Lotus Extrema: Angličan z Itálie s americkým srdcem
Italská společnost UK Garage se specializuje na prodej a úpravy automobilů britských značek Lotus, TVR, Noble a dalších. Jejím nejnovějším projektem je Lotus Extrema s motory V6 a V8.
Nejnovějším výsledkem snažení společnosti UK Garage je Lotus Extrema, jehož základem je sériový model Exige. V Itálii je tato dokonalá ukázka britského přístupu ke konstrukci sportovního vozu zbavena své čtyřválcové pohonné jednotky a záleží jen na zákazníkovi, který z nabízených motorů si vybere.
Nabídka pohonných jednotek začíná u motorů PowerTech V8, jejichž hmotnost je 95 kg a celková hmotnost vozu s těmito motory nepřesahuje 750 kg. Základem je objem 2,6 litru s výkonem 360 koní (265 kW), následuje objem 2,8 litru s výkonem 450 koní (331 kW) a vrcholem je objem 3,4 litru s výkonem 560 koní (412 kW). Nevýhodou těchto agregátů je, že si s nimi zadovádíte pouze na závodním okruhu.
Pokud se zájemce rozhodne pro motory koncernu General Motors, pak nabídka začíná u přeplňovaného vidlicového šestiválce s objemem 2,8 litru a výkony 300 koní (221 kW) nebo 350 koní (257 kW). Hmotnost vozu s tímto motorem je 850 Kg.
Následuje nabídka osmiválců převzatých od Chevroletu Corvette. Britský Lotus pak může být poháněn atmosférickým osmiválcem LS3 o objemu 6,2 litru s výkonem 420 koní (309 kW) nebo 500 koní (368 kW) a jeho hmotnost vzroste na 970 kg. Dalším atmosférickým osmiválcem je LS7 z Corvette Z06 o objemu 7,0 litru s výkonem 513 koní (377 kW) a vrchol celé nabídky představuje přeplňovaný motor LS9 z Corvette ZR1 o výkonu 647 koní (476 kW). S těmito motory je hmotnost vozu již na hodnotě 1000 kg.
Lotus Extrema s motorem LS9 akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,8 s, z 0 na 200 km/h za 7,0 s a jeho maximální rychlost je 320 km/h. Dvoumístný automobil využívá hliníkové šasi sériového vozu a zákazník se může rozhodovat mezi karoserií z plastů nebo karbonu. Celková délka vozu se zvětšila o 20 cm vzhledem k použití větších motorů a s tím souvisí i úpravy na podvozku a brzdovém systému.
Cena základního provedení pro využití na závodních tratích je 66.000 euro (zhruba 1.835.000,–Kč) a zájemci o vůz homologovaný do běžného provozu si výrazně připlatí.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
lotus | jojo07 | 03.02.2009 18:31 |
Re: Prasárna... | riderhenry | 27.01.2009 23:35 |
Re: Prasárna... | delph | 27.01.2009 20:46 |
LS9 | Garfielld | 27.01.2009 17:34 |
Re: Prasárna... | %Transporter | 27.01.2009 14:02 |
Prasárna... | Bonkers | 27.01.2009 13:20 |
Vstoupit do diskuse › |