Diskuse: Mazda 3 MPS: premiéra v Ženevě?

zpět na článek
  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 23:08 Reagovat

    Ja kupuju ceske vydani, takze ho asi spatne prelozili, ale ve vysledku testu, kde pod kazdym autem je asi jedna veta, bylo napsano u Fiesty "nejlepsi auto ve tride", nebo neco takoveho, u Mazdy 2 "za fiestou zaostava, ale bavit vas bude nejvic"... Az budu doma, tak se na to jeste podivam.

  • DL

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 21:35 Reagovat

    Zkopirovano z testu nove Ford Fiesta 1.4i Zetec v Autocaru. Prelozit to urcite zvladnes. Hlavne veta...

    "There is a verve to its road demeanour that no other cooking supermini in this class – not even the lighter Mazda 2 – possesses. "

    Tak ze i lepsi "silnicni chovani" nez lehci Mazda 2. Nevim co bych dodal.

    In recent years European Fords have been at their most compelling when it comes to handling, and it’s a pattern the Fiesta continues.

    There is a verve to its road demeanour that no other cooking supermini in this class – not even the lighter Mazda 2 – possesses. The Mazda runs it closest, but none can quite match the Fiesta’s deftness on a decent road, or its linear, agile response to inputs.

    Test date Wednesday, October 15, 2008

    Jinak v testu se pisou nejen + ale - Fiesty. Aby jsi nemyslel ze ve vsem je Fiesta dokonala, to neni ale dobrou hravost urcite ma.

    Kdybychom treba hodnotili treba motory urcite bych pochvalit 1.5 Mazdy 2. Abych jsi nerekl, nebo trena design Mazdy 2 je urcite povedeny na vrcholu kategorie.

    Nemusime resit je podvozky nebo grip, to jsou tradicne silne stranky EU Fordu.

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 19:41 Reagovat

    spis srovnavat Fordy s cimkoliv jinym nema moc velkou cenu, kdyz te tak posloucham... Myslim si, ze vetsina novinaru apod. se zhodne na tom, jeke auta jsou zabavna, kdyz nemluvim o tom, ze nekomu se muze zdat zabavne naprd. to, ze auto nedokaze jet stabilne rovne a musim ho neustale korigovat volantem...

  • DL

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 19:31 Reagovat

    skejpa k tomu Mondeu, je Mondeo a Mondeo, v chovani podvozku Ghia nebo Titanium S je rozdil, jinak posledni Mondeo ma upravenou podvozkovou patformu soucasneho Focusu, tak kdyby Mazda6 byla stejne velka jako Mondeo, mozna by byla jeste mene zabavna nez to velke Mondeo. Tak ze srovnavat hrusky a jabka mema asi moc velkou cenu.

  • DL

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 19:28 Reagovat

    OK kazdy mame na to jiny nazor. Kdyz tu resime po x-te tu zabavnost, asi by se mela zabavnost nejak univerzalne definovat, to jsem zatim od nikoho poradne v CR v testu neslysel. >:D Pokud to neni jen o pocitu.
    Otazka je v cem je konkretne Mazda2 zabavnejsi?

    Tam to jsem psal pro priklad ze pro nekoho je Fiesta 1.2 velmi zabavna "Fun enough to be used as a sports car"!!

  • DL

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 19:16 Reagovat

    Jo a ten What Car? "Car of the Year 2009" dostal Ford Fiesta 1.25i Zetec zadne ST.

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 19:15 Reagovat

    Porad opakujes to stejne, ano, je kopmlexne nejlepsi, ale nektera konkurencni auta ji v jistychl oblastech predci, napr. Jazz v prakticnosti, Mazda 2 v zabave...

    Test dohledam, az budu doma. Je to docela nedavno, asi by sis ho vsiml.

  • DL

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 19:12 Reagovat

    Takovi test Autocaru neznam. Dulezite je kolik testu se priklani k danemu "vetsinovemu" nazoru.
    To zalibeni celemu svetu prave znamena ze EU model Fiesty je udelan pro vice te zabavnosti o proti modelu treba pro Cinu, ktery je vice pro komfort.

    Nejvetsi site UK whatcar.com udelil Fieste "Car of the Year 2009"

    What Car? editors praised the Fiesta for its stylish design, performance and fuel economy. “The Fiesta is the most complete small car we’ve ever tested – it’s practical enough to be used as a family car, fun enough to be used as a sports car and stylish enough to make the right impression. It’s also affordable to buy, cheap to run and kind to the planet,” said Steve Fowler, editor of What Car?.

    "Fun enough to be used as a sports car"!!

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 17:28 Reagovat

    Ted ale zase nemuzu souhlasit s tebou.

    Zacnu tou Mazdou 2 - jak rikas, Fiesta dostava vsude nejvyssi hodnoceni, ale to neznamena, ze je ve vsem dokonala, ale ze je komplexne vybornym autem a v jejim pripade je i jasne, ze je spickou ve tride, ale i v Autocaru, kde jsou znacne "profordovsti", jako v cele anglii, ve velkem srovnavacim testu zaznelo, ze Fiesta je nejlepsi, Mazda 2 pokulhava v nekterych smerech (vyrazne treba komfort, interier...), ale je zabavnejsi, hravejsi a je nejbliz Fieste, co se tyce celkove kvality. Je to logicke - Fiesta se musi podvozkove "zalibit" celemu svetu, Mazda 2 neni globalni auto... Neni to zadna kritika Fiesty, jenom konstatovani. A pro me, a myslim si, ze i pro tebe, je zabavnost docela dulezita, ne? ;-)

    Co se tyce Fordu - bezesporu dela vyborne auta v ramci znacky Ford, ale jinak jsem nezaznamenal zadne jeho vyrazne pricineni na rozkvetu nejake znacky. Mozna nekde trochu, par znacek zachranil, par uskodil, nevim... Nevadi mi, kdyz se automobilky spoji, aby udelali dobry motor, ktery je po vsech strankach kvalitni a tezi z toho jak zakaznik, tak i automobilka, ktera usetri, a tak nejak celkove mi spoluprace nevadi, ale kazda automobilka ma svoji filosofii, z ktere casto tezi... Treba VW je pro me ztelesnenim blbosti - proc nedat vsem modelum v koncernu tu nejlepsi techniku? ;-\ Ale to zase odbocuju... ;-)

    Jasne, jsou tu ST, MPS, RS, Cupry a ja nevim co vsechno, ale ne kazdy potrebuej utracet statisice za to, aby se bavil, kdyz se muze bavit i se zakladni motorizaci a nejmensi vybavou. Pochybuju, ze by nekomu mohla zabavnost auta zavazet, max. si ji neuzije nebo ji nevnima...

  • DL

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 16:48 Reagovat

    Presne jak rika riderhenry
    skejpa nerikas tak uplne pravdu, kus akcii koupili akcionari a kus primo zpet Mazda, vetsina akcionaru je stejne nejak propojena s Mazdou. Vetsinou dodavatele.

    Ale dokazu si dobre predstavit Ford bez Mazdy i Volva, dnes z toho tezi vice Mazda nez Ford, muj nazor.
    O tom kdo jak je ziskovejsi bych vubec nespekuloval, Ford porad proda tak cca 4xvice aut v globalu.
    O zabavnosti Fiesty a Mazdy2, mam jiny naroz. Rozhodne beru Fiestu jako o neco generacne pokrocilejsi globalni auto, mezi nimi je rok rozdil. Jsem zvedav jestli Mazda2 bude take v US.
    Myslim, ze porad ze zabavnost je ciste individualni pocit, ktery stejne vecinu nezajima, dokonce si myslim ze bezne auto ma uplne jine prvorade hodnoty, o zabavnosti zde mame MPS nebo ST,RS, tam tu zabavnost vidi kazdy.
    Podle testu mimo CR je Fiesta jasny leader v B segmentu i v te "mensinove zabovnosti" treba podle Fiesta Titanium 1.6 "five stars" od Jeremy Clarksona/Top Gear.

    Ted zpet na zem, sice Ford prodal akcie Mazdy ale spoluprace dal pokracuje uplne stejne, rekl to sam sef Mazdy.
    Ford se chce zamerit na ONE FORD, a Volvo nebo Mazda maji byt maximalne svepravne, jeste vice nez do ted.
    Ford uz nechce mit kupu znacek na ktere doplaci. Uvidime ja bude dal vypadat vztah Mazda-Ford.
    Rozhodne pochybuji ze Mazda MPS dostane T5 nebo RevoKnuckle jak spekuluji Mazdacke fora.

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 13:38 Reagovat

    Ve vsem s tebou souhlasim, ale podvozek soucasne M6 vychazi z te predchozi M6, jenom je lepe vyladeny, a ten vychazi z Fordu, takze nova M6 ma vpodstate Fordacky podovzek, jen stary a nekolikrat vyladeny... ;-)

  • skejpafoto skejpa

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 13:01 Reagovat

    DL, nevim o co se snazis. Mazda byla vzdycky dosti samostatna automobilka. motory na vlastni, benzinove dokonce dodavala fordu. Podvozek M3 je samozrejme stejna platforma jako focus (nebo aspon minula byla) ale mazda 6 ta uz ne. jiz minula generace mela jiste odlisnosti a soucvasna generace ma podvozek zcela z vlastniho vyvoje. proto tak velke odlisnosti v chovani M6 a mondea. M6 je daleko vic "sportovniho" charakteru, kdezto mondeo spis robustni a pohodlny.
    M2 dalsi priklad. to same. ze vsech testu (v mem pripade i osobnich) je M2 jasne zivejsi nez fiesta. neni tak masova ale pro ridice daleko lepsi.
    Nevim jak ty, ale ja si myslim, ze mazda uz takovou chybu neudela aby prodavala podil zase fordu zpatky. koupili to totiz akcionari mazdy a pochybuju, ze se toho budou chtit zbvavit, kor ted, kdyz mazda hodne dobre prosperuje. daleko lip nez ford.

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: 2.0 DISI

    24.01.09 03:26 Reagovat

    No a prave proto by mohla byt Mazda 2 zabavnejsi, protoze nemusi vyhovet celemu svetu, jako Fiesta... ;-)

  • DL

    Re: 2.0 DISI

    23.01.09 23:45 Reagovat

    No US davam jako priklad proc Mazda take potrebuje Ford. US trh je porad jeden z nejziskovejsich pro vecinu automobilek.
    K Mazde2, zaprve si nemyslim ze ma zabavnejsi podvozek naopak ma hure fungujici E-PAS, tak ze presna zabavnost celku se tezko pozna, za druhe Mazda2 prisla o dost drive nez globalni Fiesta, tak v mezidobi byla platforma dale vyvijena v globalni verzi, to znamena ze Fiesta je jako globalni B platforma daleko univerzalnejsi "jak rikas masova", i proto jsou tam jiste odlisnosti.

  • DL

    Re: mazdaspeed 3

    23.01.09 23:39 Reagovat

    Ja bych to AWD jeste nezatracoval, mozna v dalsi generaci.

  • Brando

    mazdaspeed 3

    23.01.09 22:12 Reagovat

    Pekný design... dobrý motor, keď 2.5 turbína R4 japan...
    ale vadí mi že v spätných zrkadlách niesú smerovky, vzadu iba jeden lauf a zasa nesúmerné zadné koncové svetlomety... t.j.
    na lavej strane hmlovka nevkusne červená a na pravej strane biela spiatočka!!! toto je humus na tých autách!!! ešte jeden lauf, ako tak, šak je to štvorvalec, ale farebné výplody červenej vzadu na lavej strane na dnešnú dobu??? to moc kričí!!!
    ale inak ujde, len škoda že nebude AWD s medzinápravovým diferákom...
    :-)

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: 2.0 DISI

    23.01.09 19:04 Reagovat

    Presne tak, Mazda 6 je zalozene na predchozim modelu, s novym Mondeem nema opravdu nic spolecneho. Proc Ford dela tamto a nedela tamhleto je mi docela jedno, hlavne ze Mazda i Ford delaji dobra auta. Americky trh neni pro me zadnym meritkem, mozna spis naopak.

    Podle me ma treba Mazda 2 lepsi (cti zabavnejsi) podvozek, nez Fiesta, ktera je masove lepsim autem, ale pro ridice bych spis volil Mazdu 2.

  • DL

    Re: 2.0 DISI

    23.01.09 18:39 Reagovat

    MPSko a co spolecne tovarny Mazdy-Fordu v US? Nebyt Fordu tak Mazda neni v US, bohuzel prodeje Mazdy v US jsou daleko za hodnotou kde by meli byt (nekde na urovni Hondy, Toyoty, Nissanu).
    Jake prevratne technologie ma Ford od Mazdy?? Myslis ty stare benzinove atmosfery ktere musi urychlene nahradit modernim "vlastnim" EcoBoostem? Proc si Ford nevezme uz zde zminene primovstrikove Mazdacke DISI? Aha?

    Prodani podilu byla jen pujcka hotovosti. Nikde neni napsano ze Ford nazpet nekoupi 30%. Po krizi.

    Podvozky Mazda3? Ctes testy Mazda3 - Focus?

    Nevim jak budouci generace M6, ale soucasna nema s podvozkem Mondea naprosto nic spolecnyho, ano protoze ma spolecneho s tim o generaci starsim, presneji s platformou stareho US Fusionu, je to jedna z aktualnich koncicich Ford US platforem. Nahradi ji nove globalni generace.
    Jako u Mazdy2 s novou globalni platformou B-Car Fordu.

  • MPSko

    Re: 2.0 DISI

    23.01.09 16:18 Reagovat

    Podvozky neumi viz Mazda3? Dovolim si nesouhlasit... Nevim jak budouci generace M6, ale soucasna nema s podvozkem mondea naprosto nic spolecnyho... ty prevodovky, opet si dovolim nesouhlasit... Co se tyce rozhodovani, Ford jeste donedavna vlastnil 30% Mazdy, nyni pouze 10%, partnerstvi to bylo (castecne je) vicemene jednostrane od Fordu tekly cashene, zpatky vyvoj a technologie...

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: 2.0 DISI

    23.01.09 15:48 Reagovat

    Kdyz budu vlastnit firmu, tak to neznamena, ze ji musim mluvit do vyroby, i kdyz ji treba poskytnu technologie, protoze jde taky o muj zisk a investice... VW jsem nikdy moc nepochopil, zjednodusene se da rict, ze zamerne potlacuji Skodu aby zvysili prodeje VW, ktery ma byt technologicky lepsi. Jenze kdyz si uvedomime, ze trh nezna jen znacky z koncernu VW, tak tahle politika proste nemuze fungovat a dalo by se, podle me, ocekavat, ze by dosahli vetsich zisku, kdyby se chovali prave treba jako Ford. Podivejte se na to, jak dobra auta dela Volvo a Mazda, ikdyz Volvo je momentalne ztratove, ale dlouho nebude...

    Myslim si, ze Wankel do zadneho jineho auta zatim davat nebudou, ikdyz rozhodne nechapu, v cem by to bylo (babo) kacirstvi? Nemam rad turbomotory, ale netvrdim, ze nejde postavit dobry sportovni turbomotor, ale kdyz uz chci atmosferu, tak si nedovedu predstavit lepsi charakter, nez ten, ktery ma Wankel (a VTEC, akorat tam je jeden rusivy element, ktery se nemusi pokazde podarit vyladit - prechod na ostrou vacku). Momentalne maji logicky navrch VTECy, ale kdyby se Wankel vyladil k dokonalosti, jako VTEC, tak by to byl, dle meho nazoru, dokonaly sportovni motor.

    A Mazda MX-5 ma opravdu velkou slabinu v prumernem, bezcharakternim motoru. Ikdyz NC uz to trochu zachranuje, ale oproti konkurenci je to bida...

zpět na článek


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 17937 | Zobrazit seznam všech anket