Diskuse: Lotusy Elise, Esprit, Elan a Elite opustily ateliér!

zpět na článek
  • MajoRacingWheelsfoto MajoRacingWheels

    od temy

    24.12.10 02:00 Reagovat

    Pre mna je podstatne ,ze budu mat aj spravne disky obute tie Lotusy,vyrabane v tovarni TeamDynamics a prezentovane ako Lotus disky.

  • Plzenak

    Re: nádhera

    24.12.10 00:09 Reagovat

    Svezl jsem se s Lotusem Elis první generace (1,8/asi 115k). Nasoukat se do auta přes obrovský prah je umění. Uvnitř je překvapivě spoustu místa. Volant jde lehce, řazení je pekelně tuhé, stejně tak i podvozek. Vyjel jsem z vesnice a prvně poslal motor k blízkosti omezovače (asi 7000ot/min). Motor neskutečně řve za zády a auto letí kupředu. V zatáčce lehké řízení bez posilovače příjemně tuhne a poskytuje skvělou zpětnou vazbu. Řazení se při rychlejší jízdě zlepšilo, brzdy bez posilovače v podstatě nebrzdí. Vysoukat se z auta je stejná pakárna jako do něj nastoupit. Přesedám do své Mazdy MX-5 se sportovním podvozkem a mám pocit, že jedu v Passatu. Kdo se nesvezl, tak nepochopí. Nissan GTR bude určitě rychlejší, pohodlnější ale i nudnější parťák na cesty. Lotus je neskutečná kára :yes: .

  • Enthusiastic.driverfoto Enthusiastic-driver

    Re: nádhera

    23.12.10 23:17 Reagovat

    Tak teď už tě nechápu vůbec - sám sebe jsi popřel. Nejdřív hlásáš, že Elise není sporťák, páč je pomalý, vždyť sport znamená přece hlavně rychlost a nakonec dospěješ k závěru, že velké výkony vlastně nejde vůbec využít >:D

    Takže zbývá jen cihla na dálnici a machry na semaforu, bravo >:D

  • Rorýs 6100foto Rorys-6100

    Re: nádhera

    23.12.10 21:59 Reagovat

    ;-\ >:D

  • Edward OFF

    Re: nádhera

    23.12.10 21:55 Reagovat

    podle toho co si napsal usuzuju, že si nejvíc jel 160 na svý fabii:))

  • Rorýs 6100foto Rorys-6100

    Re: nádhera

    23.12.10 21:46 Reagovat

    Edwarde jsi znalec! Klobouk dolů... :yes: :yes: :yes: :-!

  • Edward OFF

    Re: nádhera

    23.12.10 21:05 Reagovat

    ono svižnějším tempem jet po dálnici je taky zažitek ;-) >:D

  • oIoo

    Re: nádhera

    23.12.10 21:03 Reagovat

    mhmm, dálnice v supersportu to je teda fakt zážitek ;-\

    ...člověk by čekal, že ten "sport" má něco do činění se sportovní jízdou že?

  • Edward OFF

    Re: nádhera

    23.12.10 20:45 Reagovat

    Wawris: a kde v české republice využiješ supersport kromě dálníce ..a rovinky mezi semafory? ..+ práz letiště:D

    okresek zase tak dobrých není...a na Autodrom se taky moc nepodívaš:D

  • salamoonfoto salamoon

    Re: ja tak nadseny niesom

    23.12.10 20:34 Reagovat

    elite by som dokonca povazoval pri prvom pozreti a bez znaciku za aston martin....

  • salamoonfoto salamoon

    ja tak nadseny niesom

    23.12.10 20:32 Reagovat

    pre mna lotus straca svoju originalitu,jasnu prislusnost k znacke.vsetky tri su take ferrari-lambo-mclaren-oidne,dost sa podobaju este aj ako lotus,hlavne esprit a elan.... :-O

  • Enthusiastic.driverfoto Enthusiastic-driver

    Re: nádhera

    23.12.10 20:00 Reagovat

    Edward: Netvrdíš sice, že to je jen o rychlosti v přímce, ale rychlost v přímce bereš jako povinnou položku, což vyjde skoro nastejno :-) Brát rychlost jako hlavní měřítko je opodstatněné u závodních aut, ne u silničních. To by pak Cayenne Turbo bylo větší sporťák než třeba F355, což se jistě všichni shodnem, že je krávovina.

    Já už se taky svezl v lecčems pekelně rychlém a pak jsem se dostal do blbého Caterhamu Roadsport a ten rázem všecko přebil. Přestože má usmrkaných 120k a max. 160 km/h. Jenže když sedíš 10cm nad asfaltem, výfuk ti hřmí půlmetru od ucha, ovládání uata je čistě mechanické bez jakéhokoliv rušivého vlivu a k obroušení nehtu o krajnici stačí pouze vystrčit ruku do strany, tak má člověk husí kůži i když jede 80 :-) Na všechny smysly útočí sotva vstřebatelné množství vjemů, kdežto třeba zmiňované GT-R na tebe působí jen tou snahou propasírovat tě přes sedadlo, kterou zmínil Laufeček.

    O tom je Elise...

    PS: Jak to zmiňuješ s tou okreskou, na správné klikatici s nedlouhými rovinkami se supersportu bude zuby nehty držet i lecjaký hothatch...

  • oIoo

    Re: nádhera

    23.12.10 19:50 Reagovat

    ...není lepší "beru, řídím, nepučuju"? ...teda to vlastně říkají děcka ze základky >:D :-!

    Minulej tejden jsem koukal z auta, jak Peugeotek 106 předemnou dostal "smyčíček" na pneumatikách velikostí připomínajících ty ze zahradního kolečka, a "ty píííí.o" ze mě teda vypadlo taky :-!

  • Elm

    Re: nádhera

    23.12.10 19:34 Reagovat

    "Až budu velkej, pořídim si sporťák za kterym se budou otáčet puberťáci a řvít Ty pííí*o"
    ... >:D >:D >:D

  • Enthusiastic.driverfoto Enthusiastic-driver

    Ach...

    23.12.10 19:27 Reagovat

    slovy klasika by se dalo říct: Je to malý krok pro automobilismus, ale velký skok pro Lotus :-)

    Takže tu máme další postupný krok, kež by to tak pokračovalo i dál. Začínám být trochu skeptický, páč už i pohlaváři z Hethelu přiznávají, že si možná naložili trošku moc velký bigmac s tím termínem 2015.

    Každopádně tyhle Lotusy vypadají kouzelně. Elan je kulervoucí a Elite snad nejelegantnější Lotus v historii. Bravo!

  • Edward OFF

    Re: nádhera

    23.12.10 18:35 Reagovat

    kolega z práce si našetřil a něco kolem milionu si pořídil Z06 (najeto cca 45k a rok 2006 dovezená z ameriky) 7.0 V8 510 koní manuál

    takový krásný svězení po okreskách .. a každý přeřazení nebo podřazení, mi nahánělo husí kůži.

    pak mě odvezl do Plzně a jestli víte kde jsou Sady Pětatřicatníku tak to bylo myslím něco poklem poledne všude spousta lidí .. všichní koukají na corvettu najednou žluta ... zahřmění "hromu" a jen spousta kouře z gum a jen zmizel v dálce ... všichni lidi hlavama za autem a slyším dva puberťáky: "ty pííí*o!!!"

    a o tom myslím, že je supersport

  • Edward OFF

    Re: nádhera

    23.12.10 18:17 Reagovat

    ano .. je to o pocitech a emocích (a rychlosti jak v zatáčkách tak na rovince) ..:)))

  • Edward OFF

    Re: nádhera

    23.12.10 18:15 Reagovat

    tak mi asi uníká význam sportovních aut hoší.. >:D

    laufeček: a já snad tvrdím, že je to o rychlostí v přímce? psal jsem to snad někde?

    obdivuju auta typu ..nissan GT-R který je myslím přímo stavěny na okruh :-) a corvetty (7.0l V8 ..manuál a všechno na zadní kola o šířce 335 ..) to jsou podle mě opravdové sportovní auto .. která zase tolik nestojí .. ale ten zažitek bude uplně někde jinde:)

  • laufečekfoto laufecek

    Re: nádhera

    23.12.10 18:12 Reagovat

    prostě shrnuto a podtrženo... ano, zátah auta, kdy Tě skoro přecedí přes sedačku dozadu je skvělá věc... ale pro "zapálené lidi" je to spíš o pocitu z jízdy a celkovému prožití auta :))))

  • laufečekfoto laufecek

    Re: nádhera

    23.12.10 18:04 Reagovat

    rychlost ano :))) ale sportovnost je vlastně o chování v zatáčkách a né o rychlosti na sprintu :)))
    ...tak než Murci by byl rychlejší akorát tak možná Exige S nebo R, ale Elisek asi nie :))) ale nemůžeš srovnávat mnohamiliónový supersport a auto čistě pro zábavu :))))
    ...a vážně to není o rychlosti v přímce :))) i když jak vidím Tebe a některé lidi, tak pro mnoho lidí sportovní znamená hlavně z 0 na 100 pod 6 vteřin, nebo nechápu teď zrovna tuhle logiku :)))) data na papíře Ti neřeknou, jaké to auto je a jestli má duši nebo ne :))))

zpět na článek