Diskuse: Mazda RX-8: máte poslední šanci

zpět na článek
  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Emise

    31.08.10 22:25 Reagovat

    Tak jsem rad, ze s TeeJayem diskutuje i nekdo jiny, nez jenom ja >:D

    Cloveku by se mela nechat svoboda rozhodnout se, jestli si chce koupit bezpecne a setrne Volvo (treba...), nebo jine auto s jinym charakterem... Stat (EU) nam nemusi vsechno prikazovat. Ja jim k tomu mandat nedal.

    Stat zadny zisk z nizsich emisy mit nemusi, staci, aby z nej mel zist nejaky jeden urednik v Bruselu, ktery o tom rozhoduje - rika ti neco slovo korupce? Clovek, ktery rozhoduje o dosti dulezitych "zelenych" rozhodnuti ma cirou nahodou rozjety obrovsky byznys v tomto sektoru...

    Ja o marzi automobilek slysel neco uplne jineho, ze naopak u malych modelu marze neni zadna, jen z priplatkove vybavy... Muzou to byt mozna jen povidacky, ale ja bych tomu z vlastnich zkusenosti i veril - novejsi auta vydrzi min nez ta starsi, coz je dusledek snizovani nakladu prave kvuli tlaku na snizovani ceny pri soubeznem investovani do vyvoje uspornejsich reseni...

    Kdyz uz snizovat spotrebu (spis z ekonomickych nez ekologickych duvodu), tak snizenim hmotnosti, odporu vzduchu... Pro mala levna auta se spis hodi jednoduche motory, nez dvakrat preplnovane, myslim si.

  • vojtik98

    Bohužel konec

    31.08.10 17:50 Reagovat

    je velka skoda ze se uz z vyrobou konci protoze to je jedno z nekrasnejsich aut vubec a ten motor no proste krasa skoda skoda skoda :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-(

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: Emise

    31.08.10 17:43 Reagovat

    Skyline:

    a/ Jak je vidět, reálný život je plný překvapení. Pak je to pochopitelně problém... :-O

    b/ Zde se asi neshodneme. Náklady na auto jsou dnes s bídou polovina prodejní ceny, u větších aut je ještě méně. Automobilky mají vatu jako málokdo (snad jen výrobci motocyklů) a takovéhle drobnosti v tom hravě utopí.

    c/ Ano, i to je ovšem takové milé globální pravidlo. Ale to je částečně také o té solidaritě, důležité je, nepřekročit tu mez, aby bohatí nepráskli dveřmi. :-)

  • %Kdo ví

    pod čarou

    31.08.10 17:34 Reagovat

    [odkaz]

  • kdo ví

    Ach jo

    31.08.10 17:30 Reagovat

    Nejkrásnějším příkladem je zvednutí cen energie na příští rok o 15-20% kvůli fotovoltaickým elektrárnám, kde se vám investice díky politikům a garantovaným cenám vrátí asi za 4 roky a cena je garantována na 20 let dopředu. Proč zaspali a začali ten problém řešit až teď? Hodně z nich, co na to má, v tom má peníze a dostaví se jim to až tenhle rok. ;-) Zaklínají se Bruselem, který na to tlačí a nutno říct, že to jak se lobbuje tady je slabý odvar proti tomu, jak se lobbuje tam.

    ekonomika.ihned.cz/c1-45906700-prumysl…

  • Skyline

    Re: Emise

    31.08.10 16:37 Reagovat

    TeeJay:

    a) Prumer 8G Civiku 1.8 je 7.88. Je tedy videt, ze ten slavny downsizing je jen car papiru a delat zavery z technicaku, resp. na zaklade udaju v technicaku nekoho danit je svinstvo.

    b) Automobilka nikoho neodira, automobilka je business a jako takovy prodava za tak vysoke ceny, jake je trh ochotny akceptovat. Vicenaklady, zpusobene politickymi sra.kami ovsem platime vsichni, to v te cene pochopitelne je. Zakonzervovani s tim nesouvisi a ja o nem nepsal.

    c) Je jedno, kolik tech aut je. Problemem je, ze PR je zalozeno na okradani bohatsich, nikoliv na rizikovosti jednani. Prislo by ti normalni platit urazove nebo zivotni pojisteni dle vysky platu?

    d) Bohuzel.

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: Emise

    31.08.10 16:15 Reagovat

    Me2d: Ano, povolenky jsou svinstvo, s emisemi by se kšeftovat nemělo.

    Ale k tomu CO2 - už jsem to tady v diskuzích párkrát psal. Nejde o to, jestli CO2 škodí nebo ne, jde o to, že člověk svou činností mění složení vzduchu, vody i půdy a asi ani Klaus si nemyslí, že nám to prospívá. Je potřeba mít na paměti, že rozdíl mezi tím, když ti pod oknem nastartuje Avie a tím, že půl hodiny potom se už můžeš nadechnout není v tom, že by ten sajrajt zmizel, jen se zředil a ve vzduchu je stále. Tudíž snižování emisí čehokoli je rozhodně prospěšné, tudíž to pomůže.

    d/ Přesně tak, i já bych byl pro zdanění dle emisí, za každý gram

    Co se mě týče, ano, žárovky jsem v domě zrušil z vlastní vůle už před dvěma lety. :-)

    A co se týče toho auta s 1.6 Turbo - já ten vývoj neplatím, ten platí automobilky. Já platím za každá nové auto stále +- stejně, přičemž za ty peníze dostávám výdy o trochu víc. Nebo si snad myslíš, že kdyby se vývoj aut zastavil, že by nám jednotlivé značky začaly auta zlevňovat tak radikálně, jako se tomu stalo třeba u počítačů nebo LCD a plazmových TV? Netvrdím, že je to vyloučené, ale nezdá se mi to reálné.

    Skyline:

    a/ Ok, beru, otázkou je, kolik bere 150koňový (třeba) Civic nebo Golf

    b/ Jak už jsem psal Medvědovi, cena aut se drží už desítky let na přibližně stejné úrovni, ba dokonce postupně klesá a současně se v autech objevuje stále více výbavy a techniky. Je otázkou jak moc nás automobilky odírají, jaký vývoj je nutný a jaký zbytečný a jestli by se mohlo stát, že při zakonzervování jisté úrovně techniky by mohl stát Jazz 100 a ne 300 000 a Civic 150 a ne 400 000.

    c/ Souhlasím, ale takto je to nastaveno celosvětově. Že nejvíce bouraček způsobí malá auta je hezký fakt, ale malých aut (segment B a C) tvoří 60 % trhu v Evropě. :-)

    d/ Ano, i já bych byl za výraznější akcentování spotřební daně z pohonných hmot bez úlev pro diesely, ale k tomu určitě není politická vůle. 8-s

  • Skyline

    Re: Emise

    31.08.10 15:29 Reagovat

    TeeJay:

    a) Seda je teorie a zeleny strom zivota. Namatkou spotreba dle technicaku/spotreba v realu (spritmonitor)/% rozdil:

    Accord 2.4: 9/9.56 (vc. kombi!)/6.2%
    Bravo T-jet 120: 6.7/8.31/25%
    Bravo T-jet 150: 7.1/8.5/20%

    Tolik k "real-life" srovnani udavane a skutecne spotreby "usporneho" turba a "velke zrave atmosfery".

    b) Ma-li automobilka neco platit, musi na to mit penize. Ty bere kde, Kefalin? Od zakazniku. Sra.ky politiku platime vsichni skrze drazsi vyrobky/sluzby. BMW ma normovane testy spotreby zvladnute mezi atmosferami asi uplne nejlip (330i ma v technicaku 7.4, v realu 10.4) a "mapu" tedy zna velmi dobre.

    c) PR za kubaturu - ano, slusna okradacka. Zvlast pikantni, mas-li doma 2 auta - sednutim do silnejsiho/s vetsim objemem se z tebe stava automaticky vice nebezpecny ridic. Nevim, proc by se mi tento princip solidarity mel libit. Nedavno jsem cetl analyzu a nejvice skod zpusobi ridici mensich aut. Presto plati min.

    d) Emise - pomijis 3 zcela zasadni fakta:
    - "trestem" za vyssi spotrebu je vyssi platba spotrebni dane z PHM;
    - nema zadne opodstatneni platit dan dle technicaku, viz uvedene priklady - spotrebni dan toto resi, majitel T-jetu plati litry, ktere projede, ne blaboly, ktere jsou v technicaku;
    - najete kilometry. Je vazne horsi kabriolet s V6 co najede 10k km rocne nebo octavia v rope co da 5x tolik?

    Problem vsech ekovypalnych je v tom, ze zcela cilene okradaji bohatsi lidi bez jakekoliv vazby na skutecnou skodlivost. V tomto je spotrebni dan z PHM ferova - zere ti to vic? Fajn, zaplatis vic. Ale poplatek dle objemu/vykonu?

  • oIoo

    Re: Emise

    31.08.10 15:28 Reagovat

    ...a Tebe se to dotkne úplně stejně jako např. zrušení žárovky za 10Kč a nutnost nákupu spořivky za 400Kč. - úplně stejně bys mohl mít levné auto s již milionkrát prodaným a ozkoušeným dvoulitrem, ale politika tě donutí koupit si NOVOU 1.6ku turbo, kterou musel někdo znova vyvinou = znova zaplatíš vývoj. Pokles reálné spotřeby bude více méně v rámci statistické chyby, pokud vůbec nějaký.

  • oIoo

    Re: Emise

    31.08.10 15:25 Reagovat

    v čem spočívá konspirační teorie?
    To že produkce CO2 něčemu vadí je neprokázané dogma. Druhé dogma je, že jeho snižování něčemu pomůže.
    Na těchto dvou dogmatech je postavená půlka světové politiky.
    Všechno co produkuje CO2 je zdaněno přímo sankcí, nebo sekundárně povinností nakoupit technologii která to eliminuje. Celému byznysu s CO2 se říká EMISNÍ POVOLENKY [odkaz]

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: Emise

    31.08.10 14:59 Reagovat

    Abych svůj předešlý příspěvek trošku vyvážil: Hondě Jazz [odkaz] s 5,2/6,8 se už soupeři hledají těžko - Clio [odkaz] 6,4/7,5 , Fabia [odkaz] se ale celkem snaží, i když s menším výkonem - 5,2/7,1. I ta ale asi bude schopná jezdit svižněji.

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: Emise

    31.08.10 14:35 Reagovat

    Trošku jsem pohledal k tomu tématu turbomotorů. V testu [odkaz] se píše, že byla spotřeba 100/130 km/h 5,9/7,9(?). Trvám na tom, že je 1.8 i-VTEC jeden z nejlepších atmosfér současnosti. Ale Golf TSI [odkaz] za stejných podmínek spaluje 5,5/7,5 l. A přitom budeš asi potřebovat mnohem méně snahy, abys něco předjel. Je jasné, že když na to budeš dupak, bude žrát jako protržený, ale tak většina lidí nejezdí a když, tak ne stále.

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: Emise

    31.08.10 14:23 Reagovat

    Stále mi ta konspirační teorie není jasná. :-)

    a/ Také nefandím módě malých turbomotorů, ale musím zase uznat, že když s nimi jezdíš klidně, tu menší spotřebu mít budou, i když rozdíl to bude malý. A lidé většinou jezdí klidně, pokud to nejsou passátní závodníci ve služebácích.

    b/ Případné nesplnění nějakých limitů půjde k tíží především automobilek, které se chovají tržně a v rámci svých nemalých možností se vynasnaží, aby poplatky pokud možno neplatili. Třeba BMW má dnes nižší emisní půměr, než Ford nebo Opel...

    Nějaká pásma na výkon mají i v Německu, u nás zase platíš větší ručení za kubaturu, to si asi nevybereš.

    Trošku mi přijdou tvé názory spíše anarchistické než demokratické. Stejně jako platíš větší daně za větší dům než za malý, platíš více na větší auto než za malé. To asi platí celosvětově. A pokud pouštíš do vzduchu více sajrajtů,měl bys za to i více platit. To je princip solidarity.

  • Skyline

    Re: Emise

    31.08.10 13:48 Reagovat

    TeeJay: to myslis vazne?

    a) Zprisnovani limitu plati pro udaje v technicaku, viz muj prispevek pod jinym clankem. Doporucuji prostudovat spritmonitor.de a technicke udaje u oturbenych motoru. V realu tedy urednik vybere stejne a mozna i vic.

    b) Navic ovsem muze buzerovat vsechny, kterym se nelibi jezdit v nejakem malem srotu a vytahnout dalsi penize. Tim vic, cim mene je provozovane auto "ekologicke".

    Ve vysledku tedy vydela vice a jeste si splhne u flakacu a vubec primitivu, kteri obecne podporuji komunisty a socany (protoze vic se ukradne lidem, kteri maji vetsi motory apod.). Napriklad uz nekolik let se v Belgii plati dan z VYKONU. Za noveho tajpara tam tusim zaplatis statu pri registraci 5000 Euro (!!) (jsou asi 3 nebo 4 pasma, presne rozhrani vykonu a vysi poplatky si nepamatuju, resil to kamarad, co tam bydli).

  • laufík

    Re: coupe?

    31.08.10 13:43 Reagovat

    faaakt??? ...no jestli jsi měl někdy co dočinění s RX-8, tak by si měl říct pravý opak ;-) :yes:

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: Emise

    31.08.10 13:10 Reagovat

    Že jsem tak smělý - jak si stát nahrabe více peněz zpřísněním emisí, když to vede ke snížení spotřeby a tím pádem k menším příjmům z daně z pohonných hmot? :-O

  • mishos

    coupe?

    31.08.10 11:45 Reagovat

    bohužel zrovna největší slabinou tohoto auta jsou ty 4 dveře...

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Emise

    31.08.10 01:00 Reagovat

    nadherne napsano... Protekaji nam tu vsem penize mezi prsty, ale lide u piva resi 30 korun, drazsi rohliky... Kdyz se clovek zamysli nad tim, kolik se odhaduje, ze utece penez jen kvuli korupci... Nejlepsi je, ze to je zase o nas, ale bez nas ;-\

  • Skyline

    Re: Emise

    30.08.10 21:01 Reagovat

    Me2d: kvuli stokorune se stavkuje a 30 korun vyhrava volby. Svym zpusobem je to fascinujici.

  • laufík

    RIP :(

    30.08.10 19:55 Reagovat

    R.I.P krásko :-(

zpět na článek


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19562 | Zobrazit seznam všech anket