Maserati Quattroporte S Q4 s koly Vossen CVT: Stříbrný přízrak

Maserati Quattroporte S Q4 s koly Vossen CVT: Stříbrný přízrak: titulní fotka Quattroporte se vrhlo do boje proti Mercedesu, BMW, koncernu VW i Lexusu. Stříbrná kola mu ale dávají ještě více šťávy.

Pod vedením Sergia Marchionneho se Maserati povedlo vzkřísit, Alfa Romeo s Lancií mohou závidět. I když v pořadí šesté Quattroporte M156, nevyniká elegancí pětky, tvary jsou trochu sporné. Šikmooká hlavní světla se zkrátka a dobře zrovna dvakrát nepovedla. A to auto navrhoval Ital, Lorenzo Ramaciotti… Proč designéři z Apeninského poloostrova hledají inspiraci v Asii? Komplikované linky a prvoplánové kudrlinky moderně opravdu nesluší, to neplatí jen zde.

Exclusive Motoring z floridského Miami luxusní čtyřdveřák pro změnu vyráběný v turínském Grugliasci evidentně postavili na zakázku. 5,26 m dlouhá sportovní limuzína se od série moc neliší. Maserati si představíme spíše rudé, tenhle konkrétní kousek je však až na brzdové třmeny a trochu černé germánsky stříbrný. Zákazník ho evidentně takový chtěl. Světla samozřejmě vynecháváme, přední blinkry mají oranžové kryty, takže jde evidentně o americkou specifikaci.

Pro desetipaprsková kola nemusel úpravce chodit daleko, doslova o pár ulic dále. Vossen Wheels totiž sídlí také ve stejném městě. Nejde o žádnou ulítlou extravaganci, v poslední době na Floridě tolik oblíbená rudá barva zůstala nejspíš někde ve skladu v plechovkách. Ano, jednodílné ráfky extrémně populární řady CVT svým nekonvenčním designem připomínají vzdáleně lopatky turbíny, ale auto na nich vypadá dobře, až čistě.

Září stříbrnou metalízou, takže ladí dokonale se šedým odstínem karoserie a jistě se za vozem každý otočí. Nejde tu totiž jen o zlepšení jízdních vlastností, nýbrž i o zatraktivnění vzhledu. Tady se hraje hlavně na efekt a ony vyvolávají dojem pohybu také ve chvíli, kdy vůz stojí.

Jenže on se umí i hýbat, a to zatraceně rychle. Jde totiž o model S Q4 s pohonem všech kol. Ten pohání benzinový třílitrový vidlicový šestiválec se dvěma turby. 409 koní, nebo správně 301 kW a 550 N.m jej katapultují z klidu na stovku během 4,9 s a takřka supersport, ovšem s jedním párem dveří se rozjede až na 283 km/h. Všude kromě Německa a do října 2015 ještě i americké Montany nelegálně. Převážně horský stát si zrušení rychlostních limitů po šestnáctiletém experimentu zase rozmyslel.

I když design nejnovějšího Quattroporte vzbuzuje kontroverze, pořád má ve znaku prestižní Neptunův trojzubec a nepotkáte ho na každém rohu jako zmíněné německé soupeře. A ta tradice!Vždyť auta staví déle než Bavoři a Audi mělo zase dlouhou pauzu. Jen Daimler se sloučil s Benzem ve stejné době (1926), kdy bratři Maseratiové začali stavět první závoďáky.

Fotogalerie

  • Maserati Quattroporte S Q4 s koly Vossen CVT: Stříbrný přízrak: fotka 1
  • Maserati Quattroporte S Q4 s koly Vossen CVT: Stříbrný přízrak: fotka 2
  • Maserati Quattroporte S Q4 s koly Vossen CVT: Stříbrný přízrak: fotka 3
  • Maserati Quattroporte S Q4 s koly Vossen CVT: Stříbrný přízrak: fotka 4
  • Maserati Quattroporte S Q4 s koly Vossen CVT: Stříbrný přízrak: fotka 5
  • Maserati Quattroporte S Q4 s koly Vossen CVT: Stříbrný přízrak: fotka 6
  • Maserati Quattroporte S Q4 s koly Vossen CVT: Stříbrný přízrak: fotka 7
  • Maserati Quattroporte S Q4 s koly Vossen CVT: Stříbrný přízrak: fotka 8
  • Maserati Quattroporte S Q4 s koly Vossen CVT: Stříbrný přízrak: fotka 9


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.