Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy

Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: titulní fotka Mexico, Mexico sombrero grande tequila...a taky Mastretta MXT.

V Paříži jsme mohli vidět bestiální Lambo, elektrický Jaguar, znovuzrození Quattra nebo celou legii nových Lotusů. To ale nebylo vše.

Naši pozornost přilákal i nepříliš vzhledný sporťák, stojící na stánku mexické automobilky Mastretta. Tedy abych mu nekřivdil – nevypadá zase tak špatně, pokud na něj ale narazíte v galerii plné italských či britských (indických…ma­lajských…) supersportů, asi si obrázek ani nerozkliknete.

Vůz se jmenuje Mastretta MXT a pod sklolaminátovou karoserií ukrývá hliníkový nosný rám a pomocný rám z ocele, podlahová část je z karbonu. Celé auto tak váží pouze 900 kg, motor pohánějící zadní kola je umístěn před zadní nápravou. Jedná se o přeplňovaný benzinový dvoulitr Ford Duratec, zkombinovaný s pětistupňovým manuálem a vyladěný na výkon 250 koní (340 Nm), jenž vystřelí kupátko na rychlost 100 km/h za 4,9 sekundy a dokáže ho rozhýbat až na rychlost 230 km/h.

MXT je dlouhé 3900 mm, široké 1790 mm a 1150 mm vysoké. Na přední nápravě obouvá pneumatiky 205/45 R 17, vzadu mají sedmnáctipalcové pláště rozměr 235/45. Interiér je vpravdě spartánský (a to i na poměry převážně okruhového auta), to nejdůležitější, dole zplacatělý volant o průměru 320 mm je ale spolehlivě na svém místě. Časem by se ovšem i „zvelebování“ interiéru mělo dostat na pořad dne.

Právě probíhá certifikace pro britský trh s cílem získat všechna potřebná povolení, verze s pravostranným řízením by se tak měly začít vyrábět v lednu příštího roku. Mexičané si za svůj produkt řeknou v přepočtu mezi 900.000 a 1,1 milionem Kč, tedy při předpokládaném objemu výroby 1.800 kusů. Počáteční plány jsou o poznání skromnější – první rok by mělo být vyrobeno jen 150 kusů, časem by se měla výroba více než ztrojnásobit. To už by se MXT ale vozily i do kontinentální Evropy a také do USA.

Fotogalerie

  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 1
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 2
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 3
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 4
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 5
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 6
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 7
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 8
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 9
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 10
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 11
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 12
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 13
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 14
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 15
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 16
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 17
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 18
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 19
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 20
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 21
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 22
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 23
  • Paříž 2010: Mastretta MXT míří do Evropy: fotka 24

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
:)))) laufeček 02.10.2010  21:11
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19428 | Zobrazit seznam všech anket