Mazda MX-5 "55 Le Mans": vzpomínka na triumf
Ve Švýcarsku si zastoupení Mazdy vzpomnělo na speciál Mazda 787B, jenž v roce 1991 jako první (a poslední) japonské auto vyhrál slavnou čtyřiadvacetihodinovku.
Jak už jsem vzpomínal v článku Nissan opět vstupuje do Le Mans, Japonci zatím ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans moc úspěšní nebyli – zatím jediným výrobcem ze Země vycházejícího slunce, jenž má ve vitríně pohár za celkové vítězství, je Mazda.
Její Mazda 787B, vybavená rotačním motorem a startovním číslem 55, řízená trojicí Johnny Herbert, Volker Weidler a Bertrand Gachot projela jako první cílem v roce 1991 a předtím ani potom už to žádný z japonských výrobců nezopakoval.
A právě číslo 55 si vypůjčila nejnovější limitka roadsteru MX-5 pro švýcarský trh. na tyhle speciální série z posledních let už hledíme s lehkou skepsí, ve Švajcu si ale zachovali tvář a 55 Le Mans je k mání výhradně s dvoulitrem, šestistupňovým manuálem, diferenciálem se zvýšenou svorností a sportovním podvozkem Bilstein.
Existuje ve čtyřech barvách karoserie a všechny mají na bocích ozdobný proužek, doplněný o logo 55 Le Mans. Možná by bylo stylovější edici vyvést v barvě 787B, ale takovou divočinu by si asi nikdo nekoupil… Interiér zůstal beze změn, auto má ale speciální plaketu, hlásající příslušnost k sérii.
TIP: Miata Cup 2011: pozvánka na letošní sezonu
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.