Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu

Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: titulní fotka Malajsijská automobilka Proton konečně využila toho, že má v portfoliu jednu z nejrespektovanějších sportovních značek. Výsledkem toho je vůz Satria Neo R3 Racing Lotus.

Nevíme sice úplně přesně, jak úspěšná je automobilka Proton ve svém jihoasijském regionu, ale v kontinentální Evropě s licencovanými vozy Mitsubishi neprorazila. Následně zanevřela na trhy s levostranným řízením a tak je aktuálně v nabídce pouze v Británii. To nám žíly netrhá, i když v tomto případě bychom snad možná i zalitovali…

Automobilka Lotus se letos po spoustě let vrátila do formule 1 (snad si to, na rozdíl od Spykeru, dobře spočítali) a protože se závod jede opět i v Malajsii, tedy „doma“, připravil Proton ve spolupráci s Lotusem pro britský trh model Satria Neo R3 Racing Lotus, jenž má být oslavou návratu sportovní značky do F1 a současně de facto prvním skutečným hot-hatchem od Protonu.

Krom tříbarevného „lotusáckého“ válečného zbarvení, které se přeneslo i do kůží čalouněného interiéru, je třídveřák vybaven brzdami AP Racing a sportovními tlumiči a pružinami Öhlins. Ačkoli je na snímcích patrná pouze karbonová kapota, tento lehký materiál prý byl použit na více místech, což vedlo ke snížení váhy o 62 kg, což není právě málo. Jen těžko přehlédnete také povedený aerokit.

Ale Proton s Lotusem se nelekli ani modifikací pohonné jednotky. Lotusem vyvinutá šestnáctistovka CamPro má výkon zvýšen z výchozích 111 koní na 145 koní (106 kW) a točivý moment vzrostl na 168 Nm, přičemž byl omezovač posunutý na 7500 otáček. A aby toho nebylo málo, pětistupňovou skříň nahradila šestistupňová. Satria teď zvládne stovku za slušných 9,2 s a maximální rychlost dělá rovných 200 km/h.

Spousta úprav, říkáte si? Však si je obě značky nechaly moc dobře zaplatit – v přepočtu tohle auto vyjde na 26 000 euro. Není se tedy čemu divit, že je v plánu vyrobit jen pětadvacetikusovou limitku.

Fotogalerie

  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 1
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 2
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 3
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 4
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 5
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 6
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 7
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 8
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 9
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 10
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 11
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 12
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 13
  • Satria Neo R3: Protonové dělo od Lotusu: fotka 14

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Lotus umí Zephyr 06.12.2010  12:06
Re: Lotus umí King 01.04.2010  21:24
Lotus umí Plzenak 01.04.2010  20:46
___ martin14785 01.04.2010  14:39
Vstoupit do diskuse ›


Tato značka na Moje.auto

Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19428 | Zobrazit seznam všech anket