Lotus Exige Sport 350: Kila dolů pro nástupce Exige S

Lotus Exige Sport 350: Kila dolů pro nástupce Exige S: titulní fotka Zakladatel firmy Lotus Colin Chapman se proslavil snahou o co největší redukci hmotnosti u svých aut. Společnost v jeho snažení pokračuje i nadále.

Od loňského příchodu nového generálního ředitele Lotusu Jaena-Marca Galese se v Hethelu doslova roztrhl pytel s novinkami. Tou zatím poslední je model nazvaný Exige Sport 350. V nabídce střídá dosavadní Exige S.

Stejně jako ostatní modely značky i Exige Sport 350 myslí na co nejnižší hmotnost. Konstruktéři prozkoumali všechny komponenty předchozího Exige S, aby zjistili, kde by se dal ušetřit alespoň gram váhy. Z toho důvodu byla použita lehčí autobaterie nebo odlehčená středová konzole. Zvuková izolace pak byla optimalizována, což naznačuje, že některá byla odstraněna. Kryt motoru tvořený žaluziemi pak nahradil dosavadní skleněný.

Díky honbě za co nejnižší váhou váží Exige Sport 350 pouhých 1.125 kilogramů (1.130 kg při použití samočinné převodovky). Auto je tak o 51 kilogramů lehčí než předchůdce. Pokud si však zákazník připlatí za klimatizaci, multimediální systém, koberečky nebo vylepšenou hlukovou izolaci, zvýší se hmotnost auta až na 1.115 kilogramů. To je ale i nadále velice slušná hodnota!

O pohon vozu se stará kompresorem přeplňovaný 3,5litrový šestiválec o výkonu 258 kW (350 k) a točivém momentu 400 N.m, což jsou shodná čísla jako dosud. Zákazníci mohou vybírat mezi šestistupňovým manuálem a automatem.

Lotus Exige Sport 350 – technické údaje
Motor 3.5 V6 supercharged 3.5 V6 supercharged
Válce/ventily 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 258/7000 258/7000
Točivý moment [N.m/min] 400/4500 400/4500
Převodovka 6M 6A
Max. rychlost [km/h] 272 261
Zrychlení 0–100 km/h [s] 3,9 3,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 10,1 9,4
Hmotnost [kg] 1125 1130

Manuální převodovka byla upravena tak, aby poskytla ještě přesnější a rychlejší řazení než dosud. Řadicí mechanismus je nově vystaven na odiv, jednak kvůli svému přitažlivému vzhledu, jednak kvůli snaze o snížení celkové váhy auta. Samočinná převodovka umí změnit převod za 240 milisekund, ve sportovním módu při podřazení sama sází meziplyny. Automat je možné ovládat pomocí hliníkových páček pod volantem.

Vybrané partie karoserie jako zadní spoiler, střešní panel nebo zrcátka jsou lakovány matnou černou, na přání však mohou být i v barvě karoserie. Uvnitř se může objevit čalounění vzdávající hold někdejšímu Lotusu Esprit, zvolit je ale možné i modernější alcantaru.

Lotus Exige Sport 350 se v Evropě začne prodávat v únoru 2016. Na německém trhu je cena Exige Sport 350 stanovena na 74.000 eur, což je v přepočtu asi dva miliony korun.

Fotogalerie

  • Lotus Exige Sport 350: Kila dolů pro nástupce Exige S: fotka 1
  • Lotus Exige Sport 350: Kila dolů pro nástupce Exige S: fotka 2
  • Lotus Exige Sport 350: Kila dolů pro nástupce Exige S: fotka 3
  • Lotus Exige Sport 350: Kila dolů pro nástupce Exige S: fotka 4
  • Lotus Exige Sport 350: Kila dolů pro nástupce Exige S: fotka 5
  • Lotus Exige Sport 350: Kila dolů pro nástupce Exige S: fotka 6

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.