Diskuse: Lotus: úsvit nové éry nebo pád té dosavadní?

zpět na článek
  • %RoboRfoto

    Jasne penaze

    30.06.10 19:58 Reagovat

    Nic sa uz dnes nerobi pre radost,furt len pre prachyy! :no:

  • Rorýs 6100foto Rorys-6100

    Re: Mě to chybět nebude

    29.06.10 17:21 Reagovat

    To Riderhenry:
    Lotus Elise/Exige je hárdkord :-) a kupuje si jej ten, kdo jej chce. Zároveň v něm můžeš dojet do práce, neprší na Tebe, zatopíš si,... Jsou i drsnější varianty ježdění, ale to bych viděl už jen na track days - Lotus 2Eleven, Radical,... Kdo je "měkčí" koupí si pak MR 2, MX5,... Toliko o vkusu.

    Na základě jednoho testu a jednoho testovaného kusu bych určitě nesoudil. U malých značek může být dost kolísavá kvalita produkce. Interiér je otázkou vkusu. Na druhou stranu - potřebuješ něco víc?

    To Rosi007 - výrobců podobné kategorie je již také povícero -
    v rychlosti mě napadá
    francouzký Hommel [odkaz]
    Německý YES! Spíše konkurence pro Exige.
    [odkaz]
    A tohle je spíše konkurence pro Evoru.
    Artega
    [odkaz]

    Těch firem by se po Evropě našla celá řada. Myslím, že mezi malo - malosériovými výrobci bude Lotus to nejsofistikovanější a dost možná i nejspolehlivější řešení (Toyota).

    Pamatuji si, že šéfkonstruktér jedné belgické firmy na výrobu celohliníkových sklápěcích návěsů měl právě stříbrného Elise - dojížděl s ním každý den do práce ;-)

    Elise je skutečně malý - musel jsem si skoro kleknout když jsem stál na obrubníku, abych se podíval dovnitř >:D .

    Ještě mrkněte na tohle! Co interiér? ;-)
    [odkaz]

    A na tohle - to je ještě k minulému článku o budoucnosti Lotusu a možném nástupci Espritu -
    [odkaz]

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Mě to chybět nebude

    29.06.10 13:18 Reagovat

    ja o Lotusu prave neslysel vubec nic a ani nevim o tom, ze by nejaky cesky novinar v Elise nekdy jel, takze je to potom tezke posoudit, kdyz o tom ctu jen v anglickych periodikach... ;-\ A ze to auto neni dvakrat kvalitni bude asi fakt, uz jen ze ma 10 let stejne otresny interier o ledascem napovida... Ale rad bych se plet, jak uz jsem rikal, byla to dlouho moje modla, ted uz se na to nedivam tak nekriticky akorat. :-)

  • Enthusiastic.driverfoto Enthusiastic-driver

    Re: Mě to chybět nebude

    29.06.10 12:42 Reagovat

    já bych z těch dveří nedělal takový humbuk. Nějak jsem odnikud nezaslechl, že by Elišky měly často tendenci samovolně se atomizovat. To spíš samovolně hořet >:D

    Samozřejmě že Lotus asi těžko bude tak nenáročné a spolehlivé auto jako Porsche, ale určitě má daleko i do hormádky jezdícího neštěstí a la TVR

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Mě to chybět nebude

    29.06.10 11:17 Reagovat

    tohle jsme si taky vzdycky myslel, dokud jsem si precetl test Autocaru, ktery jsem uz zminoval. Jasne, nejde to tak zobecnovat, ale u tak dlouho vyrabeneho auta me proste prekvapi, kdyz vypadnou dvere z pantu >:D A to jsou anglani vuci vsem domacim autum (a Fordu) chorobne nekriticti... ;-\

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: Mě to chybět nebude

    29.06.10 10:59 Reagovat

    Rossi: tentokrát s tebou pro změnu bez výhrad souhlasím. ;-)

  • Jizerkář

    Lamborghini

    29.06.10 10:49 Reagovat

    Jedinná automobilka, která snižuje váhu je Lamborghini. Ach jo! :no:

  • rosi007foto rosi007

    Re: Mě to chybět nebude

    29.06.10 10:45 Reagovat

    Lotus má ale pořád oproti X-bow větší světlou výšku, není tak hlučný, ale hlavně má alespoň tu střechu. V krajních podmínkách by se s ním pořád dalo třeba dojíždět do práce. Vždyť má dokonce rádio a některé verze i el. stahování okýnek ( :-) ). Ale hardcore to rozhodně je, o tom žádná.

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Mě to chybět nebude

    29.06.10 00:04 Reagovat

    rosi: Ja ti neivm, ten Lotus uz je dost hardcore na muj vkus. Myslim, ze nemam rad moc kompromisy v tomhle ohledu, ale auto to mi pripomina posledni generaci MR2, ktera prakticky nema zadny kufr, a to uz je proste problem. To je pak lepsi jezdit na motorce... :-) Navic, jak uz jsem rikal, jsou ty auta asi docela kramy, co jsem slysel a i videl (na fotkach). Nicmene i tak jsem o Elise jeste nedavno uvazoval (ojetine, samozrejme :-) ) a kdyz jsem ji jednou jedinkrat videl, tak mi spadla celist (je to tak polovicni jako MX-5, ktera taky na fotkach pusobi vetsi, alespon starsi generace...).

  • oIoo

    Re: Mě to chybět nebude

    28.06.10 23:31 Reagovat

    no chtít se prohánět nutně s lehkým autem, tak zvolím stavebnici XY na téma trubkový rám, laminát, sériový motor....

    ve všech ostatních případech, půjdu na kompromis místo 850kg/200koní na 1100kg/280koní - ale bez nutnosti mít kolena pod bradou a hlavou drkat do stropu

  • rosi007foto rosi007

    Re: Mě to chybět nebude

    28.06.10 22:53 Reagovat

    Lehké auto typu Lotus Elise mě teda nenapadá ani jedno (snad možná Opel Speedster, ale ten už se ani nevyrábí). Elise je stále relativně (hodně relativně) použitelné auto. Takových jako je Radical, X-bow nebo Caterham je sice docela dost, ale to už jsou auta vyloženě na okruh, vždyť nemají ani střechu...tyhle téměř speciály rozhodně nejde řadit do stejné kategorie...do kategorie lehkých malých sporťáků bez zbytečných blbostí ve výbavě, ale přesto ještě docela "normálních" a kultivovaných totiž dnes lze zařadit vážně máloco :-|

  • oIoo

    Re: Mě to chybět nebude

    28.06.10 17:05 Reagovat

    ...zrovna jsem náhodou narazil na takovouhle věcičku - za 11k USD or best offer [odkaz]

    za autem stojí firma, která produkuje tři rady autíček na opravdu levné závodění.

    Čím jsem starší, tím bližší je mi fakt model: do džungle silnic SUV a na uzavřené tratě něco lehkého kde člověk nemusí dát půl ročního platu za spotřebák 8-s

  • Rorýs 6100foto Rorys-6100

    Re: Mě to chybět nebude

    28.06.10 16:36 Reagovat

    Je to skutečně tak. Dnes se nikdo moc neohlíží napravo nalevo, na historii. Maximálně jak skrz dobré a zavedené jméno vytřískat víc peněz. Lotus jako první masově odstartoval třídu lehkých "závoďáčků" pro silniční provoz, ale ustrnul... Dnes mu s jeho vlastní konstrukcí vlezli do zelí jeho vlastní potomci na bázi "sedmičky" - Caterham, Westfield, Rush, Donkervoort, Gillet,..... A mají se čile k světu. Na druhé straně spektra není za Esprit dlouhou dobu také žádná náhrada a čekat, že vše utáhne jeden a půl modelové řady je naivní. Lotus samozřejmě není jen výroba aut a to je právě to, co by jim mohlo zaručit světlejší budoucnost - konzultace a poradenství, výroba hliníkových šasí pro ostatní výrobce (Tesla, Hennessey,...), výroba malolitrážních motorů/extenderů, ladění motorů pro ostatní výrobce (viz. třeba Porsche, Yamaha,...). Tak uvidíme...

  • Me2dd

    Mě to chybět nebude

    28.06.10 15:42 Reagovat

    lehkých aut jsou skutečně mraky, jenom nenosí značku "Lotus".

    Pokud bych chtěl být purista, půjdu do něčeho jako je Radical, nebo X-bow, a nepotřebuju mrňavý auto typu Lotus, do kterýho ani pořádně nevlezu.

    Lotus už měl dávno dělat to co teď chystá Hennessey, a nedávno jsme se o tom tady bavili. Kdyby to mu napasoval cenovku 3Mega je tam, kde chce být

  • Amaranthfoto Amaranth

    Re: Lidstvo degeneruje...

    28.06.10 14:49 Reagovat

    ...a na náhrobek prosím napsat "Nechť je Ti země LEHKÁ..."

    Skoro si začínám přát, aby svět v roce 2012 fakt skončil, protože jestli se bude na všech sportovních frontách pokračovat takovým tempem a směrem, jako dopusud, tak už snad nezbyde nic, co by potěšilo srdce automobilového fandy...

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: špatné zprávy

    28.06.10 13:22 Reagovat

    Aj ta krajta. :-O Není to tak dlouho, co jsem se tu s Lotus_cz skoro pohádal a najednou tu jsou informace, co hází na celou věc úplně nové světlo.

    Takže abych navázal:
    1/ Lotus je s 2000 prodanými auty opravdu firmička. Neprodává náhodou víc i Lambo? ;-)
    2/ On má Lotus už nejméně 14 let ztrátovou výrobu aut a nikoho to netrápí? Tak to je opravdu frajeřina, to se to vyrábí auta pro radost na dluh a pronášejí se uštěpačné poznámky na adresu značek, které si podobný luxus nechtějí dopřát. ;-)
    3/ Tak už i Lotus nám "vyměkne"? Ale ale, kdo by to byl čekal. >:D

    4/ Dost s vracením smeče, je mi z těchto plánů pěkně úzko, ale až poběží kolem Lotus_cz, očekávám něco jako revizi předešlých příspěvků. :-! ;-)

  • rosi007foto rosi007

    špatné zprávy

    28.06.10 11:07 Reagovat

    tak se mi zdá, že to s tím automobilovým světem, co se týče sporťáků, jde od desíti k pěti :no: :no: :no:

  • Enthusiastic.driverfoto Enthusiastic-driver

    Lidstvo degeneruje...

    28.06.10 10:34 Reagovat

    Článek je napsán trefně - Lotus byl takový poslední ostrůvek. Chudák Chapman asi vstane z hrobu. Co stojí za nevýdělečností se neodvažuji rozebírat, každopádně to tak nějak dotváří obraz současné společnosti. Ale myslím si, že Lotus tímto krokem ztratí svou hlavní tržní výhodu, kterou se odlišoval a přitahoval zákazníky. Jestli se mu podaří vytáhnout nějaký jiný trumf, to je otázkou...

  • zh

    Lotus

    28.06.10 10:29 Reagovat

    Tak isto ako Porsche rozšírilo svoje rady o Cayenne a Panameru, tak aj Lotus rozšíri ponuku o modely, ktoré majú väčšiu šancu sa predať a tým zaistit zisk. Ale myslím si, že v ponuke ostanú aj "staré" Lotusy. Ak Lotus začne vyrábať konkurenta pre Lambo alebo Ferrari tak je to v pohode a myslím, že má šancu uspieť.

  • riderhenryfoto riderhenry

    kde je chyba?

    28.06.10 10:08 Reagovat

    Jestli ono by Lotusu nestacilo zapracovat trochu na kvalite... Druhou veci je, ze ta auta nejsou zrovna nejlevnejsi a i kdyz anglicani by si misto Caymanu vybrali Evoru, je teda ne. :-) Myslim, ze cestou konkurence Porsche a dalsich znacek to moc nepujde, spis by to chtelo zvazit cenovou politiku a neco udelat s kvalitou, aby dosahli nejakych rozumnych prodeju...

zpět na článek