Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy

Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: titulní fotka Japonská automobilka Mazda na SEMA Show v Las Vegas představila dva upravené zástupce své řady 3. Za jejich vznikem stojí malý tým konstruktérů a techniků sídlící v Mazda R&D v kalifornském Irvine.

Mazda3 a MazdaSpeed3 připravené pro letošní přehlídku upravených vozů v Las Vegas mají za úkol upozornit na nové provedení těchto modelů pro modelový rok 2010 a také připomenout, že řízení má být zábava.

Oba vozy jsou v bílém laku Crystal White Pearl a světle šedou grafikou mají připomínat válečné malování závodního speciálu skupiny C, který v roce 1991 vyhrál 24 hodin Le Mans. Tímto vozem byla Mazda 787B, jejíž karoserie měla sice stejné grafické provedení, ale v červené a zelené barvě.

Až při srovnání se sériovými verzemi vynikne, že u této dvojice byla řada dílu, které jsou původně v barvě karoserie nebo chromované, vyvedena v černé barvě. V případě sedanu Mazda3 je černá i střecha. Tyto změny mají zdůrazňovat sportovní styl obou vozů.

Úpravy se neomezují pouze na vzhled exteriéru a řada změn proběhla i pod kapotami. Sedan Mazda3 vychází ze sériového modelu pro severoamerický trh, k jehož pohonu slouží atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru s výkonem 165 koní (121 kW). U Tri-Point Engineering bylo na tento motor namontováno turbodmychadlo Garrett GT2871, díky němuž motor dosahuje výkonu hodně přes 250 koní (184 kW).

V případě hatchbacku MazdaSpeed3, který odpovídá evropskému provedení MPS a má pod kapotou přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru s výkonem 260 koní (191 kW) se příliš mnoho změn neodehrálo. Přesto je především díky sání AEM dosaženo o 20 koní (15 kW) vyššího výkonu.

V případě podvozku dostaly oba vozy nové sportovní tlumiče od společnosti KW a Tri-Point dodal stavitelný zadní stabilizátor pro čtyřdveřový vůz. Sedan Mazda3 dostal přední brzdy ze sériového modelu MazdaSpeed3 a zadní brzdy pocházejí z modelu Mazda5. Upravený hatchback MazdaSpeed3 nyní zastavují brzdy od společnosti Stoptech, které jsou používaný i u závodních vozů Mazda3 pro okruhový seriál World Challenge.

Celá úprava obou automobilů je završena použitím 19palcových kovaných hliníkových kol s pneumatikami Bridgestone Potenza RE050A o rozměrech 225/40. Ta pocházejí z Mazdy RX-8 R3.

Fotogalerie

  • Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: fotka 1
  • Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: fotka 2
  • Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: fotka 3
  • Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: fotka 4
  • Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: fotka 5
  • Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: fotka 6
  • Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: fotka 7
  • Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: fotka 8
  • Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: fotka 9
  • Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: fotka 10
  • Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: fotka 11
  • Mazda3 a MazdaSpeed3: připraveny pro radost z jízdy: fotka 12

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: super TeeJay 09.11.2009  16:25
a ja salamoon 08.11.2009  19:46
super riderhenry 08.11.2009  17:00
Vstoupit do diskuse ›