Diskuse: Paříž 2010: Lotus Esprit - největší překvapení výstavy, díl 1.

zpět na článek
  • stanny

    fuuha

    04.10.10 22:45 Reagovat

    3 dni som nebol na autofun a mam pocit ako keby som tu nebol 3 roky lotus na ktory som uz pomaly aj zabudol ze existuje ma zrazu 4 nove modely ktore vyzeraju bit spickou svojich tried no za toto urcite :yes: konkurencia je urcite silnaa no cisla hovoria pre lotus takze uvidime aj ked ten dizajn nemusi byt kazdemu po chuti ( aj ked mne je za moc >:-[] ) navyse ked si predstavim taliana nemca a brita ako stavia auto vzdy budem mat najlepsi pocit z toho brita ;-)

  • StormShadow

    Re: Tradice...

    01.10.10 12:21 Reagovat

    ja vim ono tradice s predpisama EU tezko neco zmuzou. :no:

  • *Vavris*

    Re: Tradice...

    01.10.10 10:39 Reagovat

    Ještě bych doplnil k tomu duchu předchozí diskuze a hmotnostech. Na jednu stranu je 1450kg Espritu dost - že se dá vyrobit V10 s váhou vpravdě "Lotusí" dokazuje třeba Gallardo. Když to ale vezmeme komplexně, není si nač stěžovat. Hmotnostní posun výše bude snad zanedlouho vykompenzován příchodem reinkarnované Super Seven, a když tohle všecko vyjde, bude mít Lotus snad nejkomplexnější modelovou paletu sporťáků na světě. Tohle je zkrátka masakr a jak už jsem psal na FB, nezbývá než popřát Lotusu spoustu chtivých kupců, protože za to co předved, si nic jiného než kilometrové pořadníky nezaslouží :yes: :yes:

  • StormShadow

    Re: Tradice...

    01.10.10 10:24 Reagovat

    no nerekl bych po technickem smeru „ Přidejte výkon a budete rychlejší na rovince, uberte hmotnost a budete rychlejší všude.“ nebo “Nepotřebujete raketový motor k rozpohybování štrůdlu“ ............ kdyz vezmeme ze z espritu 2.2T se da dostat 400koni a z 3.5ky az 600koni a vahy se daji dostat lehce nad tunu, je ted 5litr s 620 konma a 1700kg lehce mimo chapmannovu filozofii, tak jsem to myslel, ale je pravda ze toto ve fabrice uz neresej, tam je cesta k max profitu a nakupu nejen pr oskalni co od lotusu cekat.

  • MrLotus

    Tradice...

    01.10.10 10:05 Reagovat

    5 nových modelů, to je opravdu bomba. Jsem nadšen. Design nových modelů - jednoduché čisté linie s ostrými hranami - navazuje na původní Esprit a na řadu EliteII/Eclat/Excel, tedy přesně tam, kde Lotus zanechal Chapman v době své smrti. A i to směřování Lotusu k větším a luxusnějším vozům nastartoval Chapman v 70. a začátkem 80. let právě řadou EliteII/Eclat/Excel, nebo třeba tehdy chystanými a nikdy nedokončenými vozy - Etna ( osmiválcový luxusnější Esprit ) a Eminence ( luxusní limuzína z kevlarových vláken a carbonu ). Takže by se dalo říct, že vše je v duchu nejlepších tradic... ;-)

  • StormShadow

    Re: Podobnost

    01.10.10 09:20 Reagovat

    add unikle esprity, je spise blbost novinaru, defacto z tovarny unikl pouze jeden koncept z roku 2009, jehoz unik byl nejspise zamer a to asi pred 3ma tydnama a me se uprime libil vice.

  • Rorýs 6100foto Rorys-6100

    Re: Podobnost

    01.10.10 09:15 Reagovat

    No já jsem koukal asi půl roku na stánky Lotus cars a čekal na odpočet jak na smilování ;-) No a včera navečer jsem si to pěkně odpočítal a .... musím říct, že je to příjemné překvapení - ať už co se modelové škály týče, tak designu... Podobnost je velká, ale jde o stejný jazyk značky - Ferrari, Lambo i Porsche taky přiřadíte bez přemýšlení k dané značce. Musím říct, že nejčistší a nejelegantnější mi přijde Elan. Po desítkách "zaručených" a "uniklých" fotografiích nového Espritu z továrny :-), je i nový Esprit špička. Elise je oproti předobrazu trošku bez šťávy, méně agresivní... No, uvidíme, jak se popasují s konkurencí při svém uvedení na trh. Jinak držím palce :yes: :-! Tohle je pro milovníky aut zpráva roku :-)

  • StormShadow

    Re: Jeste tam Lotus ma novy ELAN a ETERNu

    01.10.10 08:30 Reagovat

    tezko rict, prez noc jsem procital nase lotusi fora, a nazory teda nic moc. No jasne tam nutno brat ze lidi do toho cpou hitorii, tradici atd, nez proste jen auto podle parametru.

  • Michal Foktfoto Michal-Fokt

    Re: Jeste tam Lotus ma novy ELAN a ETERNu

    01.10.10 08:23 Reagovat

    Mluvil jsem o Elise, jenž bude určitě stále tím pravým Lotusem. ;-)

  • StormShadow

    Re: Jeste tam Lotus ma novy ELAN a ETERNu

    01.10.10 00:12 Reagovat

    5 let? dyt Esprit production: end 2012, enter marker: spring 2013.

    Elan: summer 2013/ autumn 2013
    Elite:2014
    Eterna: 2015

  • StormShadow

    Re: Podobnost

    01.10.10 00:09 Reagovat

    nooo ale vzdyt pokud letmo prelitneme vetsinu novych supersportu je to vsechno desne podobny.

  • Michal Foktfoto Michal-Fokt

    Re: Jeste tam Lotus ma novy ELAN a ETERNu

    01.10.10 00:05 Reagovat

    Dělením fandů značky bych se netrápil. Určitě budou současné Lotusy orientované na řidiče více, ale core product bude stejně stále Elise a jeho necelých 1,1 tuny je myslím naprosto bez problémů.

    Navíc 5 let je ještě dlouhá doba a třeba ještě vymyslí, kde pár kilo ubrat. ;-)

  • Michal Foktfoto Michal-Fokt

    Re: Podobnost

    01.10.10 00:02 Reagovat

    To chápu, právě proto, že bylo "divny ferrari nebo lambo", ale tenhle nový brand look pozná určitě každý ignorant. ;-)

  • StormShadow

    Re: Jeste tam Lotus ma novy ELAN a ETERNu

    30.09.10 23:57 Reagovat

    Trocha fotek z realu:)
    Elan:
    [odkaz]
    [odkaz]

    Elise:
    [odkaz]
    [odkaz]

    Esprit:
    [odkaz]

    Elite:
    [odkaz]
    [odkaz]

    Eterna:
    [odkaz]

    No asi jeste zajimave info o cenach:

    - Esprit: 2+0, V8 5.0, 600ch ++, Ł100000, (versions base et R, coupé et cab
    - Elan: 2+0/2, V6 3.5, 440ch, Ł70000, (versions base et R, coupé et cab)
    - Elite: 2+2, V8 5.0, 600ch++, coupé-cabriolet (versions base et R), Ł135000

  • StormShadow

    Re: Podobnost

    30.09.10 23:52 Reagovat

    MIchal - omyl z vlastni zkusenosti vim ze Esprit pozna malokdo a to je auto ktere tu je cca 40 let, pokud nam nad autama nevlaje skoro dvoumetrova vlajka s logem a nazvem, je to pro vetsinu lidi divny ferrari nebo lambo a to se najdou i taci, kteri jsou ochotni se jeste hadat ze to vyrabel ford atp, no fakt kdyby si to clovek nahraval, asi by s tim nekde v nejaky motoristicky soutezi vyhral prvni cenu.

  • StormShadow

    Re: Podobnost

    30.09.10 23:46 Reagovat

    Zdenek ja myslim ze od ted se lotusari budou delit na ty klasikare a pak asi pozery >:D bo v podstate cca 1700kg (pri plnem zatizeni) auto uz nejni Chapmannovska filofie.

  • Michal Foktfoto Michal-Fokt

    Re: Podobnost

    30.09.10 23:44 Reagovat

    Mám trošku problém s rozeznáním Elise a Espritu, ale tam to asi bude jasně identifikovatelné proporčně. Elan se liší více a Eterne je rozpoznatelné vcelku jednoznačně. Souhlasím ale s tím, že mohlo dojít k malinko větší svébytnosti jednotlivých modelů, ať už tvarem světlometů nebo nárazníku. Jenže ten design je tak krásně čístý, jednoduchý a přímočarý, že mi to vlastně nevadí. Každý za pár let pozná, že je to Lotus, a o to jde. ;-)

  • mc-12

    ..

    30.09.10 23:44 Reagovat

    Při pohledu do interieru esprita mam asociace na emcé dvanáctku od meka ;-).Ze by inspirace?

  • Zdenek24

    Podobnost

    30.09.10 23:40 Reagovat

    Na nove modely Lotusu jsem se hodne tesil (sam mam Elise), jen me prijde, ze vypadaji vsechny temer identicky :-) Rozeznat od sebe zepredu napr. Esprit a Elan je podle fotek temer nemozne. Cekal jsem, ze kazdy model bude trochu svebytnejsi, nez ze se bude lisit velikosti, motorem a lehce v zadnich partiich. Nebo jsem sam, komu to tak prijde? :-)

  • StormShadow

    Re: Palubka

    30.09.10 23:17 Reagovat

    MAXIMA - ano, dyt sef prisel od Ferrari a dost lidi pritah s sebou :-!

zpět na článek