Mazda MX-5 Superlight Concept: nejdůležitější je zábava
V rámci oslav 20. výročí představení modelu MX-5 bude mít na letošním autosalonu ve Frankfurtu premiéru MX-5 Superlight Concept, vycházející ze současné generace.
Již začátkem srpna uvedla Mazda první velmi skromné informace o konceptu, který připravuje pro letošní IAA. Tentokrát nás nebude japonská automobilka obluzovat designérskými studiemi, jejichž tvary vycházejí z přírody. Letos to bude pro fanoušky zábavy za volantem akce srovnatelná s týráním zvířat.
Mazda MX-5 Superlight Concept je totiž nejdřív namlsá svým minimalisticky pojatým interiérem a zaměřením na čistou radost z jízdy, aby se vzápětí dozvěděli, že se jedná o čistokrevný koncept, jehož sériová výroba prostě není v plánu.
A o co tedy vlastně přijdeme? Nikdy si neužijeme odlehčenou Mazdu MX-5 Superlight, jejíž existence je splněním snu šéfdesignéra Mazda Motor Europe, jímž je Peter Birtwhistle.
Bílý koncept na první pohled zaujme svou karoserií bez čelního skla. Na jehož místě je nový díl, kryjící palubní desku jako kšilt, na němž je umístěno jediné zpětné zrcátko, zatímco pod ním je dodatečné vyztužení skeletu. Ze dveří zmizela boční okna a jsou na nich namontovány nové vnitřní kryty, které ve své horní části plynule navazují na kšilt nad palubní deskou.
Za dvojicí anatomických sedadel, jejichž karbonová kostra je čalouněna hnědou kůží, jsou ochranné oblouky. Za trubkovou konstrukcí je ještě prodloužení z karbonu, které má minimalizovat turbulence okolo hlav řidiče a spolujezdce. Plátěná střecha padla za oběť snižování hmotnosti.
V interiéru je pouze to nejnutnější a v rámci odlehčování je zde nová palubní deska, v níž jsou umístěny přístroje ze sériového modelu. V této Mazdě můžete zapomenout na audiosystém, klimatizaci a dokonce i odhlučnění a koberce.
Pod kapotou má své místo zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru ze sériového modelu. Maximální výkon je tedy 126 koní (93 kW) při 6500 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 167 Nm při 4500 min-1. Jediné změny jsou provedeny na sání a sériový výfukový systém nahrazuje nový od Mazdaspeed, který má zaručit sportovnější zvukový projev. S motorem spolupracuje pětistupňová manuální převodovka.
Podvozek konceptu je vybaven novými tlumiči značky Bilstein. Brzdový systém dostal nové kotouče o průměru 300 mm vpředu, což je o 10 mm více než u sériového modelu, zatímco vzadu mají nezměněných 280 mm. 17palcová litá kola s pneumatikami 205/45 R17 pocházejí ze sériového modelu s dvoulitrovým motorem.
995 kg vážící Mazda MX-5 Superlight Concept zachovává celkovou délku 4020 mm i šířku 1720 mm, zatímco výška se snížila z 1245 mm na 1110 mm. Oproti sériovému modelu s plátěnou střechou a osmnáctistovkou se citelně zkrátil čas potřebný k akceleraci z 0 na 100 km/h a snížila spotřeba paliva. Concept zrychluje za 8,9 s a spotřebuje 6,3 litru benzinu na 100 km. Sériový model zrychlí za 9,9 s a spálí 7,0 l benzinu na 100 km.
Mazda MX-5 Superlight Concept určitě nadchne mnoho příznivců lehkých sportovních roadsterů, bohužel automobilka nepřipravuje jeho produkci a tak si budeme muset vystačit se sériovými verzemi.
Fotogalerie
Tapety na plochu
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: pěkné | Doyle | 14.09.2009 17:19 |
Re: skoda | King | 14.09.2009 16:42 |
skoda | riderhenry | 14.09.2009 15:10 |
pěkné | Mirek0001 | 14.09.2009 11:17 |
Superlight | Plzeňák | 14.09.2009 10:45 |
Hezký pokus | TeeJay | 14.09.2009 10:38 |
Vstoupit do diskuse › |