvacetipalcových kolech s pneumatikami Pirelli P Zero, ta větší jsou samozřejmě vzadu. Interiér je kompletně potažen kůží, tedy jak sedadla a dveřní výplně, tak i palubní deska. V základní výbavě najdeme informační systém IRIS se sedmipalcovou obrazovkou, navigací a bezdrátovým připojením Bluetooth. Jeho pomocí se ovládá i klimatizace a audio včetně digitálního rádia. Obsahuje navíc elektronickou dokumentaci k autu.

McLaren hodlá nabízet 540C po celém světě, což v tuto chvíli znamená více než třicítku trhů. Už jej lze předobjednat, přijde na 126 tisíc britských liber (4,79 milionu korun). První auta se dostanou ke klientům na začátku roku 2016, McLaren se dušuje, že je lze používat v každodenním provozu. Šanghajský autosalon se letos koná od 20. do 29. dubna, kdyby chtěl do Říše středu někdo vyrazit.

Fotogalerie

  • McLaren 540C: Nejlevnější supersport z Wokingu: fotka 1
  • McLaren 540C: Nejlevnější supersport z Wokingu: fotka 2
  • McLaren 540C: Nejlevnější supersport z Wokingu: fotka 3
  • McLaren 540C: Nejlevnější supersport z Wokingu: fotka 4
  • McLaren 540C: Nejlevnější supersport z Wokingu: fotka 5
  • McLaren 540C: Nejlevnější supersport z Wokingu: fotka 6
  • McLaren 540C: Nejlevnější supersport z Wokingu: fotka 7
  • McLaren 540C: Nejlevnější supersport z Wokingu: fotka 8

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.



Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 18594 | Zobrazit seznam všech anket