Ženeva 2011: Lotus Evora Enduro GT Concept
Lotus a motorsport patří k sobě, takže není zase takovým překvapením to, že se chystá vstoupit do světa gétéček.
Evora Enduro GT Concept ukazuje možnou podobu závoďáku určeného pro kategorii GTE, tedy nové třídě nahrazující GT2. Další auto pro stejnou třídu. Spyker C8 Aileron GT, jsme vám představili před pár dny.
Třída GTE se dále dělí na GTE Pro a GTE Am. Pro je klasicky soutěž pro profesionální stáje, zatímco u Am je například omezení kvality jezdců nebo konstrukční stáří vozu (minimálně 1 rok). Cílem je snížit náklady a vytvořit „trh s ojetými auty“ pro kategorii Pro.
Pod kapotou má být vidlicový čtyřlitrový šestiválec 2GR-FE Cosworth o výkonu 440 koní při 7 tisících otáčkách a točivém momentu 450 Nm při 5.500 otáčkách za minutu. Vůz o suché hmotnosti 1160 kilogramů má (samozřejmě) poháněna zadní kola skrze sekvenční šestistupňovou převodovku XTRAC 426, přičemž v rámci regulí může být nainstalováno i řazení pádly pod volantem. Samozřejmostí je stavitelný závodní podvozek s tlumiči Ohlins TTX36, vpředu i vzadu najdeme kované rovnoběžníkové zavěšení.
Za závodními osmnáctipalcovými koly (pochopitelně kovanými) najdeme brzdový systém Alcon se šesti pístky vpředu a čtyřmi vzadu. Závodní koncept doplňují nezbytnosti jako je šestibodový pás, okna z polykarbonátu, ochranný rám, hasicí přístroj…
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Alfa 4C | petr164 | 02.03.2011 14:01 |
Nádhera | Milous | 02.03.2011 11:25 |
Vstoupit do diskuse › |